• شنبه / ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۲:۴۸
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 99033119443
  • خبرنگار : 50182

استاندار کرمانشاه:

به استانهای قرمز اختیاراتی برای مقابله با کرونا داده شده است

به استانهای قرمز اختیاراتی برای مقابله با کرونا داده شده است

ایسنا/کرمانشاه استاندار کرمانشاه گفت: به استانداران استانهای قرمز اختیاراتی در بحث مقابله با کرونا داده شده است.

هوشنگ بازوند امروز (31 خرداد) در حاشیه جلسه ستاد مدیریت و مقابله با کرونا در جمع خبرنگاران با اشاره به اوج گیری کرونا در استان گفت: استان در وضعیت قرمز کرونا است و عملا داریم به پیک کرونا می‌رسیم و مردم باید بیش از پیش رعایت نکات بهداشتی و پیشگیری را داشته باشند.

وی افزود: در حال حاضر 417 بیمار کرونایی در استان بستری هستند که جای نگرانی دارد و باید مراقبت ها در بحث کرونا تشدید شود.

بازوند خاطرنشان کرد: استان برای تعداد 800 بستری هم آمادگی دارد، اما همه باید همت کنیم که به این وضعیت نرسیم و بتوانیم با کمترین هزینه پیک کرونا را پشت سر بگذاریم.

استاندار کرمانشاه همچنین با انتقاد از رفتار عجیب مردم با بیماران کرونایی، گفت: یکی از عواملی که موجب شده شاید برخی افراد تمایلی نداشته باشند دیگران از بیماری آنها مطلع شوند، رفتار عجیب مردم با این بیماران است.

بازوند تصریح کرد: بارها بیماران کرونایی انتقاد کرده‌اند که خانواده و همکاران و دیگر افراد جامعه از آنها به طرز عجیبی فاصله می‌گیرند و حتی بعد از بهبودی و منفی شدن تست کرونا، باز هم به آنها نزدیک نمی‌شوند.

وی افزود: در این زمینه متخصصان و پزشکان مربوطه باید شفاف سازی و آگاه سازی کنند که کرونا هم مانند خیلی از بیماریهای دیگر از جمله آنفلوآنزا است و با رعایت نکات بهداشتی می توان از آن پیشگیری کرد و افراد بیمار هم پس از بهبودی خطری برای انتقال ندارند.

بازوند در ادامه با بیان اینکه به استانداران استانهای قرمز اختیاراتی در بحث مقابله با کرونا داده شده است، گفت: بر اساس مصوبه امروز(31 خرداد) ستاد ملی کرونا مقرر شده تا استانداران استانهای قرمز در کمیته اجتماعی که مسئولیت آن برعهده وزیر کشور است پیشنهادات خود را مطرح کرده و در صورت موافقت رییس جمهور، اختیارات در آن حوزه به استانداران واگذار شود.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه پیشنهاد تعطیلی 10 روزه دفاتر پیشخوان از سوی استان اعلام شده، گفت: تا زمان اعلام کمیته مربوطه در این زمینه، قرار شده در این دفاتر محدودیت هایی اعمال شود.

بازوند همچنین با بیان اینکه بازگشایی تالارها با رعایت شروطی انجام خواهد شد، گفت: احتمال انتقال آلودگی در تالارها بالاست و از طرفی مردم هم به مکانی برای برپایی جشن عروسی نیاز دارند و با توجه به نزدیکی ماه های محرم و صفر این نیاز دوچندان است، بنابراین مقرر کردیم در صورتی که کمیته نظارت ستاد کرونای استان به این جمع بندی برسد که مالکین تالارها متعهد شوند با 50 درصد ظرفیت و رعایت پروتکل های بهداشتی فعالیت کنند، آغاز به کار این صنف در استان را اعلام می کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha