• یکشنبه / ۱ تیر ۱۳۹۹ / ۱۱:۱۳
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 99040100297
  • خبرنگار : 71560

بررسی مسائل حوزه ارتباطات در مجلس

طاهری: مومنان و علما چه اندازه از مدیریت فضای مجازی رضایت دارند؟

طاهری: مومنان و علما چه اندازه از مدیریت فضای مجازی رضایت دارند؟

نماینده مردم زنجان در مجلس یازدهم تاکید کرد که باید قانونی شفاف برای فضای مجازی تهیه شده تا حداقل های عادلانه در خصوص سرویس های خارجی و داخلی رعایت شود.

به گزارش ایسنا، مصطفی طاهری در جریان جلسه علنی امروز مجلس و بررسی مسائل حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور وزیر ارتباطات، بیان کرد: از گزارشی که آقای وزیر در این حوزه ارائه دادند سپاسگزارم، سوال من این است که اگر امروز یک نظرسنجی از مومنان و علما انجام شود چند درصد از مدیریت فضای مجازی و محتوای آن رضایت دارند؟

وی در ادامه اظهار کرد: درصد مکالمات موفق در کشور 53 درصد می باشد که رقم پایینی است. ضریب نفوذ تلفن ثابت کشور به ویژه در بخش روستایی حدود 18 درصد بوده که رقم پایینی است، در حالی که ضریب نفوذ اینترنت در روستاها 50 درصد است یعنی ما تلفن ثابت برای روستایی ها فراهم نکرده ایم، اما به آنها اینترنت می‌دهیم.

نماینده مردم زنجان در مجلس تصریح کرد: ضریب نفوذ فیبر نوری نیز در داخل کشور ما پایین است. ما انتظار ارائه قانونی شفاف برای فضای مجازی داریم به طوری که حداقل های عادلانه رعایت شود. امروز شاهد جولان سرویس های خارجی نظیر اینستاگرام بوده اما سرویس های داخلی و نرم افزارهای داخلی از امکانات لازم برخوردار نیستند.

وی در ادامه تاکید کرد: بنده شنیده ام که سهامدار شرکت های بزرگی نظیر اسنپ و دیجی کالا خارجی هستند که امنیت ملی را به مخاطره می ‌اندازد شبکه ملی اطلاعات نیز هنوز کامل نشده و متاسفانه وزارت شما ارتباط خوبی با دانشگاه ها ندارد.

وی افزود: از سوی دیگر سهم پایین اقتصاد دیجیتال از کل اقتصاد کشور قابل قبول نیست. پایین بودن پهنای باند و دسترسی به اینترنت ثابت باعث شده تا ایران به رتبه 129 در دنیا برسد و دولت الکترونیک به معنای واقعی محقق نشده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha