• یکشنبه / ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ / ۲۲:۰۶
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 99032516266
  • خبرنگار : 71145

عریقات: طرح الحاق به منزله نابودی راه حل مذاکره است

عریقات: طرح الحاق به منزله نابودی راه حل مذاکره است
عریقات

صائب عریقات اعلام کرد: اگر نتانیاهو اقدام به الحاق کند هرگونه احتمال صلح در منطقه را از بین خواهد برد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، عریقات، مذاکره کننده ارشد فلسطینی‌ها و دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین خاطرنشان کرد: طرح الحاق به منزله نابودی تشکیلات خودگردان فلسطین، پایان هرگونه راه حل مذاکرات و به منزله "جداسازی نژادی" است.

عریقات افزود: در صورتیکه نتانیاهو الحاق اراضی فلسطینی را اجرایی کند باید آماده پذیرش مسؤولیت‌های کامل آن به عنوان قدرت اشغالگر باشد.

مذاکره کننده ارشد فلسطینی‌ها و دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین اظهار کرد، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ریاض منصور، سفیر فلسطین در سازمان ملل را همچنین مکلف کرده سطح نمایندگی در نشست شورای امنیت را که قرار است در ۲۴ ژوئن برگزار شود، بالا ببرد تا در سطح وزیران خارجه باشد نه نمایندگان. ‌

او از کشورهای عربی خواست "شبکه امنیت مالی" برای فلسطین به عنوان وام مرحله‌ای به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار ماهانه ایجاد کنند تا بتواند به مقابله با چالش‌های مختلف مربوط به مساله فلسطین بپردازد.

عریقات اشاره کرد: فلسطین از اتحادیه اروپا خواست موضع رسمی اروپایی در زمینه اعمال تحریم‌ها بر اسرائیل در صورت اجرای طرح الحاق بگیرد این علاوه بر به رسمیت شناختن کشور فلسطین است براین اساس که هرکه راهکار دو کشور را می‌پذیرد باید کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

به گفته عریقات، مواضع بین‌المللی اخیر به خصوص پیامی که اعضای کنگره آمریکا فرستادند درباره افزایش تجاوزات شهرک‌نشینان هشدار می‌دهند. مصوبات کنفرانس فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی، موضع‌گیری اروپا، روسیه و چین مبتنی بر آن است که فلسطین توانست ائتلاف بین‌المللی در حمایت از مساله خود را دور هم بیاورد.

او حکم دادگاه اروپایی حقوق بشر درباره اعضای جنبش تحریم را تاریخی خواند.

عریقات در اشاره به حکم قبلی دادگاه فرانسه در محکومیت تعدادی از اعضای جنبش تحریم اسرائیل گفت: باید تمام کسانی که مرتکب جنایات، شهرک‌سازی و اشغالگری می‌شوند و برای الحاق تلاش می‌کنند محکوم شوند نه کسانی که به طور مسالمت آمیز در جهت توقف این جنایات تلاش می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha