• چهارشنبه / ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۲:۱۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99032818153
  • خبرنگار : 71592

درخواست طرابلس از سازمان ملل برای کمک به مستندسازی اقدامات حفتر

درخواست طرابلس از سازمان ملل برای کمک به مستندسازی اقدامات حفتر

نخست وزیر دولت توافق ملی لیبی از سازمان ملل خواست برای انجام تحقیقات پیرامون جنایت‌های نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" و جمع‌آوری ادله و شواهد درباره این جنایت‌ها کمک فنی ارائه دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، فائز السراج، نخست وزیر دولت توافق ملی لیبی از سازمان ملل خواست در جمع‌آوری ادله و شواهد برای مستند کردن نقض‌هایی که نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی تحت فرماندهی خلیفه حفتر مرتکب شده‌اند، به طرابلس کمک فنی کند.

سازمان ملل روز دوشنبه اعلام کرد، هیئتش در لیبی در حال مذاکره با دولت توافق پیرامون نوع کمک این سازمان به دولت در تحقیقاتش درباره گورهای جمعی پیدا شده در شهر ترهونه واقع در ۹۰ کیلومتری جنوب شرقی طرابلس است.

محمد القبلاوی، سخنگوی وزارت خارجه دولت توافق گفت، السراج با ارائه پیامی به هیئت سازمان ملل در لیبی خواستار ارائه کمک‌های لازم به طرف‌های ملی برای انجام تحقیقات درباره جنایت‌های حفتر در ترهونه و جنوب طرابلس شد.

علاوه بر ۱۱ گور جمعی شناسایی شده در مناطق ترهونه و اطراف آن که قبلا تحت کنترل نیروهای حفتر بود، ده‌ها غیرنظامی هم در اثر مین‌هایی که این نیروها پیش از خروج از طرابلس کار گذاشته‌ بودند، کشته شدند.

القبلاوی افزود، السراج ارائه کمک‌های لازم هیئت سازمان ملل به طرف‌های ملی تحقیقات را در این مرحله مفید می‌داند و این کمک‌ها باید به شکل کمک فنی، ارائه مشورت‌ در زمینه حقوق بشری، مستند کردن نقض‌های نیروهای حفتر و جمع آوری ادله و شواهد باشد.

وی تأکید کرد، دولت توافق ملی تلاش دارد در نهایت شفافیت درباره جنایت‌ گورهای جمعی در ترهونه و کاشت مین‌ها در جنوب طرابلس تحقیق کرده و عاملان این جنایت‌ها را مجازات کند.

نیروهای خلیفه حفتر تحت حمایت کشورهای عربی و اروپایی سال‌هاست که با دولت توافق ملی لیبی بر سر مشروعیت و قدرت در این کشور غنی از نفت می‌جنگند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha