• یکشنبه / ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ / ۰۹:۳۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 99032515536
  • خبرنگار : 71234

بررسی چالش های فرهنگی در مجلس

حسینی‌کیا: وزارت فرهنگ نظارت کافی بر تولیدات محصولات هنری و سینمایی ندارد

حسینی‌کیا: وزارت فرهنگ نظارت کافی بر تولیدات محصولات هنری و سینمایی ندارد

نماینده سنقر با تاکید بر این‌که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید بازنگری جدی در برخی فعالیت‌هایش انجام دهد، گفت: وزارت فرهنگ نظارت کافی بر تولیدات محصولات هنری و سینمایی ندارد و فیلم‌هایی مجوز می‌گیرد که در آن اخلاق مورد هجمه قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، جواد حسینی‌کیا در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی موضوعات فرهنگی در کشور، اظهار کرد: دو رسالت مهم فرهنگ و ارشاد اسلامی از وظایف وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی است که باید بازنگری جدی در برخی عرصه‌ها انجام دهد.

وی توضیح داد: باید تدابیر اساسی در عرصه فرهنگ و هنر اندیشیده شود. قانون‌مداری و اخلاق‌مداری مسیر نزولی را طی می‌کند که باید این وزارتخانه آن را به جایگاه واقعی خود در جامعه برساند، چون از این عرصه جا مانده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم نظارت کافی بر تولیدات محصولات هنری و سینمایی اظهار کرد: گاهی اوقات فیلم‌ها نه تنها فاخر نبوده که اخلاق را هم مورد هجمه قرار می‌دهد فیلم‌هایی که از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز گرفته است.

حسینی‌کیا با بیان این‌که هنوز به جایگاه واقعی در عرصه کتابخوانی نرسیده‌ایم، ادامه داد: این موضوع نشان می‌دهد که نتوانسته‌ایم مردم را به سمت کتاب و کتابخوانی سوق دهیم.

وی اضافه کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید در جهت تولید محتوای مناسب در فضای مجازی گام بردارد که در این عرصه جا مانده است. در حوزه قرآنی هم کار چشمگیری از وزارت فرهنگ به چشم نمی‌خورد و جایگاه قرآن مغفول مانده است.

نماینده سنقر با تاکید بر لزوم اتمام پروژه‌های نیمه تمام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان‌ها، گفت: باید به فریاد کتابداران و کتابخانه‌ها رسید آنها وضعیت مناسبی ندارند. امیدواریم با همت آقای صالحی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جایگاه واقعی خود را پیدا کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha