• شنبه / ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۰:۲۱
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 99032414744
  • خبرنگار : 71429

محسنی اژه‌ای خواستار در نظرگرفتن فرصت «توبه» برای مجرمین شد

محسنی اژه‌ای خواستار در نظرگرفتن فرصت «توبه» برای مجرمین شد

معاون اول قوه قضاییه خواستار در نظرگرفتن فرصت «توبه» برای مجرمین شد و گفت که باید بستر را برای این کار فراهم کنیم.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام  محسنی اژه‌ای در مراسم معرفی رییس جدید سازمان زندان‌ها گفت: انسان از مخلوقات برتر الهی است و بنا این است که همه انسان‌ها به سعادت برسند اما متاسفانه ما هستیم که تابع هوا و شیطان وشیطان صفتان می شویم و مقررات زیر پا می گذاریم و به حق خود قانع نیستیم و حقوق دیگران را پایمال می کنیم لذا برخی از اقدامات بازدارنده برای افرادی در نظر گرفته می شود.

محسنی اژه ای ادامه داد: نظام جمهوری ایران تلاشش این بوده که بیش از آنچه که به فکر مجازات باشدبه فکر اصلاح باشد اما متاسفانه در سالهای اول انقلاب موضوعاتی تحمیل شد و ما از آن فاصله گرفتیم. اگر نبود اقدامات دشمنان و اقدامات تخریبی در سال‌های اول انقلاب و آن سوزاندن‌ها و اجحاف به مردم قطعا رویکرد بر تربیت و آموزش بود اما ناچار شدند که مجازات‌های حبس در نظر بگیرند. امروز ما باید به این رویکرد برگردیم. در  سنوات گذشته این حرکت شتاب گرفته است. در جهت اصلاح قوانین اقداماتی شد که حتی الامکان جمعیت کیفری کاهش یاید. قانون اصلاح شد و فرصت ایجاد شد هم بزهکار وهم دستگاه‌های ذیربط استفاده کنند و مجازات‌های جایگزین حبس و مقرراتی برای تعلیق مجازات‌ها بررسی شد و دستورالعمل‌های متعددی برای صدور قرارها در نظر گرفته شد که موثر بود اما حتما کافی نیست‌.

وی افزود: آزادی‌های مشروط و عفو و مرخصی مورد اهتمام بیشتری قرار گرفت. آماری که در مورد تعداد زندانی ایران با سایر کشورها اعلام می شود مبانی مساله متفاوت است؛ لذا همیشه گفتم که این مبانی را باید اصلاح کنیم و اشتباه است که بگوییم در بین کشورها چندم هستیم. اقدامات زیادی صورت گرفته اما هنوز بسیار جا دارد که بیشتر استفاده کنیم و رویکرد اصلاح وتربیت را غلیظ تر ببینیم‌. کسانی که فساد می کنند باید مجازات شوند اما عنایت کنید روی مساله قدری فکر شود که  باب جدیدی را روی این مساله باز کنند. یکی از باب‌ها باب توبه است. اگر چه فرد متخلفی غفلتی کرد خدا به او فرصتی می دهد که اگر توبه کرد نه تنها او را می بخشد بلکه او را دوست دارد. آیا در این ۴۰ سال برای  توبه مجرمین ساز و کاری پیش بینی کرده‌ایم‌؟ من از آقای حاج محمدی می خواهم که نسبت به این موضوع فصل جدیدی باز کنند و مجلس و همه و نظام می خواهم باب توبه را چگونه باید فرصت بدهیم و بستر را فراهم کنیم که مجرمین توبه کنند.

محسنی اژه‌ای تصریح کرد: این جلسه برای تکریم از دو مدیر تشکیل شده است.  در طول سالیان متعدد آقای جهانگیر تلاش کردند و  سعی داشتند که بهترین را انجام دهند و شهادت می‌دهیم که ایشان تمام تلاش خود را به کار گرفت.

وی گقت: آقای جهانگیر از امروز  به عنوان مشاور رییس قوه  و  با حفظ سمت  برای پیگیری حقوق شهروندی ابلاغ گرفتند. از آقای حاج محمدی نیز  تقدیر می کنم که فردی پرانرژی و پرتلاش و دارای سابقه خوب است.

وی افزود: وظیفه ما فقط نگهداری نیست بلکه تعلیم و تربیت است و باید تلاش کنیم بستری برای رشد و حرفه آموزی و اشتغال برای زندانی باید فراهم شود و اگر او در زندان بیکار باشد و نفس بیکاری باعث فساد می شود.  ایجاد ساز و کار برای کاستن مشکلات زندانی و خانواده اش بسیار مهم است. سازمان زندان ها می تواند با آسیب شناسی موضوع در این زمینه کمک کند. خواهشم این است که اقای حاج محمدی ترتیبی دهند که همکارانشان در برابر تندخویی‌ها صبر و تحمل داشته باشند. همچنین در زندان‌ها ترتیبی دهیم که زندانی در داخل زندان مورد ظلم قرار نگیرد و طوری نباشد که زندانیان دیگر او را اذیت کنند.

معاون اول قوه قضاییه گفت:  طبقه بندی زندان‌ها مساله بسیار مهمی است.‌ بهداشت زندانی بسیار مهم است. امروز مساله کرونا مطرح است ولی اگر همیشه با این تراکمی که وجود دارد اگر کسی مرض مسری داشته باشد ببینید چه مشکلاتی بوجود می‌آورد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۴ ۱۰:۴۱

فرصت توبه هم به طبری و ... و منصوری هم بدهید

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۴ ۱۰:۵۳

يعني الان آقاي طبري توبه کنه قبوله؟؟؟؟؟؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۴ ۱۱:۵۹

حال که نوبت خودتون شد باب توبه هم باز شد چرا تا حال بسته بود؟

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۴ ۱۳:۰۵

آقای اژه ای.... چطور برای مجرمان فرصت توبه می خواهید...

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۴ ۱۳:۰۷

با این توصیه و این فلسفه که خدا نه تنها توبه کنندگان را می بخشد بلکه آنها را دوست نیز میدارد، امیدوارم مفسدینی مثل متهمان این پرونده دو روز دیگه منصوب به مدیریت در جاهای دیگه نباشند.

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۴ ۱۶:۲۱

توبه حق آدم نامرد نیست

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۴ ۲۳:۳۸

کاملا صحیح است. توبه گرگ چیست؟ طبیعتا مرگ!!!!!!!

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۴ ۱۷:۲۱

... زندگی ها ... خراب ...خانه ویران شده حالا ... فرصت توبه میخواین

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۴ ۱۸:۲۹

آقای اژه ای توبه گرگ چیست؟؟؟؟؟؟؟ همانطور که با به اصطلاح سلطانها برخورد شد باید با مجرمین که اینهمه حرام خواری کردند برخورد شود تا دیگر شاهد چنین فسادها و بیکفایتیها نباشیم!!!!!!!!

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۴ ۱۸:۳۸

باید در واقع یک بار برای همیشه جوی برای مفسدین که با کمال رو داری و بی شرمی دست به چنین اعمالی زده اند که احساسات جامعه را جریحه دار کردند رفتار شود که دیگر کسی جرات نداشته باشد به طرف فساد راه پیدا کند!!!!!!!! توبه گرگ مرگ است و بس!!!!!!!!!!!!

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۴ ۲۰:۰۹

این افراد تنها به خودشون ظلم نکردن. حق الناس چیزی نیست که فقط با توبه جبران بشه. هر دزدی آنها فرصت های بسیاری را از مردم گرفت و آینده خیلی افراد را ویران کرد. چرا همش به دنبال راهی برای توجیه و تقلیل جرم هستید.

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۴ ۲۰:۱۸

توبه گرگ گرگ

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۶ ۰۱:۲۲

دو نوع توبه داریم .خودی وغیر خودی؟

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۴ ۲۰:۲۵

منم شاغلم میخام دزدی کنم بعد توبه بس قبوله

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۴ ۲۰:۵۶

آره بابا ....این اختلاس گرها و رانت خوارها گناه دارند....آزادشدن کنید بروند اروپا و آمریکا...زبون بسته ها را....دیگه دو ریال پول که محاکمه نمیخواد ..پس رافت اسلامی ما کجا رفته...

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۴ ۲۱:۴۲

توبه برای کسی است که نا اگاهانه مرتکب جرم میشه نه اینکه اگاهانه ودر کمال سلامت رشوه بگیره و فراری بده و حق و نا حق بکونه

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۴ ۲۱:۴۳

آره، حالا که دوستاش رو گرفتن، یاد توبه افتاد... ملت بدبخت مردن، اشکال نداشت!

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۴ ۲۲:۴۴

توبه گرگ مرگ است. لطفا به گرگ فرصت ندهید

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۴ ۲۳:۳۸

راه توبه که بازه . راه نشان دهید تا ما هم اختلاس کنیم

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۴ ۲۳:۴۵

خیلی جالب 😂😂😂

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۴ ۲۳:۵۶

توبه گرگ چیه؟؟!

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۶ ۰۰:۵۲

موافق دست وپا قطع کردن یا اعدام نیستم.چون هیچ کجای دنیا بااین کارها موفق به جلو گیری از فساد نشدند .راهای علمی بهتری برای جلو گیری از فساد هست

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۵ ۰۰:۰۷

حاجی نفرمایید دست دزد باید قطع شود دستور سریع دین و شریعت دست درازی به بیت المال جرمش مفسد فی الارض است اینها دزد نیستند غارتگرند ویرانگرند.

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۵ ۰۰:۱۲

...توبه را بزارید پا چوبه دار

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۵ ۰۰:۱۵

توبه مال کسی که از روی نداری یا بدبختی یه اشتباه کوچکی میکنه نه کسی که بیت المال به یغما ببره.

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۵ ۰۰:۲۶

اون توبه ای قبوله که گناه شخصی باشه جای خدا تصمیم نگیر سزای دزد بیت المال قطع یده .

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۵ ۰۳:۱۱

اقای اژه ای چرا این فرصت رو فقط به کله گنده هایی که خون هشتاد میلیون رو تو شیشه کرده اند میدهید...

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۵ ۰۴:۰۱

در آموزه های اسلامی توبه تنها در مورد مسائل اخلاقی آمده است در مورد حق الناس در هیچ موردی برای توبه وجود ندارد

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۵ ۰۶:۱۷

آقای اژه ای حکم مفسد اقتصادی اعدام است ...

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۵ ۰۹:۲۷

بنظرم با۳تا استغفرالله گفتن پاک می‌شوند یا طبق قرآن باید حقوق و دیون خود را به بیت‌المال تک تک افراد جامعه برگردونند که مقدور نیست.

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۵ ۱۰:۵۳

افسوس که دیر متوجه شدی برای توبه باید تا روز عرفه صبر کنی یا اگه بخشیده نشدی وزنده موندیم تا شب قدرماه رمضان سال بعد صبر کنی الله یحب صابرین

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۵ ۱۰:۱۳

توبه فقط ب اختلاسگرها اختصاص داره

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۵ ۱۰:۱۸

حالا که نوبت به ...

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۵ ۱۰:۳۵

...چطوریه آفتابه دزد بدبخت رو که ازناچاری دزدی کرده یا کسی که نتونسته مهر زنشو بده سالهادرزندان حبسش کردین یه نفر نجاتش نداد اونوقت مفسد اقتصادی رو که آبروی نظامو با لباس روحانیت برده توبش میدی...

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۵ ۱۰:۴۲

.... آقای اژه ای در گذشته توبه در احکام شما و دوستان تان جای نداشت حالا فال گرفته اید که به توبه رسیدید، شاید منظور شما برای آقای ... باشد، خدا میداند

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۵ ۱۰:۴۵

... ملاقات روز قیامت.

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۵ ۱۰:۴۹

طرف بخاطر یک میلیون چند سال زندان موند بعد اینا که میلیاری بردن وخوردن توبه کنن مشکل حل میشه اگه همچین کاری کنند فلسفه عدالت زیر سوال میره

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۵ ۱۰:۵۴

فکر کنم فکر خوبی باشه مفسدین توبه کنن اونوقت اونیکه تارموهاش بیرون بود یا فریاد عدالت زد ده پانزده سال بره زندان با ...

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۵ ۱۰:۵۵

ایشون منظورشون توبه امثال طبری و تیمش هم هست که حق الناس بر گردنشونه؟ اگر هست که حق الناس را خدا هم نمی بخشد اگر هم نیست پس چرا دراین شرایطی که بحث طبری داغه این مطلب را عنوان کرده اند؟

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۵ ۱۲:۰۴

اول خودت توبه کن

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۵ ۱۲:۳۹

هم جرم دیگر طبری هم خودش را لو داد

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۵ ۱۲:۳۷

توبه گرگ مرگ است

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۵ ۱۴:۱۵

از نظر و پیامی که دادم تنها سه کلمه (ملاقات روز قیامت) را باز نشر کردید یعنی چه؟ می‌ترسیدید کدام رکن از ارکان را بلرزاند!؟ چه اشکالی داشت مدعیان عدالت از کارنامه خودشان با خبر شوند و ببینند چگونه بنام عدالت بدترین بی عدالتی و ظلم را رواج و زندگی چون من را تباه و موجب تزلزل در اعتقادات و دین من شده‌اند؟ اسم این را می‌گذارید آزادی بیان؟ چه حرف نا مربوطی در آن بود که کاملا نشر نکردید!!؟

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۵ ۱۴:۱۹

فرصت توبه فقط برا بزرگا وآقا زادهاس یا برا ما مردم عادی هم هست آقا چرا به مردم عام میرسه اعدام میکنید به اینا ترحم میشه

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۵ ۱۵:۰۶

توبه را قانون و شرع مد نظر قرار داده اند و پیش بینی شده است و توبه باید قبل از شروع به محاکمه باشد و نه از ترس مجازات در حین یا بعد از محاکمه که این تنها برای فرار از مجازات است، مگر نه اینکه توبه کننده باید جبران مافات کند ، امثال طبری هم می توانند توبه کنند و خداوند در توبه را بر روی همه باز گذاشته لیکن مجازات آنان مطابق اصل قانونی بودن جرائم و مجازاتها باید اجرا کرد و اگر قرار بر توبه باشد و نادیده گرفتن مجازات ، همه مجرمین فردا توبه میکنند و دادگاه ها تعطیل می شوند

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۵ ۱۵:۰۹

نوبت طبری که شد درب توبه هم باز شد جناب اژه ای، چرا درب این توبه در هنگام اعدام دیگران و سلاطین بسته بود؟؟؟ اجازه می دادید آنها هم توبه کنند، نوبت که به دوستانتان رسید رافت شما هم گل کرد؟؟؟

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۵ ۱۶:۳۶

آقای محسنی اژه ای در مورد بیت المال و حق الناس شما نمیتوانید این فرصت را به این افراد دهید ، توبه زمانی هست که انسان ظلم به خود کند ، و اگر در مورد دیگران کرد اول جبران کند ،. نکنه بوی نوبت خودتان به مشام رسیده ، پای این میز محاکمه توبه میکنید و از قانون فرار پای میز الهی چکار میکنید؟؟؟؟ من کارگر ، من انسان معمولی ، من پدر از حقی که این مسوولین ناحق کردند حتی ناچیز نمی گذریم

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۵ ۱۶:۳۹

# ملاقات روز قیامت

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۵ ۱۶:۴۷

نکنه پای خود شما هم درمیان است .کمی برای خود سوت بلبلی بزنید

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۵ ۲۰:۱۱

سلام توبه برای معقول است ...

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۵ ۲۰:۱۳

سلام چرا خطا کنم که توبه کنیم .....

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۵ ۲۰:۱۵

سلام شک دارم شما توبه کنید .. من نه دزدی میکنیم نه خطا .. سرشو دره دروازه قوچان بزن..

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۵ ۲۰:۳۳

سلام امن یجیب دعا ..فریب شیطان نخور

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۶ ۰۳:۲۹

عجب توبه مفسد !!!؟ توبه گرگ مرگه ! والسلام ۰

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۶ ۰۹:۰۷

توبه برای جوانانی هست که ازبی پولی و بی کاری به دوست دختر یا یک پیک مشروب پناه میبرند نه برای آقای طبری و همسال آن‌ها که حق و حقوق مردم را پایمال کردن حق والناس کرده

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۶ ۱۵:۳۰

آقای اژه ای سخت در اشتباهی

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۹ ۲۳:۵۲

آقا زرنگه رو ببین توبه نه حاجی توبه بی توبه

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۳۱ ۱۰:۴۴

امیدوارم که مطرح کردن توبه مفری برای نجات طبری وباندمافیای فساداز مجازات نباشد....