• شنبه / ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۳
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 99033119614
  • خبرنگار : 71381

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۳۱ خرداد ایسنا

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۳۱ خرداد ایسنا

آغاز فعالیت مدارس و دانشگاه‌ها از ۱۵ شهریور/ آماده‌سازی طرح الزام استفاده از ماسک در اماکن/ واکنش ظریف به بدعهدی اروپایی‌ها در اجرای تعهدات‌شان در برجام/ گزینه‌های احتمالی ریاست کمیسیون‌های تخصصی مجلس یازدهم/ ابهام درباره علت مرگ قاضی منصوری و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

آغاز فعالیت مدارس و دانشگاه‌ها از ۱۵ شهریور/آماده‌سازی طرح الزام استفاده از ماسک در اماکن

به گزارش ایسنا، خبر آغاز فعالیت مدارس و دانشگاه‌ها از ۱۵ شهریور در صدر اخبار پرمخاطب امروز بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه ستاد مقابله با کرونا،  با اعلام این خبر گفت: طرح الزام استفاده از ماسک هم در اماکن ضروری در حال آماده‌سازی است تا در این ستاد تصویب و ابلاغ شود. تعطیلی مشاغل امکان‌پذیر نیست و مردم هم آن را نمی‌پذیرند. این تعطیلی مورد نظر ما نیست و ضرورتی هم ندارد، اما باید پروتکل‌ها رعایت شود و اجتماع و تردد در جاهای غیرضرور انجام نشود.

گزینه‌های احتمالی ریاست کمیسیون‌های تخصصی مجلس یازدهم

با نزدیک شدن به پایان کشمکش‌ها و اعتراض‌ها به نحوه چینش کمیسیون تخصصی مجلس یازدهم و تعیین ترکیب نهایی آن‌ها،‌ گمانه‌زنی‌هایی درباره نمایندگان کاندیدای ریاست کمیسیون های چهارده‌گانه پارلمان مطرح می‌شود.

گزارش ایسنا در این باره با عنوان "گزینه‌های احتمالی ریاست کمیسیون‌های تخصصی مجلس یازدهم" هم مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

خبرهای دیگر مرتبط با مجلس یازدهم را در لینک های زیر بخوانید.

دلیل تاخیر در تشکیل کمیسیون‌های تخصصی مجلس؟

انتخابی جز اجماع فراگیر برای مقاومت در برابر غربی‌ها نداریم

اسامی نمایندگان عضو ۹ کمیسیون تخصصی مجلس یازدهم

***

علت مرگ قاضی منصوری هنوز مبهم است

توضیحات ستاد حقوق بشر درباره علت مرگ قاضی منصوری هم از دیگر اخبار پر بازدید امروز بود.

علی باقری،معاون امور بین‌الملل و حقوق بشر قوه قضائیه با بیان اینکه علت مرگ قاضی منصوری برای دستگاه قضایی کشورمان هنوز مبهم است، گفت: در این پرونده گمانه‌زنی‌های زیادی وجود دارد اما دستگاه قضایی بر اساس مدارک و مستندات موضع می‌گیرد و قضاوت می‌کند.

مرگ مشکوک متهم متواری؛ خودکشی یا قتل؟

پرونده فساد در میان تعدادی از مقامات سابق قضایی با درگذشت قاضی سابق غلامرضا منصوری هر روز با ابهامات و سوالات بیشتری مواجه می‌شود. در این میان یک سوال از همه بیشتر در حال مطرح شدن است؛ منصوری خودکشی کرده یا به قتل رسیده است یا... ؟

تروئیکای اروپایی همدست ترامپ و نتانیاهو هستند

خبر بعدی، واکنش وزیر امور خارجه کشورمان به بدعهدی اروپایی‌ها در اجرای تعهدات‌شان در برجام بود.

محمد جواد ظریف در توییتی در واکنش به  اقدام اخیرشان در به تصویب رساندن یک قطعنامه علیه فعالیت‌های هسته‌ای ایران در جلسه شورای حکام و پیشنهادشان در مورد تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران تا سال ۲۰۲۳ نوشت:اروپایی‌ها اذعان دارند در مقابل زورگویی آمریکا ناتوان مطلق‌اند.

اعلام گزارش آسیه پناهی تا دو روز آینده/ درباره علت مرگ منصوری فعلا نمی‌توان نظر قطعی داد

توضیحات رییس سازمان پزشکی قانونی کل کشور در خصوص علت نهایی مرگ آسیه پناهی در نشست خبری امروزش با خبرنگاران هم از خبرهای مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود.

مسجدی آرانی با اشاره به اینکه ظرف دو روز آینده گزارش نهایی درباره مرگ آسیه پناهی به دستگاه قضا ارسال می شود، همچنین درباره مرگ قاضی منصوری گفت: در این رابطه چنانچه دستور قضایی برای بررسی علت فوت صادر شود سازمان پزشکی قانونی ورود می‌کند. در حال حاضر نمی‌توان در این رابطه  نظر قطعی اعلام کرد.

توافق با آژانس بهترین راه حل اختلافات است/ اروپایی‌ها نمی‌خواهند ابتکار عمل دست آمریکا بیفتد

تحلیلی درباره نشست اخیر شورای حکام و تصویب قطعنامه پیشنهادی تروئیکای اروپایی علیه ایران و روند تحولات اخیر در آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد پرونده هسته‌ای ایران هم از خبرهای پر مخاطب بود.

 کوروش احمدی، تحلیل گر مسائل بین الملل  گفت:یک راه تلاش برای نیل به توافقی با آژانس است. اگر توافقی حاصل شود، یک جبهه ضد ایرانی که آمریکا در تلاش برای باز نگه داشتن آن است، بسته خواهد شد.

 وی در پاسخ به این سوال که به نظر وی هدف اصلی سه کشور اروپایی از ارائه چنین  قطعنامه ای چه بود؟ ابراز عقیده کرد: موضع این سه کشور این است که آژانس بتواند دسترسی به سایت های مد نظر داشته باشد. از طرفی، فکر می کنم که آنها چون مایل به حفظ برجام هستند، نمی خواهند ابتکار عمل به دست آمریکا بیافتد

اخبار مرتبط با این موضوع را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

آژانس انرژی اتمی نگاه سیاسی به فعالیت‌های هسته‌ای ایران نداشته باشد

حمایت عربستان از قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام

مخالفت تروئیکای اروپایی با تلاش آمریکا برای تمدید تحریم‌های سازمان‌ملل علیه ایران

واکنش پمپئو به تصویب قطعنامه شورای حکام درباره ایران

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha