• دوشنبه / ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۰:۳۵
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 99032616486
  • خبرنگار : 71431

ناوگان خودرویی پلیس راهور تهران نیازمند بازسازی

ناوگان خودرویی پلیس راهور تهران نیازمند بازسازی

رئیس سابق پلیس راهور تهران بزرگ تاکید کرد که ناوگان خودرویی این پلیس نیاز به بازسازی دارد.

به گزارش ایسنا، سردار محمدرضا مهماندار امروز در مراسم تکریم خود و معارفه سردارمحمدحسین حمیدی به عنوان رئیس جدید پلیس راهور تهران بزرگ که در ستاد پلیس راهور برگزار شد ، اظهار کرد: در سالهای اخیر و در طول مدت سه سال و هشت ماهی که بنده در  ریاست پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ مشغول بودم، یک سری اقدامات را انجام دادم که از جمله خرید تعدادی خودروی سواری جدید برای پلیس راهور تهران بزرگ بود که این اقدامات با همراهی و هماهنگی ناجا و همچنین شهرداری تهران انجام شد.

وی ادامه داد: با وجود اقدامات انجام شده باید بگویم که ما همچنان در مورد وضعیت خودرویی نیازمند کمک هستیم و ناوگان خودرویی ما باید بازسازی شود که امیدوارم شهرداری تهران و پلیس راهور ناجا به ما کمک کنند.

وی به افزایش بودجه پلیس راهور نیز اشاره کرد و گفت: در نخستین سال حضورم بودجه راهور حدود 83 میلیارد تومان بود که امسال به 170 میلیارد تومان رسید.

مهماندار همچنین از افزایش 300 سرباز به ظرفیت سقف سربازان پلیس راهور تهران بزرگ اشاره کرد و گفت: این اقدامات با هماهنگی و همراهی پلیس راهور ناجا انجام شده است.

رئیس پیشین پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ به بیان مشکلات و چالش‌های پیش روی خود در دوران حضورش در پلیس راهور تهران بزرگ پرداخت و گفت: ما گاهی به شوخی به همکاران می‌گفتیم که در این دوره اگر یک آتشفشان دماوند هم فوران می‌کرد دیگر بحرانی نبود که ما با آن روبرو نشده باشیم. در دوران سه سال و هشت ماهی که من در پلیس راهور مسئولیت داشتم رویدادهای ویژه‌ای رخ داد که پوشش ترافیکی سنگینی داشت.

ریزش ساختمان پلاسکو که به مدت دو هفته در قلب پایتخت چند مسیر را مسدود کردیم. مرگ آیت الله هاشمی، حمله به مجلس شورای اسلامی، انتخابات 96، وقایع دی ماه، شهادت سردار سلیمانی و تشییع پیکر ایشان، تشییع پیکر شهید حججی و ... جز مواردی بود که مهماندار به عنوان رویدادهای ویژه دوران مسئولیتش در پلیس راهور پایتخت در ویدئو پروژکتور نمایش داد.

وی افتتاح مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور، بهره گیری از 1520 دستگاه دوربین و 22 سامانه کنترلی و نظارتی شامل هواشناسی، ردیاب پلیس، ردیاب اتوبوس‌های شرکت واحد، ژئوفیزیک و ... را از دیگر اقدامات برشمرد.

مهماندار حمایت از مسیریاب‌های داخلی را نیز از دیگر اقداماتش برشمرد و گفت: چندان به نرم افزارهای خارجی نظیر ویز و ... نمی‌توان اعتماد کرد به همین دلیل ما آمدیم از مسیریاب‌های داخلی حمایت کردیم و با اطلاعاتی که ما به آنها می‌دهیم این مسیریاب‌ها یک قدم جلوتر از مسیریاب‌های خارجی هستند.

رئیس سابق پلیس راهور تهران بزرگ بهره برداری از طرح تخلفات ساکن، نصب و راه اندازی GPS و سامانه ردیاب روی خودروهای گشتی پلیس را نیز جزو اقدامات خود در طی این دوره برشمرد و گفت: ما جزو اولین ارگان‌ها در پلیس بودیم که خودروهایمان به GPS و مسیریاب مجهز شد.

مهماندار توقیف ساعتی خودروها، تشکیل قرارگاه مدیریت سرعت و کاهش 12 کیلومتری میانگین سرعت در پایتخت را از دیگر اقدامات برشمرد و با بیان اینکه در نتیجه تمامی اقدامات شاهد کاهش تصادفات در پایتخت بوده‌ایم، گفت: در سال گذشته با کاهش 61 نفری تعداد جانباختگان حوادث رانندگی در پایتخت توانستیم رتبه اول کشوری را نیز به خود اختصاص دهیم.

انتهای پیام

                                         

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha