• یکشنبه / ۱ تیر ۱۳۹۹ / ۱۴:۴۳
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 99040100667
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

معاون پژوهشی دانشگاه تشریح کرد:

از تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت تا راه‌اندازی مدرسه کارآفرینی در دانشگاه شهرکرد

از تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت تا راه‌اندازی مدرسه کارآفرینی در دانشگاه شهرکرد

ایسنا/چهارمحال و بختیاری معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهرکرد با بیان اینکه ۵۰ درصد طرح‌های مصوب استانی توسط اساتید این دانشگاه مجری‌گری می‌شود، گفت: تقویت رویکرد فناورانه، طرح‌های نوآورانه در حوزه ویروس کرونا، تقویت ارتباط با صنایع استان، طرح‌های محیط زیست، رویدادهای استارتاپی و پیگیری راه‌اندازی مدرسه کارآفرینی را از اقدامات موثر دانشگاه شهرکرد طی سال‌های اخیر است.

محسن مبینی، اول تیرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان با بیان اینکه دانشگاه شهرکرد دانشگاه جامع و معین استان و نماینده وزارت علوم در استان است، اظهار کرد: ۳ پردیس دانشگاهی شامل شهرکرد، فارسان و بروجن با دارا بودن ۸ دانشکده در مجموعه این پردیس‌ها مشغول به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه دانشگاه شهرکرد، با دارا بودن ۳۷۰ عضو هیات علمی و ۷۰۰۰ دانشجو مشغول به فعالیت است، گفت: ۸ مرکز تحقیقاتی مرتبط در دانشگاه در حال انجام خدمت هستند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهرکرد با اشاره به اینکه در سال گذشته، این دانشگاه در رده‌بندی تایمز قرار گرفت، افزود: یک‌چهارم وزن معیارهای دارای امتیاز مربوط به آموزش و مابقی به حوزه پژوهش و فناوری، ارتباط با صنعت و روابط بین‌المللی اختصاص می‌یابد.

مبینی به تقویت ارتباط صنعت با دانشگاه طی ۲ سال اخیر اشاره و تصریح کرد: دانشگاه شهرکرد در ارتباط با طرح‌های مصوب پژوهشی و استانی نقشی فعال داشته و ۵۰ درصد طرح‌های مصوب استانی توسط اساتید این دانشگاه مجری‌گری می‌شود.

وی طرح‌های پژوهشی با محوریت کرونا را طرح‌های فناورانه توسط اساتید، تشخیص دقیق این ویروس توسط بایوسنسورها، تولید یک واکسن اختصاصی از طریق همکاری با دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه آزاد با محوریت دانشگاه شهرکرد برشمرد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهرکرد از راه‌اندازی دوره پسادکترا در سال ۹۸ برای نخستین بار در این دانشگاه خبر داد و گفت: ایرانیانی که مقطع دکترای خود را در دانشگاه‌های خارج از کشور گذرانده‌اند می‌توانند در مقطع پسادکترا در دانشگاه شهرکرد ادامه تحصیل دهند.

مبینی تشویق اساتید برای ارائه طرح‌های خود در حوزه صنعت را یادآور شد و بیان کرد: شیوه‌نامه فرصت مطالعاتی با عنوان «صنعت و جامعه» تدوین و تصویب شده و تعامل با صنایع استان برقرار شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به صنعت جوش استان با محوریت شهر هفشجان اشاره کرد.

در ادامه سید مرتضی هاتفی، مدیر امور فناوری دانشگاه شهرکرد با بیان اینکه اعضای هیات علمی می‌توانند در بازه‌های  ۳ ماهه ، ۶ ماهه و یک‌ساله به صورت پاره‌وقت در بخش‌های مختلف صنعت حضور داشته باشند، اظهار کرد: این دانشگاه نخستین دانشگاه استان بوده که شیوه‌نامه ارتباط با صنعت را اجرایی کرده است.

وی با اشاره به اینکه ۳ طرح در زمینه‌های فناوری، باغبانی و آی‌تی به عنوان طرح‌های برگزیده با محوریت رونق تولید در استان برگزیده شده‌اند، افزود: این طرح‌ها به دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم ارسال شده‌اند.

هاتفی نوآوری، صادرات، میزان ارزآوری طرح‌های ارسالی و دانش‌بنیان بودن این طرح‌ها را از شاخصه‌های آن‌ها برشمرد و ادامه داد: در اردیبهشت‌ماه سال گذشته، الگوی دانشگاه شهرکرد با عنوان «حمایت از دستاوردهای فناوری اعضای هیات علمی دانشگاه» مورد تجلیل قرار گرفت.

مدیر امور فناوری دانشگاه شهرکرد طرح سامانه تنفسی ضد ویروس جایگزین ماسک و شیلد، طرح ضدعفونی‌کننده با استفاده از اشعه آلتراسونیک را از طرح‌های مهم مبارزه با کرونا برشمرد و اضافه کرد: در زمینه استارتاپ‌ها موفقیت‌های خوبی داشته‌ایم و در حال پیگیری برای ایجاد مدرسه کارآفرینی هستیم از طرفی پیش‌بینی شده درس اختیاری کارآفرینی در چارت درسی در ترم‌های آینده مطرح خواهد شد.

سید حسن نوربخش، مدیر کارآفرینی و ارتباط صنعت و جامعه دانشگاه شهرکرد با بیان اینکه این دانشگاه در حال حرکت به سمت دانشگاه‌های نسل ۳ ( دانشگاه‌های کارآفرین) و نسل ۴ (دانشگاه‌های ثروت‌آفرین) است، اظهار کرد: برگزاری جلسه با شرکت فرادانه، بازدید از شرکت هواپیمایی اصفهان از دیگر فعالیت‌های این دانشگاه در تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه است.

وی تعداد طرح‌های گردآوری‌شده در حوزه محیط زیست را ۱۰ طرح عنوان و خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه "مبسا" میان وزارت علوم و سازمان محیط زیست منعقد شده و بررسی مشکلات آلاینده‌های تالابی، آلاینده‌های مراکز پرورش ماهی، پالایش آلاینده‌های خاک و گونه‌های جانوری از طرح‌های این تفاهم‌نامه است که صندوق ملی محیط زیست با ارائه تسهیلات بلاعوض می‌تواند از این طرح‌ها حمایت کند.

در ادامه مدیر فناوری اطلاعات دانشگاه شهرکرد با بیان اینکه دانشگاه شهرکرد در سال ۹۷ اولین دانشگاه منطقه ۶، متصل‌شده به شبکه علمی کشور بوده است، گفت: شبکه علمی نوعی مدل از شبکه‌های آینده‌پژوهی مبتنی بر تحقیقات بوده و دسترسی به شبکه علمی کشور سخت‌تر از شبکه اینترنتی است.

عباس حری با بیان اینکه در دوران کرونا فضای ذخیره‌سازی اینترنتی را به ۲ برابر افزایش داده‌ایم، افزود: توسعه پهنای باند و افزایش پتانسیل‌های نرم‌افزاری از دیگر اقدامات مجموعه بوده و از نظر سرانه ارائه پهنای باند به دانشجو، شاهد رتبه عالی دانشگاه شهرکرد در سطح کشور هستیم.

وی پوشش کامل اینترنت بی‌سیم در تمامی خوابگاهای دانشجویی، توسعه مرکز زیرساخت داده از سال ۹۷، ساخت مرکز داده، ارائه سامانه وضعیت درصد اشتغال دانش‌آموختگان و اقدامات موثر در زمینه آموزش مجازی را از اقدامات موثر حوزه فناوری اطلاعات دانشگاه شهرکرد برشمرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha