• شنبه / ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۵:۲۶
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 99032415204
  • خبرنگار : 71021

هتل کپسولی در ایران رونمایی شد

هتل کپسولی در ایران رونمایی شد

اولین نمونه از هتل کپسولی وارداتی به ایران رونمایی شد.

به گزارش ایسنا به نقل از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، این مدل از هتل‌های کپسولی به همت کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی به کشور وارد شده و قرار است تحت نظارت این کانون در استان‌های مختلف کشور به‌عنوان شکل جدیدی از مراکز اقامتی مورد استفاده قرار گیرد.

هادی سجادی‌راد ـ مدیر گردشگری و صنایع‌دستی کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی ـ درباره این نمونه واردشده به کشور گفت: در فاز اول قرار است ۲۰۰ دستگاه از این هتل کپسولی در شهرهای مختلف از جمله، تهران، مشهد، اصفهان، شیراز و تبریز راه‌اندازی شود تا به‌عنوان یک محل اقامت و استراحت کوتاه‌مدت برای گردشگران مورد استفاده قرار گیرد.

سجادی‌راد افزود: این هتل‌های کپسولی در محل‌هایی که گفته شده مستقر خواهد شد و اقامت در آن‌ها تابع قوانین مرتبط با اقامت در سایر اماکن اقامتی است.

مراسم رونمایی از نمونه اولیه هتل کپسولی، در محل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد و علی‌اصغر مونسان ـ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایه دستی ـ در بازدید از این هتل کپسولی، گفت: این یک خبر و اتفاق خوب است، استفاده از این مدل از محل‌های اقامتی می‌تواند به‌عنوان شکل جدیدی از اقامتگاه‌ها در حوزه گردشگری استفاده شود.

او افزود: یکی از مزایای این اماکن اقامتی این است که باعث تحول در اکو کمپ‌ها خواهد شد و به‌عنوان یک محل اقامتی مناسب و بصرفه می‌تواند در اماکنی مانند کمپ‌های مختلف، فرودگاه‌ها، پایانه‌های مسافربری، راه‌آهن و... در اختیار گردشگران قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۴ ۱۷:۱۵

واقعاً ساختن یه اتاق انقدر سخته که از خارج وارد می‌کنیم؟!!!

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۴ ۲۲:۴۶

یه مقدار سواد اقتصادی میخواد برای اینکه بدونید ساخت هر چیزی صرفه اقتصادی نداره، تو اروپا که مثلا ماسک تولید نمی‌کنند معنیش اینه که نمیتونن؟؟

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۷ ۰۹:۳۵

نه دوست عزیز ما حدودا چند سالی هست که اولین هتل کپسولی رو تو ایران ساختیم و تولید هم کردیم و هم اکنون در باکس صنعتی شریف قابل رویت هست. انشاللاه سال بعد هم در فرودگاه امام مستقر میشه. نمی دونم چرا به جای حمایت از تولید داخل آقایون دست به واردات زدند www.oba-rest.ir از دوستان ایسنا میخوام این محصول رو تحت پوشش خبری قرار بدن. محصول ما برداشت از نمونه آلمانی با کیفیت بسیار بالاتر از محصولات چینی هست

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۵ ۱۲:۰۲

امکاناتش چیه ؟ مثلا سرویس بهداشتی داره ؟ هزینه استفاده ازش چقدره؟ آیا خیلی کمتر از متل و هتل هست و اگر هست چقدر ؟ نفس وارد کردن ایرادی ندراه ولی ایا برای کشور ما کارایی داره فعلا با این تعداد توریست و اگر قیمتش با متلها یکی باشه خب چه کاریه انها که هستن ...اینها رو باید پاسخ داد