• شنبه / ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۴:۱۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99032415113
  • منبع : نمایندگی همدان

مدیر تعاون روستایی استان همدان خبر داد

پیش‌بینی خرید تضمینی ۲۵۰ هزار تن گندم در استان همدان

پیش‌بینی خرید تضمینی ۲۵۰ هزار تن گندم در استان همدان

ایسنا/همدان مدیر تعاون روستایی استان همدان از پیش بینی خرید ۲۵۰ هزار تن گندم با نرخ تضمینی توسط شبکه تعاونی‌های این استان خبر داد.

مجید مسلمی‌راد در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه امسال ۴۱۰ هکتار از اراضی استان همدان زیرکشت گندم قرار دارد، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود از این سطح بیش از ۷۰۰ هزار تن گندم برداشت شود.

وی با اشاره به اینکه برای تسهیل خرید تضمینی گندم از کشاورزان ۴۰ مرکز خرید گندم توسط تعاون روستایی درنظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: قیمت مصوب خرید تضمینی گندم مطابق با دستورالعمل‌ها ۲۵۰۰ تومان درنظر گرفته شده که در مقایسه با سال گذشته ۴۰ درصد افزایش یافته است.

مدیر تعاون روستایی استان همدان ادامه داد: سال گذشته شبکه تعاون روستایی بیش از ۲۱۱ هزار تن گندم از کشاورزان با نرخ تضمینی خریداری کرد که بیش از ۵۰ درصد خرید تضمینی گندم استان بود.

جایگاه اول همدان در حوزه نظام‌های بهره‌برداری

وی با اشاره به کسب جایگاه نخست نظام‌های بهره‌برداری این استان در سطح تعاون روستایی های کشور، یادآور شد: نظام بهره‌برداری استان همدان از نظر کیفیت و تنوع خدمات‌رسانی و گستردگی سطح زیرکشت محصولات زراعی و آبی براساس ارزیابی شاخص‌های عملکردی در سال گذشته مقام اول را در بین نظام‌های بهره‌برداری کشور کسب کرده است.

مسلمی‌راد با بیان اینکه شبکه تعاونی های تولید استان همدان از نظر کمیت و تعداد شرکت های تعاونی در کشور رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: ایجاد واحدهای آب بران در تعاونی‌های تولید، ایجاد زیرساخت ها از قبیل احداث باسکول، محوطه‌سازی، ساخت انبار، تأسیس کلینیک گیاه‌پزشکی، احداث کانال آبرسانی، برقی و بارانی کردن چاه‌ها از شاخص‌های ارزیابی عملکرد در این حوزه بوده است.

وی با اشاره به اینکه در استان همدان ۷۰ شرکت تعاونی با عضویت ۲۲ هزار بهره‌بردار در حال فعالیت است، گفت: تأسیس دو شرکت تعاونی تولید در شهرستان های ملایر و تویسرکان، تولید محصول سالم با پایلوتی  شهرستان بهار، اجرای طرح ارتقاء بهره‌وری بخش زراعت در سطح مزارع استان از فعالیت‌های نظام بهره‌برداری تعاون روستایی همدان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha