• سه‌شنبه / ۳ تیر ۱۳۹۹ / ۰۸:۱۰
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 99040301923
  • منبع : نمایندگی اردبیل

جولان کرونا در غفلت فاصله‌گذاری اجتماعی

جولان کرونا در غفلت فاصله‌گذاری اجتماعی

ایسنا/اردبیل کرونا در اردبیل اوج گرفت؛بیماری کووید – 19 که این روزها وحشت بر اندام هر شهروندی می‌اندازد، همچنان در استان اردبیل و در غفلت فاصله‌گذاری اجتماعی جولان داده و آمار مبتلایان و بستری‌ها رو به افزایش است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در گفتگو با ایسنا، با تائید خبر افزایش مراجعین و بیماران بستری کرونا در بیمارستان‌های استان اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته بیش از 20 نفر با علایم اولیه کرونا به مراکز بیمارستانی مراجعه کرده تا به جمع بیماران بستری افزوده شود.

رضائی بنا خاطرنشان کرد: از 110 بیمار بستری کرونا در بیمارستان‌های استان 28 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شود ولی طی 24 ساعت گذشته هیچگونه فوتی در استان بر اثر بیماری کرونا به ثبت نرسیده است.

وی تصریح کرد: در روزهای اخیر و برخلاف روند دو هفته قبلی تعداد مراجعین سرپایی به بیمارستان با علایم کرونا افزایش یافته و تعدادی از آنها نیز بستری شده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: آمار مراجعین در این مدت 2.5 برابر و بستری‌ها نیز یک و نیم برابر بیش از گذشته بوده و اگر این آهنگ افزایش ابتلا و بستری ادامه یابد به یقین با بحرانی جدی در مهار کرونا روبرو خواهیم شد.

رضائی بنا با تکرار توصیه‌های قبلی مبنی بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده شهروندان از ماسک در ورود به فضاهای اجتماعی بیان کرد: تک تک شهروندان در پیشگیری از ابتلا به این بیماری باید دست خود را با آب و صابون شسته و موازین اولیه بهداشتی را به شکل کامل رعایت کنند.

وی به فصل گردشگری نیز اشاره کرد و افزود: همچنان با اعتذار از گردشگران درخواست می‌کنیم از سفر به استان پرهیز کنند و شهروندان نیز از حضور در مجالس و محافل عروسی و عزا به جد خودداری کرده و احتیاط کامل را در صورت حضور در چنین محافلی مدنظر قرار دهند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اظهار کرد: با افزایش مراجعین و بستری‌ها در روزهای اخیر دوباره بخش کرونای بیمارستان امام(ره) فعالیت خود را از سر گرفته و شاهد پذیرش بیماران کرونایی خواهیم بود.

رضائی بنا در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط فعلی که به سمت وضعیت قرمز در حال حرکت هستیم، شهروندان باید جانب احتیاط را از دست ندهند تا دوباره به چرخه افزایش بستری‌ها و مرگ و میرهای ناشی از کرونا بازنگردیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha