• دوشنبه / ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۱:۰۴
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 99032616528
  • منبع : نمایندگی کردستان

استاندار کردستان:

تولید ماهی در کردستان افزایش می‌یابد

تولید ماهی در کردستان افزایش می‌یابد

ایسنا/کردستان استاندار کردستان، گفت: مجتمع پرورش ماهی قزل آلای دیوزناو سالانه ۳۸۰ تن ماهی تولید و روانه بازار می‌کند.

بهمن مرادنیا در بازدید از مجتمع پرورش ماهی سردآبی روستاهای دیوزناو و جولانده در بخش ژاورود سروآباد، از احداث فاز دوم مجتمع پرورش ماهی در روستاهای دیوزناو و جولانده سروآباد خبر داد و اظهار کرد: ‌باتوجه به اینکه فاز اول این مجتمع در سال ۸۹ به بهره برداری رسیده و با تولید ۳۸۰ تن ماهی در سال باعث اشتغال و توسعه در منطقه شده است فاز دوم این مجتمع با اعتبار ۷۰ میلیارد تومان احداث می‌شود.

وی افزود: با احداث فاز دوم مجتمع پرورش ماهی در روستاهای دیوزناو و جولانده ظرفیت تولید ماهی در این منطقه به هزار و ۵۰۰ تن افزایش خواهد یافت.

مرادنیا همچنین از آسفالت راه ارتباطی این دو روستا و احداث یک باب مدرسه در این منطقه نیز خبر داد و گفت:‌ برای عرضه بهتر و سریع‌تر محصولات این مجتمع جاده این ۲ روستا تا سال آینده آسفالت و یک مدرسه نیز در روستای دیوزناو احداث می‌شود.

استاندار کردستان، ذکر کرد: فاز اول این مجتمع پرورش ماهی با تولید ۳۸۰ تن ماهی قزل آلا قطب تولید ماهی در استان به شمار می‌رود.

نماینده مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی نیز از جذب اعتبارت جهشی و ملی برای این منطقه خبر داد و بیان کرد: سروآباد یکی از شهرستان‌های محروم استان کردستان است که حل مشکلات آن نیازمند جذب اعتبارات ملی و جهشی است و در این راستا برای جذب اعتبارات لازم و حل مشکلات آن باید تلاش کرد تا بتوانیم آنچه را که لایق مردم باشرف و مرزدار این منطقه است، انجام دهیم.

شیوا قاسمی پور افزود: در بازدیدی که از فاز دوم مجتمع پرورش ماهی سردآبی روستاهای دیوزناو و جولانده صورت گرفت قول‌های مساعدی از سوی مسئولان ارشد استان کردستان برای اجرای این پروژه داده شد که امیدواریم هرچه سریعتر این پروژه به سرانجام برسد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات مهم بحث راه دسترسی روستاهای دیوزناو و جولانده است که مسئولان راهداری و راه و شهرسازی قول مساعد دادند که انجام این پروژه را در اولویت خود قرار دهند و از طریق مجلس شورای اسلامی نیز پیگیر اعتبارات جهشی و ملی برای رفع مشکلات مهم این منطقه خواهیم بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha