• یکشنبه / ۱ تیر ۱۳۹۹ / ۱۴:۴۸
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 99040100677
  • خبرنگار : 71381

پربازدیدترین اخبار سیاسی یکم تیر ایسنا

پربازدیدترین اخبار سیاسی یکم تیر ایسنا

پنجمین جلسه دادگاه اکبر طبری/ واکنش قالیباف به قطعنامه اخیر شورای حکام/ توضیحاتی درباره نحوه فعالیت شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان/ بررسی مسائل حوزه ارتباطات در مجلس و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

صحت و سقم خبر مرگ منصوری برای دادگاه احراز نشده است

به گزارش ایسنا، خبر برگزاری پنجمین جلسه دادگاه اکبر طبری در صدر اخبار پر مخاطب امروز بود.

در این جلسه قاضی بابایی، قاضی دادگاه رسیدگی کننده به پرونده اکبر طبری در واکنش به صحبت‌های نماینده دادستان مبنی بر اینکه مرگ متهم منصوری خللی در روند دادرسی پرونده ایجاد نمی کند، گفت: راجع به فوت متهم ذکر شده، تا این لحظه صحت و سقم موضوع برای دادگاه احراز نشده، در صورت احراز صحت خبر، دادگاه وفق قانون در این خصوص اظهار تصمیم می‌کند.

مذاکره با آمریکا مضر و ممنوع و مذاکره با کشورهای اروپایی با حداکثر بی‌اعتمادی است

واکنش محمدباقر قالیباف به قطعنامه اخیر شورای حکام آژانس انرژی اتمی هم دومین خبر پر بازدید بود.

رییس مجلس، مذاکره با آمریکا را «مضر و ممنوع» و مذاکره با کشورهای اروپایی را «با حداکثر بی‌اعتمادی» و مذاکره با آژانس انرژی اتمی را با «اطمینان از استقلال آنها از قدرت‌های سلطه‌گر» عنوان کرد و گفت: اجازه تخطی آژانس از چارچوب‌های قانونی داده نخواهد شد.

اخبار دیگر مرتبط با این موضوع را می توانید در لینک‌های زیر بخوانید.

استقبال امارات از تصویب قطعنامه شورای حکام درباره ایران

ایران به قطعنامه اخیر شورای حکام پاسخ قاطع و پشیمان‌کننده‌ بدهد

ایران زیربار فشارهای سیاسی و رفتارهای زیاده خواهانه نمی‌رود

مجلس در بیانیه‌ای قطعنامه اخیر آژانس را محکوم کرد

***

ترجیح اصلاحات، معرفی نامزد اصلاح‌طلب برای انتخابات ریاست‌جمهوری است

خبر بعدی، توضیحات جواد امام درباره نحوه فعالیت  شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان بود.

دبیرکل حزب مجمع ایثارگران انقلاب اسلامی با بیان اینکه شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان بعد از انتخابات مجلس یازدهم جلسه‌ای نداشته و درباره هیچ نامزدی صحبتی نکرده است، گفت: جریان اصلاحات این بار ترجیح می دهد که نامزد جریان خود را برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ داشته باشد.

چرا یک پیام ساده بین دو شهروند ابتدا باید به خارج برود؟

اظهارات رییس مجلس در جریان بررسی مسائل حوزه ارتباطات در جلسه علنی امروز مجلس هم مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

محمدباقر قالیباف با اشاره به وجود مشکلاتی در بخش پیام‌رسان‌ها گفت:‌ چرا باید یک پیام ساده بین دو شهروند ابتدا به خارج برود بعد به داخل بازگردد.

وی بر اهمیت شبکه ملی اطلاعات تاکید کرد و گفت: این هم نیاز همه مردم در شئونات مختلف زندگی است و از سوی دیگر امنیت ملی، عمومی، اجتماعی و اخلاقی ما در گروی شبکه ملی اطلاعات است.

تا پایان سال ۱۸ ماهواره تولید داخل خواهیم داشت

در همین جلسه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم گزارشی از فعالیت‌های این وزارت خانه به نمایندگان ارائه کرد که از خبرهای پر بازدید بود.

محمد جواد آذری جهرمی با بیان این که تا پایان سال ۹۹، ۱۸ ماهواره تولید داخل داریم، گفت که برنامه صلح آمیز فضایی با تکیه بر توان پرتابگران وزارت دفاع در حال پیگیری است و اخیرا ظرفیت‌های نیروی هوا و فضا سپاه نیز به ظرفیت‌های عملی کشور اضافه شده است.

گزارش کامل ایسنا از بررسی مسائل حوزه کشاورزی و ارتباطات با حضور وزرای این دو وزارت خانه در جلسه علنی امروز (یکشنبه) یکم تیرماه ۱۳۹۹ مجلس شورای اسلامی را می توانید اینجا دنبال کنید.

بانک مرکزی متخلفان ارزی بخش صادرات و واردات را به مردم معرفی کند

مهمترین مسائل و موضوعات اقتصادی کشور در یکصد و چهل و پنجمین جلسه ستاد اقتصادی دولت که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی برگزار شد نیز از دیگر اخبار پر مخاطب بود.

رئیس جمهور در این جلسه تاکید کرد: بانک مرکزی می بایست به همه بدهکاران عمده برای بازگرداندن ارز حاصل از صادرات اخطار داده و زمان پرداخت برای آنان مشخص شود و در صورت تخطی، با معرفی آنها به افکار عمومی و مراجع ذیصلاح، به تخلف آنها رسیدگی شود.

تنفس مجلس برای برگزاری نماز آیات

اعلام تنفس در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به منظور برگزاری نماز آیات در پی خورشید گرفتگی امروز نیز از خبرهای مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود.

دوباره رئیس جمهور شوم ایران برای توافق باید هزینه بیشتری بدهد!

خبر بعدی، ادعای رئیس جمهور آمریکا در یک سخنرانی در جمع هوادارانش درباره تمایل ایران به مذاکره با آمریکا بود.

دونالد ترامپ شب گذشته در جمع هوادارانش در ایالت اکلاهما مدعی شد که ایران به شدت خواستار انجام دادن یک توافق است اما جان کری و بقیه به آن‌ها می‌گویند که منتظر باشید ترامپ ببازد، آن‌ وقت صاحب آمریکا خواهید شد. من گفتم ما می‌توانیم صبر کنیم. شما می‌توانید صبر کنید اما بعدا که من پیروز شوم هزینه بیشتری را برای توافق خواهید پرداخت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha