• سه‌شنبه / ۳ تیر ۱۳۹۹ / ۰۸:۰۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99040301922
  • خبرنگار : 71402

زندگی سیاه‌پوستان مهم است؛

فریادهای "آشغال قاتل" مقابل کاخ سفید+تصاویر

فریادهای "آشغال قاتل" مقابل کاخ سفید+تصاویر

آتش خشم آمریکایی‌ها از مرگ جورج فلوید همچنان روشن است. روز دوشنبه معترضانی در نزدیکی کاخ سفید تلاش کردند با فریاد "آشغال قاتل" مجسمه‌ای از اندرو جکسون، هفتمین رئیس‌جمهوری ایالات متحده را با انداختن طنابی دور گردن او به زیر بکشند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، تصاویر ویدیویی از این تجمع در رسانه‌های اجتماعی همچنین نشان می‌دهد که معترضان از این مجسمه برنزی که در میدان لافایت در نزدیکی کاخ سفید واقع شده است، بالا رفته بودند و تلاش داشتند تا این نماد نژادپرستی و تفرقه را سرنگون کنند.

اندکی پس از آن پلیس ضد شورش آمریکا در صحنه اعتراضات مردمی حاضر شد و با عقب راندن معترضان، حلقه‌ای حفاظتی اطراف این مجسمه اندرو جکسون که سوار بر اسب است و در ۱۸۵۲ ساخته شد، تشکیل داد.

معترضان آمریکایی پیش از آن در خیابان‌های همان حوالی با پلیس درگیر شدند. این تجمع‌ها، تازه‌ترین دور از اعتراضات آمریکایی‌ها علیه وحشیگری پلیس و نژادپرستی است. آتش این اعتراضات با مرگ جورج فلوید، شهروند سیاه‌پوست ۴۶ ساله آمریکایی که با خشونت بی‌حد یک افسر پلیس در مینیاپولیس جان داد، روشن شده است.

اندرو جکسون، هفتمین رئیس‌جمهوری ایالات متحده و ژنرال سابق در ارتش آمریکاست. او یک سیاستمدار پوپولیست بود که استایل سیاسی او گاهی با سبک دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا مقایسه می‌شود.

فعالان بومی آمریکا همواره از منتقدان سرسخت جکسون دموکرات بودند که در دوران ریاست جمهوری خود بین سال‌های ۱۸۲۹ تا ۱۸۳۷ "قانون حذف سرخپوستان" را به امضا رساند و براساس آن هزاران تن از مردم به دست دولت آمریکا از زمین‌هایشان رانده شدند. آن‌ها به اجبار مسیر غرب را در پیش گرفتند اما هزاران تن از بومیان آمریکایی پیش از رسیدن به مقصد مورد نظرشان جان دادند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۳ ۰۸:۵۲

این معترضین محترم یه سر بیان ایران تا بفهمن دنیا دست کیه

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۳ ۰۹:۵۵

وقایع آمریکا شورش نیست بلکه یک انقلاب است.

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۳ ۱۶:۰۶

در خواب شما احتمالاً. اگر اون‌ها رو هم به اسم «مزدور» سرکوب کرده بودند همون روز اول تموم می‌شدن.

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۳ ۱۳:۳۸

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به جنایات ضد بشری آمریکا علیه مردم دنیا، گفت: به دلیل ضعف نخبگان در بیان جنایات امریکا، نسل جوان ما فکر می‌کند که آمریکا مدعی حقوق بشر و تمدن است.

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۳ ۱۶:۱۹

حمید خان شما نمیتوانید یک دقیقه این معترضین محترم را تحمل کنید از بش رایشیست هستن.

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۳ ۱۶:۳۰

آمرکا رژیم سرمایه داریست..... تمام..... این یعنی همینیکه میبینید..... تمام....... حالا تو آمریکا میخان یه سرمایه دار گردن کلفتو کنار بزنن و پولاشو حیف و میل کنن. اونم آدرس نمیده و سفت وایساده.... همین..... انقلاب برای تغییر رژیمه که پشت سرش کل کنگره زیر چکش میره که فکر نکنم عملی باشه. تغییرات اساسی درایالات ممکنه یشه که هم چوب نسوزه و همکباب ولی نه همه جا.