• شنبه / ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۳:۰۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99032414999
  • خبرنگار : 50165

رئیس‌کل بیمه مرکزی ایران عنوان کرد

افزایش ضریب نفوذ بیمه در ایران

افزایش ضریب نفوذ بیمه در ایران

ایسنا/زنجان رئیس‌کل بیمه مرکزی ایران گفت: طی دو سال اخیر ضریب نفوذ بیمه در ایران افزایش یافته است.

غلامرضا اسماعیلی صبح امروز (۲۴ خرداد) در حاشیه افتتاح صندوق خسارت‌های بدنی در زنجان، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: خوشبختانه طی دو سال اخیر، سال خوبی برای بیمه‌شدگان بود و احساس نیاز برای بیمه کردن اموال و دارایی از جانب مردم، دلیلی بر این مسئله است و زمانی که اتفاقی رخ می‌دهد، نیاز است سازمانی وجود داشته باشد تا این خسارات را جبران کند.

این مسئول ادامه داد: در نخستی روزهای سال گذشته، ابتدا وقوع سیل گسترده و پس از آن زلزله را در کشور شاهد بودیم و پس از آن نیز در پایان سال با بیماری کرونا مواجه شدیم که این موارد عاملی برای علاقه‌مندی مردم به بیمه شد تا با پرداخت مبلغ کم، در زمان بروز مشکل، هزینه خسارت را دریافت کنند.

وی افزود: امسال نیز با توجه به اینکه بیماری کرونا آسیب‌های اقتصادی زیادی را به همراه داشت، ولی مردم بیشتر به خرید بیمه علاقه‌مند شدند و این نشان از آن دارد که مردم احساس کردند که جهان از حالت آرامش قبلی خارج شده و نیاز به بیمه وجود دارد. طی دو ماه ابتدای امسال علی‌رغم ضعیف شدن اقتصاد در سطح کلان، ضریب نفوذ بیمه‌ای افزایش داشته است.

اسماعیلی، ضریب نفوذ بیمه در ایران را ۲.۵ درصد دانست و گفت: امیدواریم که تا پایان امسال به ضریب نفوذ ۲.۸ درصدی برسیم که اگر این مهم تحقق یابد، رشد خوبی را شاهد خواهیم بود.

رئیس‌کل بیمه مرکزی ایران در ادامه با اشاره به همراهی بیمه‌ها برای مبارزه با قاچاق کالا در کشور، خاطرنشان کرد: قانون مبارزه با قاچاق کالا در بخش‌های مختلف مانند واردات کالا، مبادی ورودی کالا، انبارها، باربری و ... تدوین شده و از آنجایی که باربری در این بحث نقش مهمی دارد، باید همه کالاهایی که در سطح کشور باربری می‌شود، تحت پوشش بیمه قرار گیرند و قطعا هیچ شرکت بیمه‌ای کالای قاچاق را بیمه نمی‌کند و در بخش باربری، انبار عمومی، صادرات و واردات سامانه بیمه‌ها با سامانه مبارزه با قاچاق همراهی کرده‌اند و این هماهنگی می‌تواند جلوی قاچاق کالا را تا حدودی بگیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha