• یکشنبه / ۱ تیر ۱۳۹۹ / ۱۸:۰۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99040100866
  • خبرنگار : 50096

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی:

بی‌اعتنایی به فرهنگ عادی شده است

بی‌اعتنایی به فرهنگ عادی شده است

ایسنا/خراسان رضوی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: من خطاب به همه مسئولان که در حوره فرهنگ کوتاهی کرده‌اند، می‌گویم که در مظلومیت فرهنگ همین بس که به آن اعتنایی نمی‌شود. این بی‎اعتنایی شامل همه مشکلات این حوزه است و موضوع برای‌مان عادی شده؛ گویی آن را پذیرفته‌ایم.

حجت‌الاسلام محمد قمی، امروز اول تیر ماه، همزمان با سال‌روز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی و روز ملی تبلیغ از طریق ویدئو کنفرانس در همایش گام دوم تبلیغ اظهار کرد: اگر تبلیغ کار خود را به خوبی انجام دهد، با درونی‌ترین لایه‌های جامعه نسبت واقعی بگیرد و صرفا لسانی نباشد، از آن انفعال هویتی که دشمن درصدد است از آن برای آسیب به ما استفاده کند، رها خواهیم شد. ما باید در سرزمین حاصل‌خیز مومنانه کار تبلیغی خوب ارائه دهیم و برای جوانان این مملکت اسلام ناب را تبیین کنیم.

وی ادامه داد: روحانیون در صدر مبلغان هستند و ما خادم مبلغان اسلام ناب در امر تبلیغ هستیم. سررشته تبلیغ باید در دست علما باشد اما نباید از یاد برد هر متدینی که به اندازه جرعه‌ای از معارف الهی نوشیده، باید مبلغ اسلام باشد. همچنین هنرمندان برترین تبین‌کنندگان اسلام نابند و باید به گونه‌ای عمل کنند که کلام حق را به جان و دل بنشانند و اثرگذار باشند. نمونه این هنرمندان شهید آوینی از شهدای هنرمند عرصه تبلیغ بود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: اساسا تبلیغ به معنای صدایی را به گوش رساندن نیست بلکه مبلغان موفق که امر تبلیغ را جامه عمل پوشاندند، کسانی بودند که توانستند کلام الهی و حق را به جان، دل و عقول برسانند.

وی عنوان کرد: جامعه ما جامعه باشخصیت و باهویتی است و ما مردم خوبی داریم؛ مردمی باهویت و شخصیت اما از دیگر سو با انفعال شخصی مواجه هستیم. شاید قدری مرعوب شده باشیم که این نیز نتیجه سوءمدیریت و عملکرد برخی از مسئولان است.

قمی اظهار کرد: انتقال اسلام ناب وظیفه ماست و اگر این امر به خوبی محقق شود، فتوحاتی بزرگ را در پی خواهد داشت. البته قبول است که تبعات و تلفاتی در این میان داشته باشیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ابراز عقیده کرد: در باب شلختگی و آشفتگی در نحوه حکم‌رانی تبلیغی، در باب شوخی بودن پیوست فرهنگی، در باب ظرفیت‌های بزرگ کار فرهنگی برای باز کردن گره‌های پیچیده و کور مردم حرف زیاد است اما در این راستا از حق نباید ذره‌ای کوتاه آمد.

وی ضمن اشاره به اینکه گام دوم تبلیغ، ادامه گام نخست آن است، خاطرنشان کرد: اصول، مسلمات و محکمات تبلیغ سر جای خود اما سررشته آن در آسمان، یعنی در کتاب خدا و عترت، است چرا که مقوله تبلیغ باید ریشه داشته باشد زیرا کلام حق است و این تبلیغ به واسطه قلم، هنر، خدمت و... موثر خواهد بود.

قمی در خصوص تحول در عرصه تبلیغ عنوان کرد: منظور از این تحول، تحول در اصول تبلیغ نیست بلکه تحول در این حوزه باید با حفظ اصول اصیل خود اتفاق بیفتد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی عنوان کرد: در امر تبلیغ لازم است اخلاص باشد تا گره‌های بزرگ باز شود. من نیز به اخلاص مبلغان عزیزی که در گوشه و کنار این مرز و بوم خالصانه به امر تبلیغ اهتمام دارند، غبطه می‌خورم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.