• دوشنبه / ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۱:۳۳
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 99032616573
  • خبرنگار : 50324

جزئیات انتخابات هیات مدیره و بازرسان خانه مطبوعات استان بوشهر اعلام شد

جزئیات انتخابات هیات مدیره و بازرسان خانه مطبوعات استان بوشهر اعلام شد

ایسنا/بوشهر رئیس خانه مطبوعات کشور و استان بوشهر در گفت‌وگو با ایسنا جزئیات انتخابات هیات مدیره و بازرسان خانه مطبوعات را تشریح کرد.

مازیار هوشمند پیرامون موضوع برگزاری انتخابات مدیریت خانه مطبوعات و رسانه های استان بوشهر به ایسنا گفت: فردا، سه شنبه، بیست و هفتم خردادماه انتخابات مدیریت خانه مطبوعات استان بوشهر به صورت الکترونیکی و از ساعت ۹ صبح و تا ۱۲ ظهر برگزار می شود که اعضای اصلی خانه مطبوعات می توانند با مراجعه به صفحه خود در سایت خانه مطبوعات به آدرس Khanehmatbooat.ir نسبت به انتخاب اعضای هیئت مدیره جدید اقدام کنند.

وی با اشاره به جزئیات این دوره از انتخابات عنوان کرد: انتخاباتی که فردا برگزار می شود برای انتخاب و تعیین ۷ عضو اصلی هیئت مدیره، ۵ عضو علی البدل و همچنین ۲ بازرس اصلی و یک بازرس علی البدل است که بر اساس رای اعضاء و از میان مدیران مسئول نشریات استان و روزنامه نگارانی که نام نویسی کرده و به تایید اداره کل فرهنگ و ارشاد رسیده‌اند انتخاب خواهند شد.

رئیس خانه مطبوعات کشور خاطرنشان کرد: فرصت تعیین شده برای برگزاری فرآیند انتخابات ممکن است تمدید شود که البته این در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت مطبوعاتی است، به همین دلیل از اعضای محترم خانه مطبوعات می خواهیم در موعد مقرر در انتخابات شرکت کنند و نسبت به انتخاب اعضای هیئت مدیره و بازرسان اقدام کنند.

این مسئول یادآور شد: مطابق با ماده ۲۱ اساسنامه خانه مطبوعات اداره امور خانه بر عهده هیئت مدیره ای مرکب از ۷ نفر عضو است که اعضای اصلی هیئت مدیره بوده و شامل ۲ نفر از مدیران مسئول، ۳ نفر روزنامه نگار، یک نفر از مسئولان نمایندگی های روزنامه های سراسری و یک نفر از مسئولان نمایندگی خبرگزاری ها یا پایگاه های سراسری است. همچنین طبق اساسنامه روزنامه نگار شامل گزارشگر، مترجم، عکاس خبری، نویسنده، تنظیم کننده اخبار، کاریکاتوریست، گرافیست، خبرنگار، دبیر گروه، معاون دبیر گروه، معاون سردبیر، عضو شورای سردبیری و سردبیر است که با معرفی رسانه ها به تایید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی رسیده اند.

هوشمند تاکید کرد: در این دوره از انتخابات تعداد ۱۶ نامزد برای انتخاب ۷ عضو هیئت مدیره و ۲ بازرس داریم که مشخصات این نامزدها در صفحه هر عضو رسمی خانه مطبوعات وجود دارد و اعضای محترم می توانند با انتخاب نامزدهای مورد نظر خود نسبت به انتخاب و رای ریزی اقدام کنند.

رئیس خانه مطبوعات کشور و استان بوشهر اظهار کرد: اخذ رای در این دوره از انتخابات مانند دوره گذشته برای انتخاب اعضای اصلی هیئت مدیره و بازرسان به صورت الکترونیک و همزمان صورت می گیرد و این همزمانی برگزاری انتخابات در استان های دیگر هم وجود دارد و افراد حائز اکثریت نسبی به ترتیب آرای بیشتر، اعضای اصلی و علی البدل شناخته می شوند.

وی تصریح کرد: احراز شرایط و صلاحیت نامزدها و نظارت بر نحوه برگزاری و مراحل انتخابات بر اساس ماده ۲۲ اساس نامه بر عهده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است و خانه مطبوعات در بحث بررسی صلاحیت ها و احراز شرایط نامزدها هیچ دخالت و ورودی ندارد.

این مسئول عنوان کرد: هیئت مدیره منتخب به عضویت مجمع عمومی خانه مطبوعات و رسانه‌های کشور نیز درمی‌آیند.

شرایط عضویت برای ورود بعضی از همکاران مشکل است

مازیار هوشمند یادآور شد: یکی از مواردی که ما سعی در سازماندهی آن داریم و قرار است در مجمع خانه مطبوعات و رسانه های کشور به آن پرداخته شود، شرایط عضویت است که طبق ماده ۴۲ اساسنامه، راه را برای ورود بعضی از همکاران گرامی مشکل ساخته است. در این خصوص پیشنهاداتی نیز در مجمع عمومی دو سال پیش ارائه شد که برخی در اساسنامه لحاظ شده اما همچنان مواردی وجود دارد که در عضویت همکاران مشکل ایجاد کرده است.

وی توضیح داد: شرایط عضویت ۴ بند عمومی دارد، ولی مواردی مانند حداقل مدرک کارشناسی و معادل آن و همچنین برخورداری از حداقل یک سال سابقه اشتغال و مستمری بیمه ای رسانه ای و یا بیمه صندوق هنرمندان، فعالیت منظم و مرتب انتشار رسانه های مکتوب و فعالیت مستمر رسانه های الکترونیک از مواردی است که در ورود اعضا به خانه مطبوعات دخیل است. یعنی اگر نظم در انتشار نشریه ای کمتر از پنجاه درصد باشد، همکاران شاغل در آن نشریه، امکان ورود ندارند.

رئیس خانه مطبوعات بوشهر گفت: بر روی این بندها با توجه به شرایط حاکم بر فعالیت رسانه های مکتوب، بحث وجود دارد و احتمالا در مجمع عمومی خانه مطبوعات و رسانه های کشور که در سال جاری برگزار می شود به اصلاح اساس نامه و تسهیل این بخش ها و بندهای شرایط عضویت بپردازیم چرا که سازماندهی افراد و همکارانی که قصد ورود به خانه مطبوعات و رسانه را دارند از همین طریق میسر است. ضمن این که ما در خانه مطبوعات و رسانه های کشور به همکاران خود گفتیم که با توجه به مشکلات، از جمله شیوع ویروس کرونا و همچنین گرانی کاغذ و کاهش فعالیت رسانه های مکتوب، نگاهی به رسانه هایی که در انتشار خود نظم کمتری دارند را لحاظ کنند تا همکاران بتوانند به خانه ورود بکنند.

امکان دارد فضای فعلی خانه مطبوعات را از دست بدهیم

این مسئول یادآور شد: در مورد مکان خانه مطبوعات باید بگویم که در این دوره از هیئت مدیره فعلی مکانی از سوی شهرداری بندر بوشهر در اختیار ما گذاشته شد که بنا به دلایلی از جمله قطع آب و برق و بدهی این واحد عملا استفاده از آن ممکن نبود. با رایزنی های صورت گرفته در دوره شهردار سابق، مشکلات برق و آب برطرف شد و حالا ما از همان واحد استفاده می کنیم اما با توجه به نیاز شهرداری به این واحد، امکان دارد فضای فعلی را از دست بدهیم. به همین خاطر طی رایزنی با استاندار محترم، اعتباری هر چند کم برای رهن و اجاره خانه در نظر گرفته شده، هر چند تا الان پرداخت نشده است اما انتظار داریم که این مهم رخ بدهد که احیانا اگر این مکان به شهرداری بازگردانیم بتوانیم فعلا محلی را به شکل استیجاری داشته باشیم.

هوشمند افزود: ما برای ساخت یک واحد مستقل و مکان ثابت برای خانه مطبوعات –خرید- با اداره کل شهرسازی استان بوشهر رایزنی کردیم و در حال گرفتن یک زمین برای این کار هستیم ولی اعتباری برای ساخت این مکان نداریم که انتظار می رود استاندار محترم از اعتبارات فرهنگی که در اختیار دارند برای این موضوع نیز اعتباری تخصیص بدهند تا یک مکان ثابت داشته باشیم. در حال حاضر مکان فعلی شهرداری در اختیار ما هست اما پیگیر یک مکان مناسب تر و بزرگ تر برای این تشکل هستیم.

برگزاری کارگاه های آموزشی و کمک به اقتصاد رسانه ها

وی تصریح کرد: عمده اقدامات هیات مدیره در دوره گذشته برای برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی و حل مشکل استقرار خانه مطبوعات بوده که انتظار داریم برگزاری کارگاه های آموزشی چه به صورت مجازی و چه به صورت حضوری در دوره جدید نیز تداوم داشته و حتی افزایش یابد. همچنین تلاش داریم طی تعامل با دستگاه های اجرایی و مراکز صنعتی و اقتصادی مستقر در بوشهر به یکی از اهداف خانه مطبوعات و وظایف خانه مطبوعات که همان کمک به اقتصاد رسانه ها است بپردازیم. در سال ۹۹ برای حل مشکلات صنفی اعضا و فراهم آوردن تسهیلات رفاهی برنامه هایی داریم.

هوشمند درباره جشنواره مطبوعات و رسانه های استان بوشهر عنوان کرد: پیش بینی شده بود اختتامیه جشنواره مطبوعات در دو مقطع زمانی برگزار شود که هر کدام بنا به دلایلی از جمله بیماری کرونا میسر نشد و در اولین فرصتی که این شرایط مهیا شود برگزار خواهد شد. کارهای این جشنواره به اتمام رسیده و تنها بحث برگزاری اختتامیه مانده است، حتی بودجه برگزاری جشنواره نیز تامین شده و مشکلی بابت آن نداریم. علاوه بر این جشنواره اگر شرایط و فضایی فراهم شود تمایل داریم نسبت به برگزاری جشنواره منطقه ای اقدام شود که این می تواند جز برنامه های هیئت مدیره جدید باشد.

رئیس خانه مطبوعات کشور و استان بوشهر تاکید کرد: موضوع دیگری که خیلی روی آن وقت گذاشتیم و به جای خوبی هم رسیدیم، بسط و تقویت ارتباط رسانه های استان با دستگاه های اجرایی، موسسات و نهادهای دولتی و عمومی بود تا از این طریق بتوانیم جایگاه و شرایط رسانه ها را ارتقاء دهیم. جذب حمایت های مالی و تسهیلات دولتی و توزیع قاعده‌مند آنها بین اعضای خانه و رسانه های استان از دیگر برنامه های هیئت مدیره در سال جدید است که ان شالله در سال جدید توسط هیئت مدیره منتخب پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha