• سه‌شنبه / ۳ تیر ۱۳۹۹ / ۰۷:۳۹
  • دسته‌بندی: گزارش
  • کد خبر: 99040301908
  • خبرنگار : 90061

ویدئو / تهدید طاق بستان بخاطر یک تله‌کابین

ویدئو / تهدید طاق بستان بخاطر یک تله‌کابین

احداث تله‌کابین در مجاورت طاق‌بستان، بار دیگر نام این محوطه را بر سر زبان‌ها انداخت؛ طرح اولیه نصب تله‌کابین بر فراز این کوه عظیم، در طول سال‌های گذشته به تصویب رسیده و امضای برخی اعضای شورای فنی سازمان میراث فرهنگی (پیش از تشکیل وزارتخانه) در صورتجلسه حک شده است. این وسیلۀ درآمدزای سرگرم‌کننده، می‌تواند از ثبت جهانی طاق بستان جلوگیری کرده و به مرور این محوطه تاریخی را با آسیب جدی مواجه کند. حالا متولیان شهری و استانی کرمانشاه در حال پینه‌دوزی تکه‌های ناهمخوان در این محوطه‌اند تا تکه آخر طاق‌بستان را زشت‌تر بر تن آن بدوزند و همان پیراهن وصله‌وپینه‌ را به یونسکو بفرستند.

توضیح ضروری: ایسنا تلاش کرد بعد از گفت‌وگو با سعید طلوعی شهردار کرمانشاه و امید قادری مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این استان، با هوشنگ بازوند - استاندار کرمانشاه - و ملیحه مهدی‌آبادی - مدیر مجموعه‌ تاریخی طاق‌بستان - نیز درباره وضعیت این محوطه تاریخی گفت‌وگو کند، اما تلاش‌ها برای انجام این گفت‌وگوها به نتیجه نرسید.

خبرنگار: سمیه ایمانیان / تصویربردار و تدوینگر: اسماعیل گلرخ

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۳ ۰۸:۵۴

وای اگر یک مو از سر این طاق بستان کم بشه...

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۳ ۰۹:۲۸

هدف چیست به نظرم هدف نابود کردن آثار باستانی ایران است. تاریخ است دیگر دوره‌ای باید فراموش شود تا دوره‌ای بیشتر مورد توجه قرار گیرد

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۳ ۱۳:۳۹

متاسفم برای سیستم نادان مدیریت شهری. آثار با این عظمت مثل گوشت قربانی دست این آدما افتاده. گذر روزگار به ما ثابت کرده که چند سال دیگه پرونده این کار و اختلاس ها و رانت هایی که از طرف برخی مدیران و نماینده ها شکل گرفته و پول های هنگفتی که این وسط از مال بیت المال و از طبیعت طاق بستان که مال همه مردمه نه اشخاص خاص بر میدارن رو میشه. آخه پس کی قراره این چرخه این فساد از حرکت وایسه. پس کجا هستن نهادهای بالادست و نظارتی؟

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۳ ۱۴:۲۳

خیالتان راحت باشد هیچ اتفاقی نمی افتد نه مدیریت بسیار ضعیف و ناکارآمد میراث فرهنگی کرمانشاه توانایی ساماندهی و در نهایت ثبت جهانی طاق و بستان را دارد و نه در شرایط بد اقتصادی و افزایش قیمت ارز بودجه شهرداری جوابگوی تکمیل طرح تله کابین است