• یکشنبه / ۱ تیر ۱۳۹۹ / ۱۹:۲۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99040100905
  • خبرنگار : 50037

فرماندار اسدآباد:

مطالبه ۲۰ ساله فرهنگیان اسدآبادی به زودی مرتفع می شود

مطالبه ۲۰ ساله فرهنگیان اسدآبادی به زودی مرتفع می شود

ایسنا/همدان فرماندار اسدآباد با اشاره به مسکن فرهنگیان گفت: پنج هکتار از ۳۰ هکتار زمین مسکن فرهنگیان توسط راه و شهرسازی برای مطالعه استحکام زمین تحویل مشاور و مطالعه استحکام زمین فوق آغاز شده که با پایان مطالعه و تایید طرح سرانجام پس از ۲۰ سال بلاتکلیفی،مطالبه فرهنگیان اسدآبادی در این رابطه به زودی مرتفع می شود.

مجید درویشی یکشنبه یکم تیرماه در کمیته مسکن شهرستان اسدآباد، از سهمیه ۶۶۸ فقره ای مقاوم سازی مسکن روستایی این شهرستان در سال جاری خبر داد و با تاکید بر روان سازی پرداخت تسهیلات مقاوم سازی مسکن اظهار کرد:بانکهای سطح شهرستان موظف هستند تا پایان مرداد ماه نسبت به جذب این سهمیه  اقدام کنند.

وی در ادامه با اشاره به طرح تفصیلی و جامع شهر اسدآباد گفت: در حال حاضر مرحله کمیسیون ماده ۵ طرح جامع شهر اسدآباد  باقی مانده و لازم است در راستای تصویب طرح  اداره کل راه و شهرسازی استان و شهرستان همت بگذارند چرا که اگر طرح جامع شهر دیر به دست شهر اسدآباد برسد و از افق چشم انداز  بگذرد دیگر قابلیت اجرای آن به درد مردم نمی خورد.

درویشی خاطرنشان کرد: در طرح جامع شهر اسدآباد برای این شهر افزایش و اضافه ارتفاع پیش بینی شده که هر چه شهر در ارتفاع رشد داشته باشد خدمات رسانی به شهر بهتر و میزان خدمات که به شهرپرداخت می شود برای مردم ارزان تر خواهد بود.

وی با اشاره به گرانی مسکن نیز یاد آور شد:با توجه به قرار گرفتن استان همدان و از جمله شهرستان اسدآباد در بارانداز بودن غرب به مرکز و شرایط جغرافیایی و خاص،سرمایه گذاران رغبت بیشتری برای خرید مسکن در این استان دارند که این امر خود موجب گرانی  مشهودتر مسکن در این منطقه شده است.

درویشی تصریح کرد:برای جلوگیری از گرانی افسار گسیخته مسکن در شهرستان اسدآباد تعزیرات،اتحادیه بنگاه ها و دستگاه های ذیربط لازم است که نظارت بیشتر به این امر داشته باشند و دادستان شهرستان دستوری صادر کند که اصناف و تعزیرات بحث اجاره بها و کرایه خانه ها را نظارت کنند چرا که دلیلی برای این حد افزایش و گرانی مسکن نیست و این اجازه  را نباید  بدهند.

فرماندار اسدآباد اضافه کرد:در بحث گرانی مسکن مردم نیز باید کمک کرده و اگر مسکن و ساختمانی که قیمت نامتعارف دارد را کرایه و یا خریداری نکنند.

وی در ادامه از شهرداری شهر درخواست کرد که هر چه سریعتر براساس دستورالعمل کشوری ساختمان های خالی شهر اسدآباد را شناسایی  کنند و با این اقدام مانع افزایش قیمت و کرایه  ها شوند چرا که این امر یکی از جمله دلایل افزایش قیمت و گرانی مسکن به شمار می رود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha