• دوشنبه / ۲ تیر ۱۳۹۹ / ۱۶:۲۸
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 99040201711
  • منبع : وزارت آموزش و پرورش

اجرای طرح پایلوت سامانه مکان‌یابی مدارس در۲ استان کشور

اجرای طرح پایلوت سامانه مکان‌یابی مدارس در۲ استان کشور

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس از اجرای طرح پایلوت سامانه مکان‌یابی مدارس در۲ استان کشور خبرداد.

به گزارش ایسنا، مهراله رخشانی مهر در جلسه با مدیران ادارات کل نوسازی استان‌ها با اشاره به اینکه طی سال‌های  اخیر و با توجه به محدودیت بودجه تعدادی از پروژه‌های آموزشی نیمه کاره رها شدند، اظهار کرد: در شرایط فعلی تمرکز اصلی ما بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمامی است که سال‌ها از آغاز فعالیت آن گذشته و هنوز تکمیل نشده است.

وی ادامه داد: طی چند سال اخیر بودجه سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس از۴۷۰میلیارد تومان تخصیص به ۳هزار و۲۰۰میلیارد تومان افزایش یافت و در نظر داریم پروژه‌های نیمه تمام را در اولویت کار خود قرار دهیم.

رخشانی مهر با اشاره به طرح‌های تحولی آجر به آجر و استقرار سامانه مکان‌یابی مدارس اظهار کرد: با توجه به اهمیت اجرای اسناد بالادستی و به ویژه زیرنظام فضا و تجهیزات این طرح به منظور اجرای هرچه بهتر اسناد طراحی شده است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس به تشریح اهمیت استقرار سامانه مکان یابی پرداخت و گفت: پروژه‌هایی در مناطق مختلف وجود دارند که در شرایط فعلی خالی از دانش‌آموز است و گاه کاربری‌های دیگر غیرآموزشی برای آن در نظر می‌گیرند که بازخورد نامناسبی در جامعه به دنبال دارد همچنین در جریان سیل‌های اخیر مدارسی در بستر یا حاشیه رودخانه داشتیم که در نهایت آسیب دیدند البته در جانمایی مجدد مدارس جدید مکان مناسب تعبیه کردیم.

رخشانی مهر با بیان اینکه در زیر نظام فضا و تجهیزات به موضوعات مکان یابی توجه شده است، گفت: شاخصه‌های مهم مکان یابی را در سامانه در نظر گرفتیم همچنین بخش دوم سامانه را آماده کردیم و دو استان به عنوان پایلوت اطلاعات را وارد می‌کنند البته موضوع مهم آن است که اطلاعات مربوطه از قبیل اطلاعات جانمایی مسیل‌ها را باید از دستگاه‌های مربوطه گرفته و در این سامانه اعمال کنیم.

وی ادامه داد: باید موقعیت مکانی مدارس موجود و اراضی آن را داشته باشیم و مطلع باشیم که در ساخت فضاهای جدید از این اطلاعات بهره بگیریم و در نهایت بعد از تکمیل سامانه مدیریت کار بر عهده ادارات  کل آموزش و پرورش خواهد بود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در ادامه به اجرای طرح مشارکت های مردمی پرداخت و گفت: تاکنون ۳۰هزار خیر در کشور فعالیت دارند و در سال ۹۸حدود هزار و ۵۰۰  میلیارد تومان کمک به مدرسه سازی داشتند البته با توجه به اینکه فرهنگ کار خیر و مشارکت در کشورمان رونق دارد امکانی فراهم شد تا تعداد بیشتری از مردم در موضوع مدرسه سازی مشارکت کنند بر همین اساس بسته تحولی آجر به آجر را اجرایی کردیم.

رخشانی‌مهر گفت: بسته آجر به آجر امکان مشارکت هرچه بیشتر مردم را فراهم می‌کند و برای ورود به طرح سامانه مهر مدرسه را طراحی کردیم که در آن پروژه‌های نیازمند ورود خیرین موجود است همچنین امکان رصد اطلاعات وجود دارد علاوه برآن کد دستوری  *۲۴# را برای کمک به مدرسه سازی فعال کردیم.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی با بیان اینکه۳۰درصد مدارس ما فرسوده است، بیان کرد: در نظر داریم برای رونق طرح آجر به آجر  و توسعه مشارکت‌های مردمی در هر منطقه کشور پروژه‌ای از محل این طرح ساخته شود همچنین باید توجه داشته باشیم که دولت به پروژه‌های مشارکتی کمک می‌کند و سهم دولت در این پروژه‌ها از سال ۹۶با ۲۰۰میلیارد تومان به ۳هزار و ۳۰۰میلیارد تومان افزایش یافته است بنابراین برای مشارکت با خیرین مشکلی نداریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.