• یکشنبه / ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ / ۰۹:۴۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 99032515546
  • خبرنگار : 71565

بررسی چالش‌های فرهنگی در مجلس

قادری: وزارت ارشاد در زمینه بیمه خبرنگاران اقدامات لازم را انجام دهد

قادری: وزارت ارشاد در زمینه بیمه خبرنگاران اقدامات لازم را انجام دهد

نماینده مردم شیراز گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد در زمینه بیمه خبرنگاران سیاست مشخصی را مورد توجه قرار نداده، در حالی که خبرنگاران پاسداران مرزهای شفافیت، اطلاع‌رسانی و پاسخگویی هستند.

به گزارش ایسنا، جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اظهارات امروز وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس، گفت: انتظار داشتیم آقای وزیر شاخص هایی را ارائه می کردند تا وضعیت کنونی فرهنگی و هنری ما را نشان دهند؛ برای مثال نشان دهد در این حوزه در دولت یازدهم و دوازدهم در چه جایگاهی بوده ایم و به کجا رسیده‌ایم.

وی افزود: در زمینه حمایت از نهاد خانواده و تشویق به ازدواج که بحث روز جامعه و مورد تاکید مقام معظم رهبری است وزارت فرهنگ و ارشاد منفعلانه عمل کرده و سیاستی را از ناحیه این وزارتخانه شاهد نبودیم، این سوال مطرح است که در زمینه فضای مجازی که شاهد رشد سریع آن هستیم چه کسی باید قانون مطرح کند؟ چه کسی باید در این حوزه در امر قانونگذاری خلاءها را پر کند و اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد در این عرصه چه کرده است؟

نماینده مردم شیراز بیان کرد: حمایت از کانون‌های فرهنگی مساجد در جامعه دینی و دولتی که معتقد است امری حائز اهمیت است چرا در این حوزه از مساجد و کانون های مساجد حمایت نمی شود؟ موضوع دیگر مزیت نسبی ما در عرصه فیلم و سریال و کارهای فرهنگی هنری است، وزارت فرهنگ و ارشاد از این فرصت در جهت سیاستگذاری می تواند استفاده کند، این امر می تواند درآمدزا باشد و با توجه به جایگاه کشور ما در میان کشورهای اسلامی می تواند دارای اهمیت نیز باشد اما در این زمینه کار خاصی انجام نشده است.

وی در پایان اضافه کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از رسانه های سالم که به دنبال لودگی و لهو و لعب نیستند حمایت نکرده است. وزارت فرهنگ و ارشاد در زمینه بیمه خبرنگاران سیاست مشخصی را مورد توجه قرار نداده، در حالی که خبرنگاران پاسداران مرزهای شفافیت، اطلاع رسانی و پاسخگویی هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha