• دوشنبه / ۲ تیر ۱۳۹۹ / ۱۳:۱۷
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 99040201444
  • خبرنگار : 50189

معاون سازمان صمت شمال استان خبر داد

کشف انبار احتکار لاستیک خودروهای سبک در کرمان

کشف انبار احتکار لاستیک خودروهای سبک در کرمان

ایسنا/کرمان معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت شرکت تعاونی عرضه نهادهای دام و طیور (مرغداری) به جرم احتکار و عرضه خارج از شبکه شناسایی و به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شد.

"محمدرضا ابوالقاسمی" در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اقدامات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در راستای مبارزه با گرانفروشی و احتکار گفت: در راستای مبارزه با مفاسد اقتصادی طی بازرسی‌های به‌ عمل آمده و همچنین در پی رسیدگی به گزارشات واصله مردمی با سامانه ۱۲۴ این سازمان، یک شرکت تعاونی توزیع نهادهای دامی در یکی از شهرستان‌های استان که از طریق احتکار و عرضه خارج از شبکه مقدار ۲۶ هزار و ۵۵۰ کیلوگرم ذرت و مقدار ۱۶۰ تن ذرت و کنجاله سویا به ارزش ریالی بیش از ۴ میلیارد و ۷۸۷ میلیون ریال شناسایی و جهت صدور حکم به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارسال کرد.

وی از تخلف سه واحد صنفی نمایندگی فروش لاستیک سبک و سنگین در شهرستان رفسنجان خبر داد و اظهار کرد: بازرسان این سازمان در بازرسی از واحدهای صنفی شهرستان رفسنجان موفق شدند سه نمایندگی توزیع لاستیک سبک و سنگین که از طریق عرضه خارج از شبکه و گران فروشی انواع لاستیک را شناسایی کنند.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت استان کرمان ادامه داد: ارزش ریالی تخلف یکی از این واحدهای صنفی متحلف به مبلغ ۵۴۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، یکی دیگر از این واحدها ۷۴ میلیون تومان و سومین واحد متخلف ۱۰ میلیون تومان بوده است که این سه واحد به جرم عرضه خارج از شبکه و گران فروشی به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

وی بیان کرد: همچنین در بازرسی از انبار نمایندگی توزیع لاستیک خودروهای سبک در کرمان، احتکار محرض و پرونده تخلف این انبار به مبلغ ۷۱ میلیون و ۷۵۵ هزار تومان تکمیل و جهت صدور حکم به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

ابوالقاسمی در پایان خطاب به شهروندان گفت: انتظار داریم مردم در خریدهای خود دقت کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از گران فروشی، کم فروشی، تقلب، احتکار، عرضه خارج از شبکه و ... مراتب را سریعا با شماره تلفن ۱۲۴ اعلام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha