• یکشنبه / ۱ تیر ۱۳۹۹ / ۱۳:۱۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99040100515

معاون استاندار خراسان رضوی:

ظرفیت‌های گردشگری کشاورزی در خراسان رضوی احصا شده است

ظرفیت‌های گردشگری کشاورزی در خراسان رضوی احصا شده است

ایسنا/خراسان رضوی معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: دستورالعمل اجرایی نحوه صدور مجوز گردشگری کشاورزی پس از بررسی و اخذ نظرات نهادهای فرابخشی مرتبط، در مسیر ابلاغ و اجرایی شدن قرار گرفت و در این راستا ظرفیت‌های گردشگری کشاورزی استان نیز شناسایی شده است.

محمد صادق براتی با بیان این مطلب اظهار کرد: با تصویب نهایی و ابلاغ دستورالعمل اجرایی گردشگری کشاورزی، امکان صدور مجوز تخصصی برای اشخاص حقیقی و حقوقی که در راستای گردشگری کشاورزی فعالیت می‌کنند یا خواهند کرد، محقق و بستر قانونی نظارت بر فعالیت و عملکرد فعالان دارای مجوز تخصصی نیز ایجاد می‌شود.

وی بیان کرد: علاوه بر بررسی الگوها و استانداردهای جهانی در خصوص گردشگری کشاورزی، جلسات مکرر کارشناسی با حضور صاحب‌نظران علمی و فعالان این حوزه در مرکز برگزار شده و از آن‌جا که ظرفیت‌های مناسبی نیز در استان و مشهد وجود دارد و سالانه شاهد ورود تعداد زیادی از گردشگران در قالب‌های گردشگری مذهبی، گردشگری سلامت و یا گردشگری کشاورزی هستیم، لذا برگزاری جلسات بررسی و کارشناسی این موضوع در معاونت زیارت پیگیری و در دستور کار قرار گرفته است‌.

بر اساس گزارش روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، وی همچنین خاطرنشان کرد: ایجاد گردشگری کشاورزی یکی از راهبردهای نوین برای دستیابی به توسعه و رونق اقتصادی استان است.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی عنوان کرد: گردشگری کشاورزی چهره جدیدی از گردشگری و بخشی از گردشگری روستایی محسوب می‌شود، به شکلی که عموم مردم برای اهداف آموزشی و یا سرگرمی و تفریح از فعالیت‌های کشاورزان، دامداری‌ها و جاذبه‌های مزارع بازدید می‌کنند.

براتی تصریح کرد: تاکنون در جلسات کارشناسی و تعامل با دستگاه‌های متولی و بخش خصوصی، ظرفیت‌های گردشگری کشاورزی استان احصاء شده و به محض ابلاغ از سوی مرکز، آماده اجرایی نمودن دستورالعمل‌های آن هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha