• دوشنبه / ۲ تیر ۱۳۹۹ / ۱۳:۴۳
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99040201479
  • خبرنگار : 30054

نرم افزار راهِ بیان نو، راهکاری نو برای بیانی نو

نرم افزار راهِ بیان نو، راهکاری نو برای بیانی نو

مدیر پروژه گروه بیان نو درباره نرم‌افزاری-آموزشی بیان نو توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام بیان نو، علیرضا شریف‌آبادی مدیر پروژه گروه بیان نو در گفت و گویی در خصوص نرم‌افزاری-آموزشی بیان نو که رتبه برتر را در بیستمین نمایشگاه پژوهش و فناوری استان کسب کرد، اظهار کرد: اعضای گروه ما در سال‌های گذشته در حوزه‌های آموزشی، تولید محتوای الکترونیکی و راهکارهای فناوری اطلاعات در زمینه آموزش مجازی فعالیت می‌کردند. نتیجه این سالها، رصد و کشف نیازمندی‌ها، کمبودها و همچنین چالش‌های موجود در این حوزه بود.

وی افزود: در تحقیقاتی متوجه شدیم که در شیوه تولید و ارائه آموزش مجازی و به طور کلی محتوای دیجیتال، علی‌رغم امکانات موجود در حوزه فناوری اطلاعات، به تنوع مخاطب، جذابیت‌های ارتباطی، تعاملی و همچنین رصد دقیق کاربر توجه کافی نشده است. در نتیجه به دنبال شیوه‌ای نو در تولید و ارائه محتوا شدیم و این دغدغه به همراه سابقه فعالیت‌های آموزشی، دانش فنی و تجربه اقتصادی منجر به تشکیل گروه نرم‌افزاری-آموزشی بیان نو شد.

هم‌بنیانگذار استارتاپ بیان نو گفت: بیان‌نو نیاز به شیوه‌ای نو در تولید و ارائه محتوا داشت. این شیوه در سه اصل کلی خلاصه می‌شود؛ ابتدا محتوا باید دارای سناریوی چند خطی باشد و براساس عملکرد کاربر و به شکل خودکار مسیر آموزشی مخاطب رو تعیین کند. بنابراین افراد مختلف در یک موضوع مشخص متناسب با نیاز خود و بر خلاف آموزش‌های حضوری و الکترونیک آموزش می‌بینند.

شریف‌آبادی ادامه داد: محتوا باید دارای تعامل دوسویه باشد؛ یعنی باید کاربر را به چالش، پاسخ و تعامل دعوت کند و نسبت به عملکرد مخاطب واکنش نشان دهد. و نیز تمام واکنش‌ها، پاسخ‌ها و تعامل کاربر با محتوا، رصد و سنجش شود و قابلیت ارائه آمار کاربردی تحلیل مجدد محتوا براساس واکنش مخاطب و همچنین سنجش جامعه هدف داشته باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به بازار بزرگ رو به رشد تولید محتوای الکترونیکی و آموزش مجازی و وجود خلا پررنگ برای ارائه محتوا به شیوه نو و برای تداوم فعالیت‌های گذشته در تولید محتوا، اقدام به تولید دو محصول اصلی و مرتبط به هم کرده‌ایم تا این نیازها را پوشش دهیم.

هم‌بنیانگذار استارتاپ بیان نو تاکید کرد: برای تولید این محصولات علاوه بر موارد مذکور، ارزان بودن و در دسترس بودن نیز اهمیت ویژه‌ای داشت. محصول اول ما سامانه آموزش مجازی بیان نو است. این سامانه در واقع بستری برای ارائه و انتشار محتوا، تعامل ارائه دهنده محتوا با مخاطب و همچنین رصد فراگیران است. این سامانه نقش یک آموزشگاه مجازی رو ایفا می‌کند که مدیر، مدرس، فراگیر و ناظر دارد و برای مدرسان، آموزشگاه‌ها، دانشگاه‌ها و سازمان‌ها قابل بهره‌برداری است.

وی خاطرنشان کرد: با این محصول برای ایجاد یک آموزشگاه مجازی، نیازی به هیچ فعالیت فنی یا هزینه‌ نیست. با مبلغ کم و بدون نیاز به سر و کله زدن با نیروهای فنی، با چند کلیک روی وب سایت آموزشی امکانات بسیار کاملی از جمله بارگذاری محتوا، اتاق گفتگو، ورکشاپ مجازی، ویدیو کنفرانس و آزمون آنلاین تا فروش دوره و همچنین دریافت وجه را بدون هیچ دردسری در اختیار خواهید داشت. و در نهایت می‌توانید تمام این موارد را بر روی دامنه شخصی و با برند تجاری خود مطرح کنید.

شریف آبادی اضافه کرد: بخشی از خلاء موجود را با یکپارچه کردن خدمات ارائه محتوا، ارزانی و در دسترس بودن آن پوشش داده‌ایم، اما در حوزه تولید محتوا کمبودهای حس می‌شود. نرم‌افزارهای موجود برای این‌کار هماهنگ با نیاز بومی و زبان فارسی نبودند. این کمبود منجر به ساخت نرم‌افزار تولیدکننده رسانه‌های آموزشی هوشمند شد.

وی خاطرنشان کرد: این نرم‌افزار ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که در حوزه داخلی و خارجی بی‌نظیر است. تمرکز ما  بیشتر روی آموزش‌ مجازی، محتوای بومی، امکانات تعاملی، جذابیت‌های بصری، سناریوهای چند خطی و رصد مخاطبان بود. مسیر ما در توسعه این نرم‌افزار حفظ سادگی آن در عین این‌ که از امکانات پیچیده‌ای برخوردار باشد، بود. همچنین به غیر از ابزارهای حرفه‌ای ویرایش ویدیو در بیشتر حوزه‌ها از بقیه جلوتر هستیم.

هم‌بنیانگذار استارتاپ بیان نو ادامه داد: نرم‌افزار به صورت رایگان در اختیار کاربران  قرار می‌گیرد. پشتیبانی و آموزش نیز ارائه می‌شود. به سادگی می‌توانید از آن کسب درآمد کنید. ساختار این نرم‌افزار به ‌گونه‌ای است که می‌تواند پنج حوزه در زمینه آموزش، تبلیغات، شبیه سازی، سرگرمی و اطلاع رسانی را انجام دهد. خروجی نهایی به شکل نرم‌افزار دسکتاپ، نرم‌افزار موبایل و فایل وب خواهد بود.

شریف آبادی بیان کرد: از پارک علم‌ و فناوری خراسان، بابت تمام حمایت‌ها کمال تشکر را دارم.

برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش و غرفه فن‌بازار که مسئولان پارک برای ما فراهم کردن، فرصتی برای آشنایی بیشتر مخاطبان با ما، بازاریابی و ارتباط با گروه‌های پژوهشی بود و همچنین باب همکاری با استارتاپ‌های مرتبط شکل گرفت. انتخاب شدن ما به عنوان استارتاپ برتر در این رویداد، شادابی و امید بیشتری را به گروه بیان نو تزریق کرد.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.