• یکشنبه / ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۰:۵۰
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 99032515646
  • خبرنگار : 71496

هشدار آمریکا به شهروندانش در یافا به دنبال اعتراضات به طرح تخریب قبرستانی اسلامی

هشدار آمریکا به شهروندانش در یافا به دنبال اعتراضات به طرح تخریب قبرستانی اسلامی

سفارت آمریکا در فلسطین اشغالی به دنبال درگیری‌هایی در شهر یافا در اعتراض به تصمیم تخریب مقبره‌ای اسلامی، به شهروندان خود در این شهر هشدار داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری "صفا" فلسطین، در هشدار امنیتی سفارت آمریکا در فلسطین اشغالی آمده است، اعتراضات در نزدیکی برج ساعت و در تمامی مناطق شهر یافا ادامه دارند و احتمال دارد این اعتراضات بدتر شود.

همچنین با انتشار دستورالعمل‌هایی برای کارمندان این سفارت‌خانه، به آنها توصیه شد به منطقه یاد شده نروند.

این سفارتخانه از شهروندان آمریکایی خواست هوشیار بوده و اقدامات مناسبی را برای افزایش‌ آگاهی امنیتی خود در پیش بگیرند.

در هشدار یاد شده تاکید شد، سفارتخانه به پیگیری شرایط امنیتی ادامه خواهد داد و در صورت نیاز اطلاعات بیشتری را منتشر می‌کند. از شهروندان آمریکایی انتظار می‌رود گزارش‌های رسانه‌ها را دنبال کنند.

شهر ساحلی یافا برای چهارمین روز پیاپی شاهد اعتراضات تظاهرکنندگان فلسطینی نسبت به برنامه مسؤولان اسرائیلی برای تخریب آرامگاه اسلامی "الاسعاف" است. اسرائیلی‌ها قصد دارند در محل این مقبره، یک پروژه مسکونی را کلید بزنند و این طرح از جمله تلاش‌های آنها برای تخریب نمادهای عربی این شهر فلسطینی است.

قدمت این مقبره تاریخی به دوره عثمانی‌ها برمی‌گردد و اشغالگران اسرائیلی قصد دارند آن را به یک مرکز سرپرستی ویژه یهودی‌های آواره تبدیل کنند.

اعتراضات اعراب ساکن یافا در پی تظاهرات اخیر احزاب چپ‌گرای اسرائیل علیه طرح آمریکایی "معامله قرن" و نهادینه‌سازی ساختار نژادپرستی در اراضی اشغالی فلسطین صورت گرفت، همچنین قبل از آن، ده‌ها شهروند اسرائیلی در اعتراض به اعدام ایاد الحلاق، یکی از جوانان معلول ساکن شهر قدس به ضرب هفت گلوله پلیس اسرائیل و شهادت او تظاهرات کرده بودند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha