• یکشنبه / ۱ تیر ۱۳۹۹ / ۱۴:۱۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99040100614
  • خبرنگار : 50032

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان:

گام ‌دوم تبلیغ در بین مردم تبیین شود

گام ‌دوم تبلیغ در بین مردم تبیین شود

ایسنا/همدان مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان از مردمی بودن گام دوم تبلیغ خبر داد و گفت: برای پیشبرد اهداف اسلام و انقلاب باید گام‌ دوم تبلیغ مردمی باشد و این اهداف در بین آحاد جامعه تبیین شود.

حجت الاسلام هادی نظیری یکشنبه یکم تیرماه در همایش سراسری گام دوم تبلیغ با تقدیر از فعالان عرصه های تبلیغ اجتماعی و جهاد روایت همدان، با اشاره به نامگذاری گام دوم تبلیغ و حرکت به سوی انقلاب خاطرنشان کرد: گام دوم تبلیغ در پیشبرد اهداف و اندیشه های اسلام بوده و اهمیت نقش مردم را در این عرصه نمایان می کند.

وی تصریح کرد: اندیشه دقیق و عمیق اسلام از منظر امام راحل بستگی به همت و عزم راسخ جمعی داشته تا اهداف اسلام را در جامعه بازگو کند.

نظیری با بیان اینکه گام دوم تبلیغ، راهبرد مردمی نامگذاری شده است، مطرح کرد: مردمی سازی تبلیغ برای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی نقش کلیدی دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان ادامه داد: مردمی سازی تبلیغ از دو منظر پشتیبانی تبلیغ توسط مردم و انتشار همه جانبه مبلغان در جامعه قابل بررسی است.

وی با اشاره به دقت امام راحل در راهبردهای دقیق مبارزان انقلابی اظهار کرد: هدایت نهضت به سمت و سوی مردمی شدن مهم‌ترین الگوی کار مبارزان انقلابی و انتشار اسلام ناب است.

نظیری تصریح کرد: اثرگذاری حرکت های مردمی در جامعه به دور از مسائل مالی بوده و عزم و اراده و هدایت یک جمع است که صدای همراهی را به جامعه مسلمین می رساند.

وی خاطرنشان کرد: جامعه تبلیغ ما در روایت عملکردها ضعیف بوده و نتوانسته با انتشار حرکت های بزرگ ‌مؤمنانه از اهمیت حضور مردم در خلق حماسه های ملی سخن بگوید.

نظیری با اشاره به اینکه راهبردی سازی تبلیغ فقط تبیین اندیشه های ناب توسط روحانیون نیست، افزود: آحاد مردم مسئول هستند در نظام ارزشی گام بردارند که این نظام بدون حضور مردم ‌بی معناست.

وی با بیان اینکه مؤمنان حق گام برداشتن انفرادی به سوی هدف را ندارند، اعلام کرد: برای ساختن جامعه ای در مسیر ظهور منجی عالم بشریت باید همه به سوی هدف حرکت کرده و مؤمنان همدیگر را در این مسیر سوق دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان بیان کرد: گاهی نقش یک فرد معمولی در پیشبرد اهداف دین در جامعه بسیار مؤثر بوده و این حوزه اثرگذاری در تبلیغ عملی دین است.

وی تصریح کرد: امروز رسالت تبلیغ دین و مفاهیم اسلام تنها کار طلاب و روحانیون نبوده و هر فردی در هر لباس، پیشه و جایگاهی نسبت به اقامه ارزش‌های دین و رساندن تعالیم حیات بخش انبیاء و اولیاء الهی تکلیف و وظیفه دارد.

وی در پایان یکی از تکالیف تبلیغات اسلامی را نشان دادن نظام ارزشی توحیدی به جامعه دانست و گفت: دفاع از اندیشه های توحیدی و اسلام ناب است که کشتی انقلاب را پس از گذشت ۴۰ سال مستدام نگاه داشته و اکنون باید رویکردها و سیاست‌های متفاوتی را در حوزه تبلیغ به کار گیریم تا ازط فضای تبلیغ سنتی خارج شده و خود را برای تبلیغ در فضای مجازی و ظرفیت‌هایی ایجاد شده تقویت کنیم.

به گزارش ایسنا، در پایان از فعالان عرصه های تبلیغ اجتماعی و جهاد روایت در گروه ها و اقشار مختلف استان همدان تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.