• شنبه / ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۱:۴۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99032414890
  • خبرنگار : 71588

ابتلای بیش از ۱۳۷ هزار تن به وبا در یمن از آغاز ۲۰۲۰

ابتلای بیش از ۱۳۷ هزار تن به وبا در یمن از آغاز ۲۰۲۰

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) اعلام کرد که از آغاز سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۳۷ هزار تن در یمن به وبا مبتلا شده‌اند.

 به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، مارکسی مرکادو، سخنگوی یونیسف در جریان کنفرانس مطبوعاتی خود در ژنو خاطرنشان کرد: از آغاز سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۳۷ هزار مورد ابتلا به بیماری وبا و اسهال در یمن ثبت شده است که حدود یک‌چهارم آنها کودکان زیر پنج سال هستند.

 وی در ادامه افزود: ۸.۴ میلیون تن از شهروندان یمنی که تقریبا نیمی از آنها کودک هستند، به دلیل کمبود بودجه به خدمات بهداشتی دسترسی ندارند.

مرکادو هشدار داد: اگر یونیسف نتواند ۳۰ میلیون دلار تا پایان ماه ژوئن دریافت کند، توزیع آب آشامیدنی و خدمات بهداشتی برای بیش از ۴ میلیون تن در یمن متوقف می‌شود.

سخنگوی یونیسف اعلام کرد که برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا در یمن به مبلغ ۴۸ میلیون دلار کمک مالی فوری نیاز است و بدون این مبلغ یونیسف هرگز نمی‌تواند تجهیزات پیشگیرانه پزشکی برای ۲۵ هزار تن برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا را فراهم کند.

همزمان سازمان ملل خواستار کمک مالی فوری جامعه جهانی برای عل به تعهدات خود در قبال شهروندان یمنی شد که سیستم بهداشت آنها در آستانه فروپاشی است.

در همین راستا سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل در جریان کنفرانس مطبوعاتی خود خاطرنشان کرد: سیستم بهداشت و درمان یمن در آستانه فروپاشی است.

وی همچنین عنوان داشت: اگر سیستم بهداشتی یمن کاملاً فرو بپاشد، تعداد زیادی از مردم این کشور به غیر از ویروس کرونا از بیمارهای دیگری مانند مالاریا و وبا جان خود را از دست بدهند.

این مسئول گفت: ۴ تن از هر ۵ یمنی، یعنی حدود ۲۴ میلیون تن برای زندگی در کشوری که از بزرگترین بحران انسانی در جهان رنج می‌برد، به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

وی از جامعه جهانی و کشورهای اهداکننده خواست به تعهدات خود در قبال یمن پایبند باشند.

تا عصر روز چهارشنبه تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در یمن به ۵۹۱ تن رسید که از میان آنها ۱۳۶ تن به خاطر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند و ۲۳ تن نیز بهبود یافته‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha