• شنبه / ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۸:۳۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99033119804
  • خبرنگار : 50107

معاون استاندار خراسان رضوی:

برنامه‌های امسال دهه کرامت بیشتر جنبه مجازی دارد

برنامه‌های امسال دهه کرامت بیشتر جنبه مجازی دارد

ایسنا/خراسان رضوی معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: امسال با توجه به شیوع کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن، برنامه‌ها نسبت به سنوات گذشته تغییر کرده و بیشتر جنبه فضای مجازی دارد، در کنار دو رویکرد کلان مردمی و عمومی بودن و فرهنگی و هنری بودن، رویکرد فضای مجازی و استفاده حداکثری از رسانه‌های دیجیتال افزوده شده است.

محمد صادق براتی امروز، ۳۱ خردادماه در جلسه شورای اداری استان که در سالن جلسات شهید باهنر استانداری خراسان رضوی برگزار شد، در خصوص برنامه‌های دهه کرامت، اظهار کرد: همه‌ساله در ایام دهه کرامت به ویژه سالروز ولادت حضرت رضا(ع) در سطح مشهد و استان خراسان رضوی، استان‌های کشور، ۳۶۰ دستگاه اجرایی و نهادهای عمومی، حدود دو هزار و ۴۰۰ نقطه در سراسر جهان، ۳۱ کشور در آسیا، ۲۶ کشور در آفریقا، چهار کشور در آمریکا و ۱۶ کشور در اروپا، در مجموع حدود ۷۷ کشور شاهد برگزاری جشن‌های دهه کرامت بودیم.
 
وی افزود: امسال با توجه به شیوع کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن، با نظر شورای راهبردی، هماهنگی و برنامه‌ریزی دهه کرامت، برنامه‌ها نسبت به سنوات گذشته تغییر کرده و بیشتر جنبه فضای مجازی دارد، در کنار دو رویکرد کلان مردمی و عمومی بودن و فرهنگی و هنری بودن، رویکرد فضای مجازی و استفاده حداکثری از رسانه‌های دیجیتال افزوده شده است.
 
براتی بیان کرد: ترویج فرهنگ رضوی به عنوان اولویت اصلی برنامه‌های دهه کرامت، توجه ویژه به جایگاه و مقام علمی امام رضا(ع) در تولیدات فرهنگی، الگوسازی و معرفی شخصیت انسانی و معنوی اهل بیت(ع)، اعتلای فرهنگ خدمت به جامعه و سیره حضرت ثامن(ع)، توجه ویژه به ذوق و خواست اقشار مختلف به ویژه جوانان، الگوسازی در برنامه‌ها آمیخته با نشاط اجتماعی و شادی مومنانه در دهه کرامت، فراگیر و مردمی کردن و مشارکت حداکثری سازمان‌های مردم‌نهاد، استفاده حداکثری از فضای مجازی با توجه به بحران کرونا، توجه ویژه به شعار سال و ایجاد رفاه و امید در جامعه، جزو راهبردهای اصلی دهه کرامت است.
 
معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی ادامه داد: بر اساس این رویکردها، شعار امسال دهه کرامت، خدمت کریمانه؛ همدلی به رسم اهل بیت(ع) خواهد بود. روز سوم تیرماه، اولین روز ذی‌القعده با توجه به اینکه در دوران مبارزه با کرونا هستیم، کمیته توسعه مشارکت و فعالیت‌های مردمی، همچون گذشته توزیع تعدادی بسته معیشتی بین افراد محروم جامعه را خواهد داشت. روز سوم ذی‌القعده، پنجم تیرماه نیز بنا داریم با حضور در مراکز درمانی در مشهد و فرمانداران در شهرستان‌ها، از تلاش و زحمات تلاشگران عرصه سلامت تشکر کنیم.
 
وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط فعلی کار فوق‌العاده‌ای انجام شد، دو هفته پیش کارگاه ملی گرافیک با حضور ۷۰ گرافیست از ۱۴ استان در بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) در مشهد طی سه روز برگزار شد و تولیدات فاخری را جهت استفاده در این ایام تولید کردند.
 
براتی گفت: امیدوارم بتوانیم شادی و نشاط مومنانه را در این ایام که ایام شادی اهل بیت(ع) است، با توجه به نیاز فعلی جامعه به نشاط و شادابی، در سطح جامعه ترویج کرده و برنامه‌ها را به نحو مطلوبی انجام دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha