• پنجشنبه / ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ / ۰۱:۴۴
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 99032918364
  • منبع : بوشهر

مدیرعامل آب و فاضلاب استان ‌خبر داد

قطع تمام انشعابات غیرمجاز در بوشهر با حکم دادستانی تا پایان تابستان

قطع تمام انشعابات غیرمجاز در بوشهر با حکم دادستانی تا پایان تابستان

ایسنا/بوشهر مدیرعامل آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: تا پایان تابستان تمامی انشعابات غیر مجاز در خانه باغ ها بدون تعارف و با حکم دادستانی قطع می شود.

عبدالحمید حمزه‌پور در نشست با نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات آب دشتستان و برخی روستاها عنوان کرد: تمام تلاش ما این است که آبشیرین کن ها تا تابستان سال آینده به بهره برداری برسند.

وی اظهار کرد: باغ ویلاها و همچنین مصارف غیر متعارف در روستاها و برخی از نقاط خارج شهر باعث شده آب به اندازه کافی در دسترس مردم نباشد.

این مسئول خاطرنشان کرد: تا پایان تابستان تمامی انشعابات غیر مجاز در خانه باغ ها بدون تعارف و با حکم دادستانی قطع می شود. همانطور که در یک ماه اخیر در مناطقی مثل گورکات این کار را انجام داده ایم.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل آب و فاضلاب استان بوشهر تصریح کرد: این ظلم به مردم و روستائیان است که آب مورد نیاز و مصرفی مردم را به این شکل هدر بدهند چرا که اکنون کمتر از ۲۰ درصد منابع آب آشامیدنی از طریق چاه‌های آب و پروژه‌های آب شیرین‌کن استان بوشهر در نقاط مختلف تامین می‌شود.

حمزه پور افزود: بیش از ۸۰ درصد آب استان بوشهر با مشکلات فراوان و از طریق خطوط طولانی از خارج استان تامین می شود، برنامه داریم وابستگی به خارج استان کم شود که یکی از راهکارهای آن شیرین سازی آب دریا است.  همچنین یکی دیگر از برنامه ها نوسازی و بهسازی خطوط برای جلوگیری از هدررفت آب است که  هر ساله براساس اعتبارات تخصیصی استانی و ملی طرح‌های نوسازی شبکه‌ها اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۵۰ هزار متر مکعب برنامه شیرین سازی داریم، افزود: بر اساس برنامه پنجم توسعه باید ۳۰ درصد منابع آبی استان‌ ساحلی بوشهر از طریق شیرین‌سازی آب دریا تامین شود. عمده پروژه‌های شیرین‌سازی آب دریا در استان بوشهر یا در حال اجرا و یا در مرحله انتخاب سرمایه‌گذار است، و امیدواریم پروژه‌های آب شیرین‌کن براساس برنامه زمان‌بندی تکمیل و افتتاح شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب بوشهر با تاکید بر ساخت مخزن ذخیره آب در شهرستان دشتستان اظهار کرد: متاسفانه در دشتستان کمبود مخزن ذخیره آب داریم که تلاش می‌شود از محل اعتبارات تنش‌های آبی این کمبود جبران شود.

عبدالحمید حمزه‌پور با اشاره به اجرای طرح آب شیرین‌کن ۱۷ هزار مترمکعبی برازجان ادامه داد: پس از صدور مجوز اجرای پروژه آب شیرین‌کن ۱۷ هزار مترمکعبی برازجان و اخذ مجوزهای زیست محیطی منابع آب و تامین زمین، مناقصه جهت انتخاب پیمانکار و سرمایه‌گذار برگزار شده که پس از تایید اسناد ارسالی بعملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

دو مسئله اصلی استان بوشهر بی‌آبی و بیکاری است

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: با توجه به مشکل دیرینه بی‌آبی، خدمات و تلاش‌های شرکت آب و فاضلاب در رسیدگی به مشکلات و مطالبات به حق مردم قابل تقدیر است.

ابراهیم رضایی با بیان اینکه استان بوشهر از لحاظ منابع آبی در مضیقه است، اظهار کرد: انتظار می‌رود با روحیه جهادی و انقلابی با کار شبانه‌روزی و با تعامل و همکاری همه مسئولان در بخش‌های مختلف استان بوشهر و کشور رضایت مردم جلب شود.

وی با تاکید بر ادامه روحیه جهادی در رفع مشکل بی آبی دشتستان گفت: فلسفه مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی حل مشکلات مردم و تحقق خواسته‌های آنان است.

نماینده دشتستان تاکید کرد: با اجرای طرح‌های آبرسانی انتظار می‌رود مردم شریف استان بوشهر در تابستان گرم با مشکلاتی کمتری مواجه شوند.

رضایی با اشاره به اولویت‌های خود در مجلس یازدهم بیان کرد: دو مسئله اصلی در شهرستان دشتستان و استان بوشهر بی‌آبی و بیکاری جوانان است که حل این دو موضوع مورد توجه ویژه قرار دارد. همانطور که در پیام مقام معظم رهبری نیز معیشت مردم و مسائل فرهنگی ۲ اولویت مجلس یازدهم اعلام شده و ان‌شالله متناسب با این دو محور تمام تلاش خود را به کار خواهم بست.

وی خاطرنشان کرد: حل مسئله آب شرب و کشاورزی در دشتستان و استان بوشهر بدون شک در رفع مشکل بیکاری نیز اثرگذار است. در این راستا افزایش منابع آبی و استفاده بهینه از این منابع، مکانیزه شدن و مجهز شدن به فناوری‌های نوین کمک می‌کند که فرصت‌های اشتغال‌زایی لازم در حوزه کشاورزی فراهم شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha