• چهارشنبه / ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ / ۰۹:۰۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99032818013
  • خبرنگار : 71516

عملیات زمینی و هوایی ترکیه در شمال عراق با حضور نیروهای ویژه

عملیات زمینی و هوایی ترکیه در شمال عراق با حضور نیروهای ویژه

وزارت دفاع ترکیه از آغاز عملیات جدیدی در شمال عراق برای هدف قرار دادن حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع ترکیه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد: نیروهای ما عملیات "پنجه ببر" را در منطقه "هفتانین" در شمال عراق آغاز کردند. درحال حاضر کماندوهای ما در این منطقه هستند.

وزیر دفاع ترکیه گفت: کماندوهای تُرکیه بار دیگر قدرت خود را در آن کوهستان‌ها به رخ خواهند کشید و همانند گذشته حماسه خواهند آفرید.

خلوصی آکار،‌ وزیر دفاع ترکیه افزود:‌ یگان‌های کماندویی ترکیه طی عملیات «پنجه‌ببر» به انهدام مواضع گروه تروریستی پ.ک.ک در منطقه حفتانین شمال عراق ادامه می‌دهند.

وزارت دفاع ترکیه افزود، یگان‌های ویژه با پشتیبانی هلی‌کوپترهای نظامی و پهپادها دست به عملیات زمینی در شمال عراق خواهند زد. این نیروهای ویژه توسط نیروی هوایی به منطقه منتقل شده‌اند.

وزارت دفاع ترکیه سه‌شنبه از آغاز عملیات زمینی در داخل خاک عراق برای پیگرد نیروهای حزب کارگران کردستان این کشور (پ‌ک‌ک)‌ خبر داده بود.

منطقه حفتانین در شمال عراق در نزدیکی مرزهای ترکیه قرار دارد که محل استقرار نیروهای پ.ک.ک است.

ترکیه شامگاه یکشنبه نیز عملیاتی با عنوان "پنجه عقاب" را علیه حزب کارگران کردستان این کشور در شمال عراق انجام داد.

نیروهای پ‌ک‌ک در تپه‌های قندیل در شمال عراق و برخی شهرهای این منطقه فعال هستند. مقامات آنکارا می‌گویند این گروه حملاتی را از خاک عراق به مناطق ترکیه انجام می‌دهد.

این در حالی است که ترکیه از بغداد خواست به حضور تروریست‌های پ.ک.ک در عراق پایان دهد. سفیر ترکیه در بغداد ضمن اعتراض به حضور عناصر پ.ک.ک در عراق بر لزوم انجام اقدامات لازم برای اخراج آنها از این کشور تاکید کرد.

فاتح یلدیز، سفیر ترکیه در بغداد درباره دیدارش با عبدالکریم هاشم، معاون وزارت امور خارجه عراق اظهار کرد: بغداد در یک یادداشت اعتراضی٬ عملیات ضدتروریستی موسوم به "پنجه‌ عقاب" نیروهای مسلح ترکیه علیه گروه تروریستی پ.ک.ک را نقض حاکمیت کشورش دانسته است.

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی اظهار کرد: در این دیدار اعتراض ترکیه از حضور پ.ک.ک در عراق و همچنین نارضایتی از عدم انجام اقدامات لازم از سوی بغداد برای پایان دادن به حضور این گروه تروریستی تاکید کردم.

یلدیز در این نشست همچنین تاکید کرد که ترکیه در این وضعیت مجبور است در چارچوب حق دفاع مشروع در قوانین بین‌المللی اقدامات لازم را انجام دهد.

وی با اشاره به احترام ترکیه به حق حاکمیت عراق گفت: مفهوم حاکمیت همچنین مسؤولیت‌های خاصی را در قبال کشورهای همسایه به همراه دارد. مقامات عراقی باید اقدامات لازم را علیه پ.پ.ک انجام دهند.

طرفین در این دیدار بر توسعه و گسترش روابط دو جانبه نیز تاکید کردند.

گفتنی است جنگنده‌های ارتش ترکیه که از نیمه شب چهاردهم ژوئن از پایگاه‌ها مختلف کشور به پرواز در آمده‌اند، لانه‌های تروریست‌ها را در سنجار، کاراجاک، قندیل، زاپ، آواشین- باسیان، قارا و خاکورک هدف قرار داده و منهدم می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha