• دوشنبه / ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۳:۲۸
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 99032616760
  • خبرنگار : 71496

رسم تصویر "ایاد حلاق" روی دیوار حائل ؛ "فقط فلوید نیست"

رسم تصویر "ایاد حلاق" روی دیوار حائل ؛ "فقط فلوید نیست"

یک نقاش فلسطینی برای ابراز همدردی با ستم‌دیدگان جهان، پس از ترسیم نقاشی از جورج فلوید، مرد سیاه پوست آفریقایی-آمریکایی که به دست یک افسر پلیس سفید پوست کشته شد، تصویر شهید ایاد الحلاق را که چند هفته قبل به ضرب گلوله یک سرباز اسرائیلی در شهر قدس اشغالی کشته شد، بر روی دیوار حائل ترسیم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، شهید الحلاق (۳۲ ساله) که مبتلا به اوتیسم بود، ۲۵ مه گذشته در مسیر موسسه آموزشی ویژه معلولان واقع در بخش قدیمی قدس اشغالی، در نزدیکی باب الاسباط، یکی از درب‌های مسجد الاقصی به ضرب گلوله نیروهای پلیس اسرائیل کشته شد.

تقی‌الدین سباتین، نقاش فلسطینی تصویر شهید الحلاق را بر روی بخشی از دیوار حائل در شهر یبت لحم واقع در جنوب کرانه باختری ترسیم کرد و این عبارت را به زبان انگلیسی بر روی آن نوشت: "تنها فلوید نیست.. ایاد حلاق هم هست".  

سباتین پیشتر تصویر جورج فلوید، شهروند آمریکایی آفریقایی الاصلی که دقیقا در روز شهادت حلاق، به دست پلیس آمریکا کشته شد، برای ابراز همدردی با قربانیان نژادپرستی در جهان نقاشی کرده بود.

او در گفتگو با خبرگزاری آناتولی ترکیه اظهار کرد: دیوار حائل را از این جهت برای نقاشی فلوید و حلاق انتخاب کردم که ساخت آن نماد نژادپرستی است.

سباتین افزود: این پیام برای جهانیان است که برای درهم شکستن نژادپرستی و ظلم و ستم با جدیت بایستند.

این نقاش فلسطینی در ادامه گفت: همبستگی گسترده جهانی با مساله فلوید باید در همبستگی با شهید حلاق و تمامی قربانیان اشغالگری نیز منعکس شود.

کشته شدن فلوید به شکل‌گیری موجی از تظاهرات ضد نژادپرستی در سراسر آمریکا و جهان منجر شد.

از زمان ساخت دیوار حائل، بسیاری از هنرمندان فلسطینی و خارجی برای ابراز مخالفت و اعتراض خود به ساخت چنین دیواری، طرح‌های خود را بر روی آن ترسیم کردند.

رژیم صهیونیستی سال ۲۰۰۲ در دوره کابینه آریل شارون، این دیوار را در حدفاصل اراضی اشغالی و کرانه باختری ایجاد کرد و فلسطینی‌ها آن را دیوار نژادپرستی نامیدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha