• دوشنبه / ۲ تیر ۱۳۹۹ / ۱۳:۳۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99040201465
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

قائم مقام رئیس سازمان غذا و دارو خبر داد:

دپوی بیش از ۳۰ میلیون ماسک در کشور

دپوی بیش از ۳۰ میلیون ماسک در کشور

ایسنا/اصفهان قائم مقام رئیس سازمان غذا و دارو از دپوی حدود ۳۰ میلیون ماسک در کشور خبر داد و گفت: روزانه حدود ۲.۵ میلیون ماسک در واحدهای صنعتی و همین تعداد ماسک در کارگاه‌های خانگی در کشور تولید می‌شود.

حسن ابوالقاسم گرجی امروز (دوشنبه- دوم تیرماه) در حاشیه بازدید از پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان همواره جزء چند دانشگاه برتر کشور در زمینه تحقیقات و تجهیزات پزشکی است و هر بار اصفهان با دستاوردهای جدید در این حوزه حرف‌هایی برای گفتن دارد.

وی افزود: امسال که سال جهش تولید نامگذاری شده، شرکت‌های اصفهانی در این عرصه با تولیدات خود خودنمایی دارند و این موضوع باعث خوشحالی است. تاجایی که بتوانیم از محصولاتی که در داخل تولید می شود، استفاده خواهیم کرد و تمام تلاشمان این است جلوی واردات محصولات مشابه گرفته شود.

به گزارش ایسنا، قائم مقام رئیس سازمان سازمان غذا و دارو با بیان اینکه در سازمان غذا و دارو به دنبال تسهیل فرآیندهای بازار هستیم، تصریح کرد: در همین راستا در نظر داریم در رابطه با تسهیل و فرایندهای بازار جلوی واردات محصولاتی که در داخل به تولید انبوه می رسند، گرفته شود.

گرجی به محصولات تولید شده در حوزه تجهیزات پزشکی در اصفهان اشاره کرد و گفت: در بازدیدی که امروز از شرکت های دانشگاه علوم پزشکی در زمینه تجهیزات پزشکی به عمل آوردیم، تعدادی از دستاوردها مجوز داشتند و تعدادی منتظر تست نهایی هستند که پس از اخذ مجور برابر میزان تولید آنها برنامه ریزی کرده و از عرضه محصولات خارجی به داخل جلوگیری می شود.

به گفته وی بر همین اساس در حال حاضر پیش خرید برخی محصولات انجام شده است. برای مثال در حال حاضر ۲ هزار ونتیلاتور پیش خرید شده به بیمارستان ها عرضه می شود.

قائم مقام رئیس سازمان سازمان غذا و دارو ادامه داد: یک راهکار عرضه محصولات تولید داخل و جلوگیری از واردات محصولات مشابه به این شیوه است تا نمونه کارهایی که در مجموعه تولید می شود و به نتیجه رسیده و مجوز گرفته اند، پس از هماهنگی با هیئت امنای ارزی بتوانند از نمونه ها استفاده شود و پیش خرید انجام شود. راهکار دیگر این است که نمونه تست‌ها در بیمارستان ها قرار داده شود و در آنجا تبلیغ می کنند که اجازه ورود نمونه مشابه گرفته شود.

گرجی با بیان اینکه در حوزه تولید ماسک و لباس های مخصوص مبارزه با کرونا در کشور با مشکل مواجه نبودم، تاکید کرد: جز کشورهایی هستیم که در دوران کرونا به ماسک نیاز نداشتیم و در حوزه تولید لباس دارای پتنت داخل هستیم.

وی تصریح کرد: در اسفندماه و قبل از کرونا میزان تولید ماسک در کشور روزانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار بود و اکنون با همت همه بیش از ۲.۵ میلیون ماسک در روز در شرکت ها صنعتی و برابر همین تعداد از طریق سیستم های خانگی تولید می شود.

قائم مقام رئیس سازمان سازمان غذا و دارو از دپوی لباس و ماسک در کشور خبر داد و گفت: دپوی استراتژیک ماسک داریم که در صورت شروع موج دوم کرونا بتوانیم از آنها استفاده کرده و با مشکل مواجه نشویم. اکنون بیش از یک و نیم میلیون لباس آماده و  بیش از ۳۰ میلیون ماسک ذخیره داریم.  

گرجی تولید دستگاه ملت بلون برای تولید ماسک N۹۵ در اصفهان را اقدامی مهم در جهت خودکفایی برشمرد و گفت: اصفهان جز اولین ها در تولید این دستگاه است که به کمک آن کمبودهای تولید ماسک جبران می شود.

به گفته وی هر میزان محصولی که در کشور به اندازه کافی موجود باشد و در آن حوزه خودکفا باشیم اجازه صادرات خواهد داشت. در حال حاضر ماسک N۹۵ و لباس به کشورهای خاج صادر می شود.

به گزارش ایسنا، قائم مقام رئیس سازمان سازمان غذا و دارو از پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و دستاوردهای شرکت های موجود در این مجموعه در حوزه تجهیزات پزشکی بازدید کرد.

پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با حدود ۴۰ شرکت دانش بنیان در حوزه تجهیزات پزشکی، آرایشی و دارویی مشغول به فعالیت است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha