• یکشنبه / ۱ تیر ۱۳۹۹ / ۱۲:۲۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99040100429
  • خبرنگار : 71588

واکنش انصارالله به تهدید سیسی برای مداخله در لیبی

واکنش انصارالله به تهدید سیسی برای مداخله در لیبی

عضو شورای عالی سیاسی و رئیس کمیته عالی انقلاب یمن به اظهارات اخیر رئیس جمهوری مصر مبنی بر "مشروع" خواندن مداخله مستقیم کشورش در لیبی واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، محمد علی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی و رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت: ما مداخله نظامی در لیبی را به برادران مصری توصیه نمی‌کنیم گرچه نگرانی‌هایی به خاطر حضور ترکیه در آنجا وجود دارد.

محمد علی الحوثی همچنین خاطرنشان کرد: شرکت و یا مداخله در این درگیری‌ها بی‌فایده است و نتیجه‌ای جز سختی و زحمت ندارد. خطر واقعی، تداوم توطئه‌چینی‌های این رژیم (ترکیه) است که از طریق آن می‌خواهد آینده‌اش را با آغاز جنگ‌های بی‌ارزش تأمین کند.

عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر روز شنبه در جریان بازدید از نیروهای منطقه غربی نظامی اعلام کرد: "هر گونه مداخله مستقیم مصر در لیبی مشروعیت بین‌المللی یافته است، هدف از مداخله مستقیم در لیبی تأمین امنیت مرزها و برقراری آتش‌بس است. مصر هیچ روزی از دعوت کنندگان به تخاصم نبوده اما برای تامین امنیت مرزهای خود و مرزهای امنیت ملی‌اش تلاش کرده است و امنیت و ثبات مصر ارتباط مستحکمی با امنیت و ثبات منطقه دارد. قاهره به دنبال پایان دادن به مداخلات خارجی غیرقانونی در لیبی است مداخلاتی که کانون‌های تروریسم را در این کشور تغدیه می‌کند".

سیسی در ادامه گفت، آمادگی نیروهای مصر برای جنگ و درگیری امری ضروری است، قاهره همواره خواستاری دستیابی به راه‌حل جامع در لیبی است و از حاکمیت و تمامیت ارضی آن حمایت می‌کند و تنها مردم خود لیبی هستند که از کشورشان دفاع می‌کنند و مصر هم در این راه به آنها کمک خواهد کرد.

لیبی از زمان برکناری معمر قذافی، دیکتاتور مخلوع شاهد دودستگی و جنگ و ناآرامی است و دو دولت یکی در غرب و دیگری در شرق بر این کشور سلطه دارند که هر یک تلاش دارد با شکست دیگری، کنترل کل کشور را در دست بگیرد. دولت اول از سوی سازمان ملل و ترکیه به رسمیت شناخته شده و دولت شرق لیبی هم از سوی برخی کشورها از جمله روسیه حمایت می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha