• دوشنبه / ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۴:۲۷
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 99032616865
  • منبع : نمایندگی کردستان

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان:

"اتوبان سکوت "به بخش نهایی "جایزه بزرگ سرو" راه پیدا کرد

"اتوبان سکوت "به بخش نهایی "جایزه بزرگ سرو" راه پیدا کرد

ایسنا/کردستان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان گفت: اتوبان سکوت اثر تولیدی حوزه هنری کردستان به بخش نهایی جشنواره بزرگ تئاتر سرو راه پیدا کرد.

امین مرادی امروز(26 خرداد) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اتوبان سکوت به نویسندگی و کارگردانی یونس صحرارو همراه با 44 اثر دیگر به بخش نهایی جشنواره بزرگ تئاتر سرو راه پیدا کرد.

وی افزود: اتوبان سکوت اثر نمایشی تولید شده حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان است که در سال 97 در جشنواره تئاتر استانی وتار به عنوان اثر برگزیده انتخاب شده و جوایز اصلی این جشنواره را به خود اختصاص داده بود.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان بیان کرد: بر اساس اعلام دبیرخانه جشنواره تئاتر بزرگ سرو، در مجموع بیش از 270 اثر از سراسر کشور به این دوره از جشنواره ارسال شده بود که در نهایت 45 اثر از جمله اتوبان سکوت به بخش نهایی آن راه پیدا کرده اند.

مرادی ذکر کرد: قطب‌الدین صادقی، حسین پاکدل و مهرداد رایانی مخصوص سه داور بخش نهایی انتخاب آثار هستند و قرار است که از میان 45 اثر رسیده، آثار برتر از طریق فیلم های ارسالی مورد ارزیابی قرار گیرند.

وی عنوان کرد: نخستین دوره جایزه بزرگ «سرو» برای نخستین بار در کشور و در بخش‌های نمایشنامه، کارگردانی، بازیگری مرد و بازیگری زن، طراحی صحنه و موسیقی و نمایش برگزیده به منظور تجلیل از فعالان تئاتر دفاع مقدس انقلاب اسلامی و مقاومت در سال ۹۸، به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح برگزار می‌شود.

مرادی با اشاره به فعالیت های متعدد نمایشی یونس صحرارو هنرمند شایسته شهرستان قروه، گفت: یونس صحرا رو طی سالهای اخیر حضوری فعال و موفق در جشنواره های استانی، منطقه ای و ملی داشته است.

وی به اجرای عمومی نمایش های مختلف از سوی یونس صحرارو اشاره کرد و افزود: وی در کنار حضور در رویدادهای تئاتر، در حوزه اجرای عمومی نیز حضوری موفق داشته و در دو سال اخیر چندین نمایش از جمله اتوبان سکوت، روزهای بی قوام، عطف به سبز و ... را اجرای عمومی داشته است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان خاطرنشان کرد: در کنار این مهم از سال 1396 یونس صحرارو به عنوان مسئول دفتر تئاتر بچه های مسجد در شهرستان قروه فعالیت می کند و در سال 97 در جشنواره ملی تئاتر بچه های مسجد کشور به عنوان نخست دست پیدا کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha