• یکشنبه / ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۴:۰۴
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 99032515962
  • منبع : نمایندگی ایلام

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام:

آسیب‌دیدگان از کرونا برای دریافت تسهیلات عجله کنند

آسیب‌دیدگان از کرونا برای دریافت تسهیلات عجله کنند

ایسنا/ایلام معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام بر جذب 216 میلیارد تومان تسهیلات سهم استان برای کمک به صاحبان کسب و کارهای متضرر از کرونا تاکید کرد.

«حیدر نعمتی» در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان ایلام، اظهار کرد:  دستورالعمل پرداختی و سهم بانک‌ها از تسهیلات حمایتی 12 درصد، از صاحبان کسب و کارهای متضرر شده از کرونا مشخص شده و باید هرچه سریعتر این تسهیلات ابلاغی که رقم آن ۲۱۶ میلیارد تومان است، جذب شود.

وی با بیان اینکه بازپرداخت این تسهیلات ۲۴ ماهه است و کارگاه‌هایی که تعدیل نیرو نداشته‌اند مشمول دریافت هستند، تصریح کرد: تاکنون بر اساس آمار اعلامی 8096 نفر در سامانه کارا برای دریافت این تسهیلات ثبت‌نام کرده‌اند اما برخی از آنها فاقد بیمه هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام ادامه داد: بر اساس دستورالعمل ابلاغی افرادی که چک برگشتی یا بدهی معوق دارند می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند وهمچنین تضامین تسهیلات تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان با تضامین شخصی انجام می‌گیرد.

نعمتی گفت: همه مسایل و مشکلات در راستای پرداخت تسهیلات بررسی و به مرکز انعکاس داده شده و اگر باز دستگاهی یا بانکی در این زمینه با مشکلی مواجه است می‌تواند به دبیرخانه سامانه مستقر در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اطلاع دهد و از همه فرمانداران خواسته شده است تا در شهرستان‌ها پیگیر جذب این تسهیلات برای حمایت از صنوف آسیب‌دیده شوند.

«شکراله شیرخانی» مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام نیز با بیان اینکه تاکنون 2178 کارگاه برای دریافت تسهیلات ثبت‌نام کرده‌اند، اظهار کرد: با توجه به اینکه رقم تسهیلات پرداختی از ۱۲ میلیون تا ۱۶ میلیون تومان است حدود ۱۵ هزار نفر مشمول دریافت این تسهیلات می‌شوند.

وی تصریح کرد:هم‌ اکنون 8096 نفر که واجد شرایط و دارای لیست بیمه تامین اجتماعی هستند در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند و دستگاه‌های دولتی هم باید نسبت به معرفی افراد تحت پوشش خود که دارای صنوف و کد کارگاهی هستند برای ثبت‌نام در سامانه اقدام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha