• سه‌شنبه / ۳ تیر ۱۳۹۹ / ۱۱:۱۴
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 99040302143
  • خبرنگار : 71468

آرش میراسماعیلی: منصوری با شبکه‌های معاند مصاحبه کرده است/ به صدا و سیما نامه می‌زنم

آرش میراسماعیلی: منصوری با شبکه‌های معاند مصاحبه کرده است/ به صدا و سیما نامه می‌زنم

رئیس فدراسیون جودو حضور درخشان در این فدراسیون را به دلیل حل موضوع تعلیق جودوی ایران در دادگاه‌های بین‌المللی دانست.

به گزارش ایسنا،  آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو در حاشیه مراسم افتتاح تالار مشاهیر ورزش ایران گفت: کار پسندیده ای است که قدردان کسانی باشیم که در ورزش زحمت کشیده‌اند. اینکه در زمان حیات از این ورزشکاران تجلیل می‌شود، جای تشکر دارد. امیدوارم چنین برنامه‌هایی ادامه داشته باشد.

او درباره حضور درخشان در فدراسیون جودو گفت: موضوع دادگاه بین المللی است. ما سعی کردیم آقای درخشان را وارد کنیم، اختلافات را کنار بگذاریم و به صورت واحد عمل کنیم. با وزیر ورزش، آقای علی نژاد و آقای صالحی امیری، فردا (چهارشنبه) جلسه داریم تا لایحه پایانی را ببندیم.
او در مورد تیم اعزامی ایران به دادگاه CAS در مورد تعلیق جودوی ایران گفت: آقای داورزنی، زارعی(سرمربی وقت تیم ملی)، آقای سجادی و من، تیم اعزامی هستیم که ۲۶ شهریور در دادگاه حضور پیدا  می‌کنیم. لایحه ارسال شده اما لایحه نهایی تا دو یا سه هفته آینده ارسال می‌شود. 

رئیس فدراسیون جودو در مورد محمد منصوری سرمربی سابق تیم ملی گفت: او روز گذشته مصاحبه کرده و حتی گلایه کرده است. امروز به صدا و سیما نامه می‌زنم. این شخص حاشیه‌های زیادی داشته و با شبکه‌های معاند هم مصاحبه کرده است.

میراسماعیلی در مورد انتخاب کعبی‌زاده به عنوان سرپرست دبیری فدراسیون جودو گفت: درخشنده زحمت زیادی کشیده بود اما چون باید در سازمان خود فعالیت می‌کرد، کعبی زاده را به عنوان سرپرست دبیری انتخاب کردیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۳ ۱۱:۲۲

درخشان باید صریحا و شفاف ، موضع خود را در خصوص تعلیق جودو توسط فدراسیون جهانی بیان کند

avatar

لازم است مردم مطلع باشند Cas در سال ۱۹۸۲ تأسیس شد و هم اکنون دارای ۳۰۰ داور متخصص در قوانین ورزش از ۸۷ کشور مختلف جهان است. این نهاد بین‌المللی جلسه‌های مشاوره فراوانی برای هر یک از طرفین دعوی می‌گذارد و سعی می‌کند اختلاف‌ها را از طریق میانجی‌گری برطرف کند. در اساسنامه Cas آمده است این دادگاه بیش‌تر جنبه حکمیت و ریش سفیدی دارد و ممکن است آرای آن الزام آور نباشد. پروسه حکمیت در پرونده‌ها ممکن است بین ۶ تا ۱۲ ماه به طول انجامد که البته در مواقع اضطراری مثل تعلیق اجرای حکم و ... می توان این فرصت را کوتاه‌تر کرد. حکم دادگاه cas محرمانه است و تمامی اعضای آن موظفند همه اطلاعات مربوطه را محرمانه تلقی کنند. تنها زمانی که طرفین دعوا موافقت کنند حکم صادره منتشر خواهد شد. فدراسیون جودو برای طرح شکایت باید مبلغی در حدود ۶۴ هزار فرانک سوییس هزینه کرده باشد که معادل ۷۵۵ میلیون تومان می‌شود و از آنجا که کشور سوییس کشور زیبایی است هزینه اعزام چندین نفر از فدراسیون جودو به جلسات دادگاه cas هم به هزینه‌ها اضافه شده و تقریبا مبلغ یک میلیارد تومان که مبلغ بسیار سنگینی برای فدراسیون جودو به حساب می‌آید صرف می‌شود. علاوه بر این‌ها فدراسیون جودوی ایران باید هشتاد درصد هزینه دادرسی و در صورت حضور پیدا نکردن، جریمه را هم پرداخت کنند که به هزینه‌های قبلی اضافه می‌شود.