• یکشنبه / ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۳:۴۴
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 99032515929

مهمترین عوامل شیوع اعتیاد در میان زنان خراسان شمالی چیست؟

مهمترین عوامل شیوع اعتیاد در میان زنان خراسان شمالی چیست؟

ایسنا/خراسان شمالی معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: بی توجهی و بی اعتنایی، اعتیاد همسر، نابسامانی خانواده، طلاق، درد جسمانی، مشکلات جنسی از مهمترین عوامل شیوع اعتیاد در میان زنان این استان است.

هاجر پاکدین، در گفت وگو با ایسنا اظهارکرد: برخی از زنان برای اینکه خود را به همسرانشان ثابت کنند و یا به نوعی دیده شوند به مصرف مواد روی می آورند، و برخی دیگر نیز به واسطه زندگی با همسری معتاد درگیر این پدیده شوم می‌شوند.

وی یکی دیگر از علل اعتیاد زنان در این استان به ویژه در مناطق روستایی را وجود باورهای غلط برای کاهش دردهای جسمانی و برخی هم برای پاسخگویی به غرایز جنسی عنوان کرد.

پاکدین با اشاره به فعالیت سه مرکز ترک اعتیاد ویژه زنان در شهرستان های بجنورد و شیروان، ادامه داد: طی سال گذشته در مجموع ۶۷۶ زن و دختر معتاد در رده سنی ۱۸ تا ۲۹ سال و ۳۰ تا ۵۵ سال به مرکز ترک اعتیاد مراجعه کرده‌اند که بیشتر مراجعه کنندگان شامل ۴۷۵ نفر در گروه سنی ۳۰ تا ۵۵ سال قرار دارند.

پاکدین با بیان اینکه در دیگر شهرستان ها کمپ های ترک اعتیاد ویژه بانوان را نداریم، افزود: در سال های گذشته کمپ ترک اعتیاد در یکی دیگر از شهرستان های استان فعالیت می‌کرد که به واسطه نبود مراجعه کننده و نداشتن توجیح اقتصادی آن مرکز جمع آوری شد.

وی یادآورشد: هنگامی که زنی اعتیاد دارد ناخودآگاه کانون زندگی آن خانواده از هم پاشیده می‌شود بنابراین باید پس از سم زدایی بین شش ماه تا یک سال امور مختلف آن شخص همانند اشتغال مورد توجه و حمایت خانواده باشد زیرا اگر این چرخه معیوب شود امکان بازگشت مجدد فرد به اعتیاد وجود دارد.

پاکدین با بیان اینکه تلاش می شود تا زنانی که در کمپ ها بستری می شوند هزینه کمتری پرداخت کنند، افزود: باید مبحث اشتغال برای زنانی که از اعتیاد رهایی می یابند به صورت جدی پیگیری شود تا آنان احساس پوچی نکرده و حس کنند در جامعه فرد مثمر ثمری هستند.

انتهای پیام  
    

  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha