• سه‌شنبه / ۳ تیر ۱۳۹۹ / ۱۱:۲۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 99040302165
  • خبرنگار : 71620

بررسی مسائل داخلی و امنیتی کشور در مجلس

یوسفی: چرا اجازه می‌دهید تقسیمات کشوری بدل به مسئله امنیتی شود؟

یوسفی: چرا اجازه می‌دهید تقسیمات کشوری بدل به مسئله امنیتی شود؟

نماینده مردم اهواز در مجلس خطاب به وزیر کشور نسبت به مسئله تقسیمات کشوری و امنیتی شدن آن هشدار داد و گفت: مشخص شدن حد مرز شهرستان کارون و کوت عبدالله هفت سال طول کشید و مردم را با هم درگیر کرد. چرا اجازه می‌دهید موضوع تقسیمات کشوری به مسئله‌ای امنیتی بدل شود؟

به گزارش ایسنا، مجتبی یوسفی در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی بعد از سخنان وزیر کشور خطاب به او گفت: با توجه به شرح وظایفی که برای وزارتخانه شما در نظر گرفته‌اند، شما یک وزارتخانه بین بخشی هستید. وظیفه شما در موضوعات داخلی کشور برنامه ریزی و هماهنگ کردن بخش‌های مختلف امنیتی، اجتماعی و حتی معیشتی مردم است. شما به واسطه قانون برای بخش‌های مختلف شورا و ستاد دارید.

نماینده مردم اهواز در مجلس یازدهم انتصابات وزیر کشور را «غیر تخصصی» و «غیرکارشناسی» خواند و اظهار کرد: فرماندار و استاندار شما دقیقا مسئول چه چیزی هستند؟. تنظیم بازار در استان‌ها به عهده کیست؟ گرانی مسکن، اجاره بها و رهن به عهده چه کسانی است؟ بعضی منصوبان شما سوار ماشین‌های شاسی بلند می‌شوند و از شیشه ماشین و از بالا مردم را قضاوت می‌کنند.

یوسفی با اشاره به مسائلی که تقسیمات کشوری در ایران ایجاد می‌کند نسبت به امنیتی شدن مشکلات هشدار داد و گفت: مشخص شدن حد مرز شهرستان کارون و کوت عبدالله هفت سال طول کشید و مردم را با هم درگیر کرد. چرا اجازه می‌دهید بحث‌های کارشناسی به کنار رود و مردم این موضوعات را کف خیابان پیگیری کنند؟‌چرا اجازه می‌دهید موضوع تقسیمات کشوری به موضوع امنیتی بدل شود؟

وی همچنین از وضعیت ستادهای مدیریت بحران در استان‌های مختلف انتقاد کرد و در مورد استان خوزستان با ادعای اینکه «این استان تابلوی بحران شده است» گفت: نقش شما در پیش بینی و برنامه ریزی چیست؟ آیا فقط گیر انتصابات سیاسی هستید؟ برای حاشیه نشینی و مناطق محروم چه کار کردید؟ شما در بحث مشکلات زیرساختی حاشیه نشین‌ها چه کار کردید؟ چه خدماتی به آنها داده‌اید؟

نماینده مردم اهواز در مجلس در پایان گفت: شما فرمودید هفت جلسه در مورد حاشیه نشینی با مقام معظم رهبری داشتید، خروجی این جلسات چه شد؟ شما ستاد مبارزه با کالای قاچاق را به عهده دارید. برای کم شدن قاچاق و حمایت از تولید ملی چه کار کرده‌اید؟ زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست که عده‌ای باشند که مناطق آزاد را به دروازه کالای قاچاق بدل کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha