• دوشنبه / ۲ تیر ۱۳۹۹ / ۰۹:۵۲
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99040201142
  • خبرنگار : 30054

کسب سود بیشتر از عرضه اولیه با صندوق «آساس»

کسب سود بیشتر از عرضه اولیه با صندوق «آساس»

عرضه‌های اولیه بورسی از جمله مناسب‌ترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری برای عموم جامعه است؛ طی سال جاری پنج شرکت، عرضه اولیه داشته‌اند و طبق آخرین خبرها هم‌اکنون با پذیرش ۱۰ شرکت موافقت شده که در آینده نزدیک درج خواهند شد. همچنین، حدود ۳۵ شرکت نیز متقاضی پذیرش در بورس هستند که با تکمیل مدارک و مستندات تعیین‌شده در دستورالعمل پذیرش، پرونده آنها به ترتیب در جلسه هیات پذیرش مطرح خواهد شد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام سبدگردان آسمان، طی سه‌ماهه ابتدایی سال ۱۳۹۹ شاخص کل بورس بازدهی ۱۴۰ درصدی این بازار را نشان می‌دهد که حاکی از استقبال جامعه نسبت به این بازار بوده و طبیعتا با توجه به استقبال بالای جامعه از بورس، سهمیه اختصاصی عرضه اولیه به هر شخص عدد قابل‌توجهی نیست. طی سه‌ماهه ابتدایی سال ۱۳۹۹ عرضه اولیه سهام پنج شرکت در بورس صورت گرفت که درمجموع ۴۹ میلیون ریال بوده است؛ میانگین بازدهی کسب‌شده عدد ۴۵ میلیون ریال را نشان می‌دهد که بازدهی حدود ۱۰۰ درصد است. محدودیت خرید سهام شرکت‌های عرضه اولیه موجب شده که سرمایه‌گذاران نتوانند از بازدهی جذاب این گروه از سهام‌ها بهره کافی را ببرند. کارشناسان بورسی صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام قابل معامله در بورس را مناسب‌ترین گزینه برای کسب منفعت از عرضه‌های اولیه بازار سهام می‌دانند و معتقدند که علاوه بر مدیریت حرفه‌ای این صندوق‌ها که ریسک سرمایه‌گذاران را کاهش می‌دهد، به‌صورت غیرمستقیم منافع عرضه اولیه‌ها را به سرمایه‌گذاران منتقل می‌کنند.

این صندوق‌ها دارای تخصیص عرضه اولیه هستند و به‌صورت غیرمستقیم منافع کسب‌شده از عرضه اولیه را نصیب سرمایه‌گذاران می‌کنند. علاوه بر این، این صندوق‌ها با مدیریت حرفه‌ای که دارند، زمینه ورود سرمایه‌گذارانی که دانش، تخصص، تجربه و زمان کافی برای بازار سهام را ندارند، فراهم می‌کند.

از موفق‌ترین صندوق‌های در سهام قابل معامله در بورس (ETF) می‌توان به صندوق سرمایه‌گذاری آسمان آرمانی (با نماد آساس) شرکت سبدگردان آسمان اشاره کرد. این صندوق با کسب بازدهی ۴۱۳ درصدی در یک سال گذشته (منتهی به ۳۱ خرداد ۱۳۹۹) توانسته در جمع برترین‌ها قرار گیرد و با توجه به تعداد بالای سرمایه‌گذاران، نیز سهمیه عرضه اولیه مناسبی به خود تخصیص داده است.

تخفیف حدود ۷۵ درصد کارمزد صندوق‌ها

طبق ابلاغیه سازمان بورس و اوراق بهادار، کارمزد معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری معادل ۲۵ درصد سقف نرخ‌های کارمزد معاملات معمول اوراق بهادار با رعایت حداکثر سقف ریالی مصوب در هر معامله خواهد بود؛ که این موضوع به معنای تخفیف حدود ۷۵ درصد کارمزد صندوق آسمان آرمانی سهام به نسبت به معاملات مستقیم سهام است.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha