• دوشنبه / ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۳:۰۹
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 99032616727

تعطیلی نشریه ۲۳ ساله «رودبار زمین» در شماره ۸۰۰

تعطیلی نشریه ۲۳ ساله «رودبار زمین» در شماره ۸۰۰

ایسنا/کرمان مدیر مسئول نشریه «رودبار زمین» از توقف و تعطیلی این نشریه با قدمت ۲۳ ساله در شماره ۸۰۰ این نشریه خبر داد و گفت: متاسفانه بخاطر شرایط بحرانی در صنعت چاپ و نشر، هفته نامه «رودبارزمین» به سال ۱۴۰۰ نخواهد رسید.

"احمد یوسف زاده" در گفت‌گو با ایسنا از چاپ ۵ عنوان کتاب شامل گزیده‌هایی از ۲۳ سال تلاشش در سمت مدیر مسئولی و  نویسندگی در این نشریه محلی خبر داد.

این روزنامه نگار پیشکسوت استان کرمان که این روزها با دو کتاب مشهورش «آن بیست و سه نفر» و «اردوگاه اطفال» بیشتر شناخته می شود، در خصوص اهمیت این کار فرهنگی به ایسنا گفت: نشریه ۲۳ ساله «رودبار زمین»، تاریخ مدونی از اتفاقات فرهنگی، هنری، ادبی و اجتماعی جنوب پهناور استان کرمان است.

وی گفت: در این نشریه که اغلب وجهه فرهنگی داشته است، تحولات فرهنگی - اجتماعی و در کنار آن اتفاقات عمرانی و سیاسی هفت شهرستان جنوب استان ثبت و ضبط شده است و می تواند برای خوانندگان امروز بخصوص نسل جوان، جذاب و خواندنی باشد.

یوسف زاده در خصوص اهمیت فرهنگی چاپ این کتاب ها گفت: پیش از ظهور نشریه «رودبارزمین»، فرهنگ و مخصوصا گویش هفت شهرستان کنونی جنوب کرمان ناشناخته و مهجور بود، اما با تولد این نشریه بومی باب جدیدی در شعر و ادبیات جنوب گشوده شد و جوانان بسیاری فرصت قلم زدن در این نشریه پر طرفدار پیدا کردند و خوشبختانه از میان آنها شعرا و نویسندگان برجسته ای به جامعه ادبی کشور معرفی شده است که این آثار می توانند ادای دینی باشد به نویسندگان بومی رودبارزمین که در روزگار بی رسانه، برای بالیدن فرهنگ جنوب قلم زدند.

مدیر مسئول نشریه «رودبار زمین» در پایان، از توقف و تعطیلی نشریه ۲۳ ساله رودبارزمین در شماره ۸۰۰ این نشریه خبر داد و افزود: متاسفانه بخاطر شرایط بحرانی در صنعت چاپ و نشر، هفته نامه رودبارزمین به سال ۱۴۰۰ نخواهد رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha