• سه‌شنبه / ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۳:۱۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99032717577
  • خبرنگار : 71477

آلمان به عنوان رئیس دوره‌ای اتحادیه اروپا خواستار همسان‌سازی مراودات با چین است

آلمان به عنوان رئیس دوره‌ای اتحادیه اروپا خواستار همسان‌سازی مراودات با چین است

آلمان در پیش‌نویس برنامه‌های سیاسی‌اش به عنوان رئیس دوره‌ای اتحادیه اروپا اعلام کرد که برای یک موضع جدی‌تر در رابطه با چین تلاش خواهد کرد و به دنبال همسان‌سازی بیشتر مراودات در رابطه با این کشور است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، آلمان از نیمه دوم سال جاری میلادی ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را بر عهده می‌گیرد. این کشور برنامه‌های سیاسی خود برای ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را در پیش‌نویسی مطرح کرده که این پیش‌نویس جدید جایگزین پیش‌نویس اولیه در ماه مارس شده است.

در این سند 24 صفحه‌ای آمده است: در بین مفاد جدید، می‌خواهیم همکاری‌ها با چین را توسعه دهیم و برای همسان سازی مراودات با چین در تمامی حوزه‌ها، سیاست‌گذاری کنیم.

اشاره به همسان سازی مراودات به دنبال شکایت‌های صورت گرفته از سوی کمپانی‌های آلمانی مطرح شده، مبنی بر اینکه آن‌ها به اندازه‌ای که کمپانی‌های چینی به بازارهای آلمان دسترسی دارند، به بازارهای چین دسترسی ندارند.

در این سند 24 صفحه‌ای آمده است: سیاست چین در رابطه با تمامی نهادها و کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید متحد و متعادل باشد و به طرف منافع و ارزش‌های مشترک بلندمدت اتحادیه اروپا متمایل شده باشد.

واژه «ارزش‌ها» از پیش‌نویس ماه مارس حذف شده بود و گنجانده شدن این واژه در پیش‌نویس کنونی حاکی از تأکید بیشتر بر مسائلی از جمله دموکراسی، حقوق بشر و خودمختاری برای هنگ‌کنگ است.

آلمان اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرد که نشست برنامه‌ریزی شده برای ماه سپتامبر در شهر لایپزیگ آلمان میان چین و اتحادیه اروپا به خاطر شیوع ویروس کرونا به زمان دیگری موکول شده است.

در این پیش‌نویس همچنین آمده است: آمریکا نزدیک‌ترین شریک سیاست خارجی و امنیتی ما در خارج از اتحادیه اروپا است؛ جمله‌ای که در بیشتر اوقات بی‌ضرر است اما در زمانی که واشنگتن برنامه‌های خود برای خروج نیروها از آلمان را اعلام کرده این عبارت می‌تواند معناهای بیشتری داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha