• سه‌شنبه / ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۰:۰۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99032717322
  • خبرنگار : 71477

رهبر هنگ‌کنگ مخالفان قانون امنیتی جدید را "دشمن مردم" خواند

رهبر هنگ‌کنگ مخالفان قانون امنیتی جدید را "دشمن مردم" خواند

رهبر هنگ‌کنگ امروز (سه‌شنبه) ضمن آنکه از مخالفان برنامه پکن برای اعمال قانون امنیت ملی در این قطب مالی خواست تا دست از خدشه‌دار کردن این تلاش بردارند، تاکید کرد، افرادی این این کار را انجام می‌دهند "دشمن مردم" هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، پکن ماه گذشته برنامه‌ای را برای اعمال این قانون امنیت ملی در هنگ‌کنگ اعلام کرد تا با جدایی‌طلبی، براندازی، خرابکاری، تروریسم و مداخله خارجی مقابله کند.

منتقدان این اقدام را جدی‌ترین تهدید برای فرمول "یک کشور، دو سیستم" هنگ‌کنگ می‌دانند؛ فرمولی که با آن در سال 1997 میلادی هنگامی که این مستعمره سابق انگلیس به حکومت چین بازگردانده شده، موافقت شد و هدف آن تضمین آزادی‌های هنگ‌کنگ و نقش آن به عنوان یک مرکز مالی جهانی بوده است.

دولت چین و دولت هنگ‌کنگ به رهبری "کری لام" تاکید دارند که این قانون آزادی‌ها را محدود نمی‌کند اما تعداد اندکی از "افراد دردسرساز" را هدف خواهد گرفت و به برقراری امنیت در این دولت‌شهر پس از یک سال اعتراضات ضد دولتی کمک خواهد کرد.

لام پیش از نشست کابینه با اشاره به این قانون امنیت ملی گفت: من از مخالفانی که هنوز از تاکتیک‌های معمول برای تهدید و خدشه‌دار کردن این اقدام استفاده می‌کنند می‌خواهم تا دست نگه دارند چرا که با این کار آنها به دشمن مردم هنگ‌کنگ تبدیل می‌شود. اکثریت گسترده‌ای از مردم خواهان احیای ثبات، داشتن امنیت، رضایت و اشتغال هستند.

شیوع ویروس کرونا در سال جاری میلادی باعث ایجاد وقفه‌ای در اعتراضات هنگ‌کنگ شده اما از زمانی که پکن برنامه خود برای اعمال این قانون امنیت ملی را اعلام کرد، این اعتراضات از سر گرفته شده‌اند.

جزئیات این برنامه هنوز اعلام نشده اما به شدت نه تنها از سوی فعالان دموکراسی بلکه از سوی دیپلمات‌ها، قانون‌گذاران و رهبران تجاری مورد انتقاد قرار گرفته چرا که می‌ترسند باعث از بین رفتن حقوق و آزادی‌ها شود.

لام گفت: دولت کاهش محدودیت‌های مربوط به ویروس کرونا را بررسی می‌کند اما بعید است که این محدودیت‌ها به طور کامل رفع شوند.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۷ ۱۰:۵۶

رهبر یا گماشته؟