• سه‌شنبه / ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۶:۰۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99032012717
  • منبع : نمایندگی سمنان

اجرای سند ارتقاء وضعیت زنان و خانواده روند برقراری عدالت جنسیتی را تسهیل می‌کند

اجرای سند ارتقاء وضعیت زنان و خانواده روند برقراری عدالت جنسیتی را تسهیل می‌کند

ایسنا/سمنان معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: اجرای دقیق سند ارتقاء وضعیت زنان و خانواده در راستای منویات رهبر معظم انقلاب، ریاست محترم جمهوری، برنامه ششم‌ توسعه و گام دوم انقلاب ، روند برقراری عدالت جنسیتی در کشور را تسهیل می‌کند.

معصومه ابتکار در دومین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان به ریاست آشناگر، استاندار سمنان به صورت ویدئو کنفرانسی اظهار کرد: تدوین این سند گامی مهم و موثر برای ایجاد رویه تخصصی و راستای اصول شرعی و آیات قرآن کریم است.

وی خاطر نشان کرد: توجه به عدالت جنسیتی از اقدام‌های موثر برای افزایش رفاه و کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه است که اساس خلقت در جامعه با تکیه بر رویکرد برابری بدون نژادپرستی است.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده ادامه داد: از تلاش های استاندار محترم سمنان و معاونان ایشان که با جدیت در راستای تدوین سند ارتقاء وضعیت زنان و خانواده تلاش کردند، نهایت قدردانی را دارم.

ابتکار با بیان اینکه، برای درگام عملیاتی قرار گرفتن این طرح در استان باید استاندار محترم سمنان پرچمدار عدالت جنسیتی باشد، تصریح کرد: برای تدوین این طرح در سطح ملی با انجمن جامعه شناسی ایران و کارشناسان متخصص بحث و تبادل نظرهای قابل توجهی انجام شد.

وی گفت: کارگاه های مختلفی در سال های گذشته برای تحکیم بنیان خانواده در سطح کشور برگزار شد و با اجرای این طرح برنامه های خوبی در راستای مهارت در ارتباطات و گفت و گو اجرا گردید.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده اضافه کرد: اجرای طرح توان افزایی و ارتقاء تاب آوری اجتماعی در جوامع محلی از رویکردهای مهم برای کاهش بزهکاری های اجتماعی است که نسبت به اجرای این طرح توفیق هایی حاصل شد.

وی افزود: ۳۰۰ نفر از روستائیان استان سمنان در یکسال گذشته با اجرای طرح توانمندسازی و راه اندازی صندوق های خُرد محصولات خود را در بخش کشاورزی، صنایع دستی و ... به بازارهای فروش ارسال کردند.

ابتکار اضافه کرد: طرح ملی گفت و گوی خانواده در سال های گذشته اجرا و با اعمال رویه های مثبت اقدام‌های خوبی انجام شد اما برای ادامه این طرح باید تلاش ها بیشتر شود.

وی با بیان اینکه ، استان‌ها در عملیاتی کردن برنامه های معاونت رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده نهایت تلاش خود را داشته باشند، گفت: برای توانمندسازی بانوان، راه‌اندزی صندوق در مناطق روستایی و تعاونی برای مناطق شهری در نظر گرفته شده است. وی اضافه کرد: برای هر تعاونی مبلغ ۲۵۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت می گردد.

ابتکار با بیان اینکه ۴۰ تن از بانوان استان در قالب تعاونی ها و شرکت در کلاس های آموزشی، از این تسهیلات بهره‌مند شدند، گفت: با همکاری بانک توسعه و تعاون روند اعطای تسهیلات از این دست ادامه می یابد.

وی خاطر نشان کرد: قرار است ۱۳۱ تعاونی ویژه بانوان در استان سمنان راه اندازی شود و مسئولان مربوطه نهایت تلاش و مساعدت خود را در تکمیل فرایند این طرح بکار گیرند.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: مشارکت مدنی مردم استان سمنان در مسایل مختلف بسیار برجسته است و از نقش مردم در گام عملیاتی قرار گرفتن سند وضعیت زنان و خانواده نهایت بهره بُرده شود.

پیوست عملیاتی سند ارتقاء وضعیت زنان و خانواده استان سمنان تا پایان تیر ماه ۹۹ ارائه می‌شود

استاندار سمنان گفت: پیوست عملیاتی سند ارتقاء وضعیت زنان و خانواده استان سمنان پس از تصویب کلی در شورای برنامه ریزی و توسعه استان ، تا پایان تیر ماه سال جاری به معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده ارائه می شود.

علیرضا آشناگر نیز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان با حضور ویدئو کنفرانسی خانم دکتر ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در سالن یارگار امام (ره) استانداری افزود: سندهایی که در استان سمنان تدوین می شوند به طور حتم باید پیوست عملیاتی داشته باشند و سند ارتقاء وضعیت زنان و خانواده استان علاوه بر تصویب در جلسه امروز ، پیوست عملیاتی هم خواهد داشت.

وی در این نشست با قدردانی از تلاش‌های خانم دکتر ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ، گفت: زنان جامعه ما زنانی فرهیخته و توانمند در مسئولیت‌پذیری هستند اما متاسفانه بانوان جایگاه واقعی خود را برای پذیرش مدیریت در دستگاه های اجرایی کشور به دست نیاوردند.

استاندار سمنان ادامه داد: براساس آمار، ۱۵ درصد از مدیران دستگاه های اجرایی استان، بانوان هستند که به نسبت آمار کشوری سمنان جایگاه خوبی دارد.

آشناگر با بیان اینکه بانک اطلاعاتی از بانوان کاربلد در عرصه مدیریت در سطح کشور تدوین شود، گفت: بانوان همواره نقش غیرقابل انکاری در پویایی دستگاه های اجرایی و ادارات دولتی دارند.

استاندار سمنان اضافه کرد: در سال‌های گذشته از محل بند الف تبصره ۱۸ و مشاغل خانگی تسهیلات خوبی به اقشار مردم به خصوص بانوان اعطا شد که این رویه مهم برای سال جاری هم تداوم می یابد.

آشناگر ادامه داد: توانمند سازی اقشار کمتر برخوردار به ویژه بانوانی که با فقر دست و پنجه نرم می کنند در قالب طرح بازار سرمایه‌ای و تامین سهام انگیزشی و عرضه اولیه در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه توسعه استان سمنان در اولویت کاری مدیران دستگاه های اجرایی باشد، گفت: با اتخاذ رویه های اصولی و برنامه محور می توان برای تحقق شعار سال و جهش تولید اقدام کرد.

استاندار سمنان اضافه کرد: مسئولان بدون توجه به حاشیه ها تنها به فکر رونق و آبادنی استان باشند و در کنار توجه به مهارت های شخصی ، انگیزه و روحیه جمعی برای ایده پردازی باهدف ایجاد اشتغال پایدار از سوی مدیران استان دنبال شود.

آشناگر خاطر نشان کرد: قبل از هرگونه تغییر مدیریت در سطح شهرستان‌ها باید به استانداری سمنان دلایل جابجایی گزارش شود و مدیران خودسرانه دست به تغییر مدیران شهرستان یا معاونت اداره کل و سازمان های استان نزنند.

استاندار سمنان افزود: طرح های عمرانی و اقتصادی قابل توجهی در استان سمنان برای سال جاری باید به اتمام برسد و مدیران با تلاش مضاعف برای تکمیل این طرح ها اقدام کنند.

وی ادامه داد: افزون بر ۱۴۰ طرح عمرانی و اقتصادی درحال ساخت و اولویت دار در استان سمنان وجود دارد که با رایزنی در سطح ملی و وزارتخانه های مربوط برای جذب اعتبار اقدام شود.

استاندار سمنان اضافه کرد: با تمام توان برای اجرای دقیق برنامه های معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده در استان اقدام می شود و در آینده نزدیک مسئولیت یکی از معاونت های استاندار سمنان به یک بانو واگذار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha