• یکشنبه / ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ / ۰۹:۳۶
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 99032515540
  • خبرنگار : 71541

اولین اثر مصوبه‌ پایان وس

کاهش دریافت وس از ۴.۵ میلیون به هزار نفر

کاهش دریافت وس از ۴.۵ میلیون به هزار نفر

به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، فقط در یک اپراتور تلفن همراه، هر روز به‌طور متوسط از حساب ۴.۵ میلیون مشترک برای ارزش افزوده مبالغی کسر می‌شد که این عدد هم‌اکنون به هزار نفر کاهش پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا، خدمات ارزش افزوده (Value Added Services) که به اختصار VAS نامیده می‌شوند، شامل مواردی غیر از خدمات استاندارد اپراتورها همچون تماس صوتی و پیامک معمول است. مهم‌ترین موضوعات خدمات ارزش افزوده تلفن همراه شامل مسابقات و رای‌گیری، تبلیغات موبایلی، پرداخت موبایلی، تلویزیون آنلاین، پخش یا دانلود موسیقی، زنگ انتظار تماس، بازی آنلاین، خدمات ورزشی و اطلاع‌رسانی این قبیل سرویس‌ها می‌شود.

اگرچه استفاده از این خدمات ارزش افزوده باید اختیاری و توسط کاربر انتخاب شود، اما ارائه این خدمات برای برخی از شرکت‌های ارزش افزوده، به روشی برای کلاهبرداری از کاربران تبدیل شد و به دلیل هزینه نسبتا بالایی که این خدمات در مقایسه با تماس و پیامک دارند، در دو سال گذشته به شکل حل‌نشدنی به بالا رفتن قبض‌های گوشی و تمام شدن شارژ پولی کاربران تبدیل شده بود. به همین دلیل محمدجواد آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- اعلام کرد اگر خدمات واقعی ارزش افزوده که در حمایت از کسب‌وکارها صورت می‌گیرد از کلاهبرداری‌ها جدا نشود، کل سرویس‌های ارزش افزوده برای همیشه تعطیل خواهد شد.

در نهایت ضوابط استفاده از خدمات ارزش افزوده در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تصویب شد که به‌ موجب آن مقرر شد دارنده پروانه ارائه خدمات ارتباطی پس از دریافت درخواست خدمات ارزش افزوده از سوی مشترک، شرح خدمات، هزینه و زمان استفاده از آن را به مشترک اطلاع دهد و همچنین برای مشترک به‌صورت جداگانه صورتحساب صادر کند. حسین فلاح جوشقانی - رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی - نیز اعلام کرد مصوبه‌ ۳۰۰ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات موسوم به پایان وس، از دوشنبه ۱۹ خرداد لازم‌الاجراست.

طبق مصوبه  ۳۰۰ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، هرگونه جمع‌آوری مبالغ بابت خدمات ارزش افزوده برای مشترکان تلفن ثابت و همراه پس‌پرداخت (دائمی) و پیش‌پرداخت (اعتباری) صرفا باید از محل اعتبار خدمات ارزش افزوده انجام شود. همچنین دارنده پروانه موظف است پس از دریافت درخواست خدمات ارزش افزوده از سوی مشترک، شرح خدمات، هزینه و زمان استفاده آن را به مشترک اطلاع داده و حداکثر در سقف اعتبار خدمات ارزش افزوده مشترک، نسبت به فعال‌سازی خدمت ارزش افزوده درخواستی اقدام کند.

در این راستا وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توییتر نوشت: فقط در یک اپراتور تلفن همراه، هر روز به طور متوسط از حساب ۴.۵ میلیون مشترک برای ارزش افزوده مبالغی کسر می‌شد؛ این عدد هم‌اکنون به هزار نفر کاهش پیدا کرده است. اگر دیدید شارژهایتان مثل سابق زود تمام نمی‌شود، بدانید احتمالاً قربانی بودید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha