• دوشنبه / ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۲:۵۴
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 99032616698
  • منبع : نمایندگی قزوین

بزرگ‌ترین شهرک گلخانه‌ای کشور چشم‌انتظار تسهیلات بانکی

بزرگ‌ترین شهرک گلخانه‌ای کشور چشم‌انتظار تسهیلات بانکی

ایسنا/قزوین مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان قزوین گفت: سال گذشته واحدهای شهرک گلخانه‌ای شهدای نودهک برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شدند ولی متأسفانه اکنون که در خرداد قرار داریم هنوز تسهیلات بانکی توسط بانک عامل ابلاغ نشده است و سرمایه‌گذاران بلاتکلیف هستند.

سید محمدرضا حسینی، مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان قزوین در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ایجاد شهرک گلخانه‌ای از مصوبات سفر ریاست جمهوری است که برای احداث آن ۱۰۰۰ هکتار از منابع ملی شهرستان خرمدشت بخش تاکستان برای این امر اختصاص پیدا کرده است.

وی تشریح کرد: فاز نخست شهرک گلخانه‌ای شهدای نودهک با ۷۱.۵ هکتار در سال ۹۶ کلنگ زده شد که آب آن از یک حلقه چاه تأمین می‌شود؛ عملیات زیرساختی احداث این شهرک در سال ۹۶ با تأمین اعتبار از محل منابع ملی مطالعات آغاز شد و اکنون بعد از گذشت سه سال ۸۰ درصد زیرساخت شامل خط انتقال آب، شبکه آب، خط انتقال برق، شبکه برق، استخر ذخیره آب، حصارکشی دور شهرک شبکه معابر شهرک انجام شده است؛ البته لازم به ذکر است که خط انتقال گاز در سال جاری محقق می‌شود.

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان قزوین بیان کرد: در فاز نخست حدود ۱۵۰ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی برای این شهرک هزینه و ۱۰۰ درصد قطعات واگذار شده است؛ اگر سرمایه‌گذاران شروع به کار کنند ۱۸۰ تا ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی در شهرک انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: فاز دوم شهرک گلخانه‌ای شهدای نودهک به مساحت ۱۰۰ هکتار است که در صورت تأمین آب از سد نهب، ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای زیرساخت و مطالعه تصویب شده ولی هنوز عملیاتی نشده است.

حسینی با اشاره به اینکه اراضی شهرک گلخانه‌ای شهدای نودهک از زمین‌های ملی است، خاطرنشان کرد: در شرکت شهرک‌های کشاورزی ۲ نوع شهرک وجود دارد؛ در نوع اول زمین‌های منابع ملی را گرفته و زیرساخت انجام و سپس به بخش خصوصی واگذار می‌کنیم و در نوع دیگر افراد با زمین‌های خود از ما مجوز و تسهیلات دریافت کرده و به شهرک تبدیل می‌کنند.

وی عنوان کرد: در فاز نخست شهرک گلخانه‌ای شهدای نودهک با توجه به مجوز صادر شده انواع و اقسام سبزی، صیفی، نهال و نشاء کشت خواهد شد و در فاز دوم با توجه به شرایط موجود می‌توانیم پرورش گل‌های زینتی را نیز شاهد باشیم.

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان قزوین اعلام کرد: بر اساس پیش‌بینی صورت گرفته از اراضی فاز نخست شهرک گلخانه‌ای شهدای نودهک سالانه ۱۵ هزار تُن محصول صادر خواهد شد و با روند کشت گلخانه‌ای در استان می‌توانیم بگوییم که حداقل ۵۰ تا ۷۰ درصد تولیدات این شهرک صادر شده است.

وی اضافه کرد: برای صادرات، به غرب و شمال کشور دسترسی داریم که در آینده نزدیک یک شرکت خدماتی برای شهرک تعریف خواهیم کرد که بازاریابی شرکت‌های موجود در شهرک را انجام دهد.
 
این مسئول بیان کرد: سال گذشته واحدهای شهرک گلخانه‌ای شهدای نودهک برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شدند ولی متأسفانه با توجه به اینکه در خرداد قرار داریم هنوز تسهیلات بانکی توسط بانک عامل ابلاغ نشده است و سرمایه‌گذاران بلاتکلیف هستند، که این امر می‌طلبد بانک‌ها اعطای تسهیلات را تسریع ببخشند تا عملیات اجرایی سرعت گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha