• دوشنبه / ۲ تیر ۱۳۹۹ / ۰۹:۱۳
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99040201082
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

مدیرعامل موسسه علمی آموزشی رعد رباتیک:

به دنبال توسعه ارزان علم رباتیک هستیم

به دنبال توسعه ارزان علم رباتیک هستیم

ایسنا/اصفهان رباتیک شاخه‌ای میان رشته‌ای از مهندسی و علم است که مهندسی مکانیک، مهندسی برق و علوم رایانه و چند رشته دیگر را شامل می‌شود.

رباتیک طراحی، ساخت، راه اندازی و استفاده از رباتها را دربرمی‌گیرد، همچنین مانند سیستم‌های رایانه‌ای، کنترل، بازخورد حسگرها و پردازش اطلاعات نیز در این گروه قرار می‌گیرد. این فناوریها استفاده می‌شوند تا ماشین‌ها را به گونه‌ای ارتقا دهند که جایگزین انسان شوند.

امروزه رباتیک یک حوزه از علم با رشد سریع است. هم‌زمان با ادامه پیشرفتهای تکنولوژی؛ تحقیق، طراحی و ساخت رباتهای جدید در خدمت اهداف عملی متعددی در حوزه‌های خانگی، صنعتی و نظامی انجام می‌گیرد. رباتیک همچنین به عنوان یک هدف آموزشی در مجموعه چند گانه علم، تکنولوژی، مهندسی و ریاضی نیز به کار می‌رود.

موسسه علمی، آموزشی و پژوهشی رعد رباتیک با تکیه بر این زمینه در پی ارائه آموزش های خلاقانه به کودکان و نوجوانان است تا ذهن آنها را تازه و خلاق  کند.

محمدرضا جمالی –مدیرعامل این موسسه علمی آموزشی در گفت و گو با ایسنا، دیگر حوزه های فعالیت این شرکت را هوافضا، هوش مصنوعی و مکاترونیک و اتوماسیون صنعتی معرفی می کند و می گوید: به دنبال ایجاد ذهنی خلاق در دانش آموزان هستیم تا از کلیشه های آموزش دور شوند.

وی با بیان اینکه این موسسه مرکز رشد و شتاب دهنده استارت آپی محسوب می‌شود، می افزاید: حوزه دیگر فعالیت ما کارآفرینی است. به این صورت که برای ۳۲ نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد کرده ایم که در قالب آموزش و خدمات پیگیری می شود.

موسس شرکت استارت آپی رعد رباتیک ادامه می‌دهد: در این موسسه آموزش به شرط استخدام به عنوان شعار انتخاب شده است به گونه ای که افراد به صورت رایگان آموزش می‌ببینند و بعد به بازار کار معرفی می شوند. 

به گفته جمالی برگزاری کلاس‌های رباتیک و هوافضا از سن ۴ سال تا مقطع دانشجویی، ارائه مدارک بین المللی، آموزش‌های کاملاً خلاقانه با استفاده از جدیدترین متدهای روز دنیا و برگزاری انواع دوره‌های مکاترونیک از میکروکنترلرها تا plc‌ها از دیگر فعالیت های این موسسه علمی، آموزشی و پژوهشی است.

وی درخصوص مأموریتهای شرکت رعد رباتیک می‌گوید: بزرگترین رسالت مجموعه رعد رباتیک اصفهان دسترسی ارزان و در آینده ای نه چندان دور حتی رایگان برای تمام سنین به علم رباتیک در سطح کشور است.  از دیگر مأموریت‌های مهم این برند، تلاش در فرهنگ سازی و تغییر نوع نگرش عموم مردم در حوزه علم رباتیک و هوافضا و هوش مصنوعی در سطح استان و کشور و گردآوری افراد نخبه در این حوزه و ایجاد محیطی مناسب برای این افراد (اتاق فکر) و پشتیبانی از ایده های تازه این افراد در این علم است.

آموزش بیش از هزار دانش آموز و دانشجو به صورت خصوصی و گروهی و برگزیده شدن در مجامع ملی و بین و المللی از افتخارات این شرکت است که به گفته جمالی اختصاص بودجه‌های بیشتر در سال جاری در حوزه‌های آموزش و تولید به منظور استفاده از جدیدترین متدهای آموزشی، بهره برداری از انواع ربات‌های ساده تا پیشرفته برای تمام سنین، برگزاری مسابقات پیشرفته در سطح کشوری، شرکت در مسابقات بین المللی جدید و تجهیز کارگاه‌های جدید برای دوره های پیشرفته از افق‌های پیش روی این شرکت است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha