• سه‌شنبه / ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۶:۰۴
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99032012720
  • خبرنگار : 30054

کسب‌ و کار اینترنتی از ایده تا پیاده‌سازی

کسب‌ و کار اینترنتی از ایده تا پیاده‌سازی

این روزها استفاده زیاد افراد از دنیای اینترنت و فضای مجازی باعث شده که سبک زندگی تغییر کند.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام مدیر وب، این مسئله بر روش‌های کسب‌وکار و درآمدزایی، تحصیل، خرید و بسیاری از جنبه‌های دیگر زندگی تاثیر مستقیم گذاشته است.

کسب‌ و کار اینترنتی یکی از جدیدترین و البته زود بازده‌ترین روش‌های کسب درآمد است که می‌توانید با یک سرمایه اولیه بسیار کم آن را آغاز کنید. شما می‌توانید به‌صورت پاره‌وقت و در منزل خود کسب درآمد کنید. در این متن صفرتا صد کسب‌ و کار اینترنتی را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

چگونه کسب‌وکار اینترنتی خود را راه‌اندازی کنم؟

شاید تصور کنید که آغاز یک کسب‌وکار اینترنتی همانند یک کسب‌وکار حضوری و فیزیکی نیاز به سرمایه بالایی دارد و مانع رسیدن شما به آرزوهایتان شده باشد. کافی است بدانید که تنها چند گام ساده با تحقق اهداف و آرزوهایتان و داشتن کسب‌ و کار شخصی خود فاصله‌ دارید.

- مهم‌ترین مسئله برایی آغاز یک کسب‌وکار اینترنتی داشتن ایده و خدماتی متفاوت است. شما باید بتوانید خدمات قدیمی را به شیوه جدید و متفاوتی ارائه کرده و یا خدماتی نوین به مشتریان خود ارائه دهید. این خدمات می‌تواند در تمامی زمینه‌ها مانند آشپزی، طراحی سایت، خرید و فروش و غیره باشد.

- نکته مهم دیگر در زمینه راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی، توجه به نیازهای جامعه است. همان‌طور که می‌دانید هر کسب‌وکاری باید با در نظر گرفتن نظام عرضه و تقاضا وارد بازار شود. شما باید نیازهای جامعه هدف خود را شناسایی کرده و درصدد برطرف کردن آن‌ها برآئید. با استفاده از این ترفند شما می‌توانید در زمان کوتاهی به بازدهی مالی برسید.

- مسئله مهم دیگر داشتن یک محیط مجازی برای ارائه محصولات و خدمات است. درست است که شما برای آغاز کسب‌ و کار اینترنتی خود نیازی به یک مکان فیزیکی ندارید، اما یک صفحه مجازی در دنیای اینترنت، درست مانند شرکت یا فروشگاه شما در دنیای واقعی خواهد بود.

شما می‌توانید یک از یک وب‌سایت یا صفحات اینستاگرام و یا کانال‌های دیگر صفحات مجازی برای این کار استفاده کنید.

- گام مهم دیگر در موفقیت کسب‌ و کار اینترنتی، تبلیغات مناسب است. برخلاف روش‌های قدیمی تبلیغ، تبلیغات در دنیای مجازی در زمان کوتاه‌تر، با تأثیرگذاری بیشتر و هزینه کم‌تر انجام می‌شود. شما می‌توانید در وب‌سایت‌های دیگر به‌صورت رپرتاژ آگهی و یا در کانال‌ها و گروه‌های مختلف شبکه‌های اجتماعی تبلیغ کرده و افراد بیشتری را با خدمات و محصولات خود آشنا کنید.

- احتمالا برای بسیاری از شما این سوال پیش‌آمده باشد که برای کسب‌وکارهای اینترنتی نیاز به مجوز دارید؟ جواب این سوال منفی است. تنها در صورتی‌ که شما بخواهید در سایت خود از درگاه‌های بانکی استفاده کنید، باید نماد اعتماد الکترونیکی داشته باشید.

- نکته پایانی آن که بسیاری از افراد هنوز نسبت به انواع مختلف کسب‌وکار اینترنتی و خرید و دریافت خدمات از آن‌ها خوش‌بین نیستند.

برای اینکه بتوانید اعتماد مشتریان خود را به دست آورید حتما با آن‌ها تعامل داشته، خدمات پس از فروش و پشتیبانی داشته باشید. این مسئله می‌تواند تعداد مشتریان شما را به شکل چشمگیری افزایش دهد.

ایده‌های مختلف برای راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی

 در صورتی‌ که هنوز خودتان ایده خاصی برای آغاز کار در ذهن ندارید، این ایده‌ها می‌تواند نقطه عطف و یا جرقه‌ای در ذهن شما باشد.

هنرهای دستی

اگر در هر زمینه هنرمند هستید، یک کسب‌ و کار اینترنتی می‌تواند سکوی پرتاب و موفقیت شما به شمار رود.

هنرهای دستی می‌تواند شامل هر چیزی مانند کیک و شیرینی‌پزی، ساختن جواهرات دستی، بافندگی، خیاطی، تهیه دسرها و ترشی‌های حرفه‌ای، کیف دوزی، نقاشی و هر هنر دیگر باشد. شما می‌توانید محصولات دستی خود را در صفحه مجازی خود به نمایش گذاشته و از آن‌ها سفارش بگیرید.

خدمات دنیای دیجیتال مارکتینگ

دنیای اینترنت این روزها بیش‌ازپیش نیازمند به افرادی است که به‌صورت دورکاری کارها را انجام دهند. این کارها می‌تواند تولید انواع محتوا متنی، انیمیشن، پادکست، دوبله و غیره تا طراحی سایت و برگزاری مطالب باشد. در صورتی‌ که در هر کدام از این موارد توانایی دارید، می‌توانید از همین امروز کسب‌وکار اینترنتی خود را آغاز کنید.

استفاده از زبان‌های خارجی

بدون اغراق می‌توان گفت این روزها تقریبا تمامی افراد به دنبال یادگیری زبان انگلیسی هستند و یا به نحوی به آن نیازمند هستند. در صورتی‌ که تسلط شما به این زبان‌ها خوب است می‌توانید کار اینترنتی خود را به‌صورت آموزش آنلاین، ترجمه و یا نگارش متون به آن‌ها آغاز کنید.

تبلیغات و همکاری درفروش

یکی دیگر از رایج‌ترین انواع کسب‌وکار اینترنتی، تبلیغات و یا همکاری درفروش است. در صورتی‌ که وب‌سایت و یا صفحه مجازی شما بازدیدکننده و یا دنبال کننده مناسبی داشته باشد، شما می‌توانید برای افراد دیگر در صفحه مجازی خود تبلیغ کرده و بابت آن هزینه دریافت کنید.

از طرف دیگر شما می‌توانید با یک فروشگاه بزرگ با تعداد مشتری‌های بالا همکاری در فروش انجام داده و محصولات آن‌ها را معرفی کنید. در این حالت با هر خرید از طرف شما، به شما پورسانت پرداخت خواهد شد.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha