• سه‌شنبه / ۳ تیر ۱۳۹۹ / ۱۱:۲۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 99040302173
  • خبرنگار : 71234

بررسی مسائل داخلی و امنیتی کشور در مجلس؛

عنابستانی: در مدیریت بحران به شدت ضعیف هستیم

عنابستانی: در مدیریت بحران به شدت ضعیف هستیم

نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که در مدیریت بحران به شدت ضعیف هستیم، اظهار کرد: برای مقابله با بحران‌های طبیعی بی‌دفاع بوده و کمترین تدبیر را داریم.

به گزارش ایسنا، علی‌اصغر عنابستانی در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی و در بررسی مسائل داخلی و امنیتی کشور با حضور وزیر کشور اظهار کرد: در کشوری به پهناوری ایران نمی‌توان مدیریت تمرکزگرایانه را اعمال کرد، باید به سمت سیاست‌های عدم تمرکز و واگذاری اختیارات مرکز به مدیران محلی برویم. استانداران به عنوان مدیران اصلی کشور، نماینده مطلوب‌الاختیار هستند. در وضعیت کرونا اگر مدیریت محلی داشت کشور از آن با تبعات کمتری عبور می‌کرد. باید اختیارات استانداران را به رسمیت شناخت و وزیر کشور هم از آن حمایت کند.

وی ادامه داد: این‌که استانداری همچون استاندار خراسان رضوی حتی نتواند برای یکروز تعطیلی تصمیم‌گیری کند، ضعف بزرگی برای مدیریت و ساختار اداره کشور است.

نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی با ادعای این‌که شهرداری‌ها به حال خود رها شده‌اند، اظهار کرد: شهرهای کوچک حتی توانایی پرداخت حقوق کارکنان خود و تامین تجهیزات مورد نیاز را ندارند و دولت هم سهم آنها را نمی‌دهد. در مدیریت بحران هم کمترین تدبیر هم وجود ندارد و به شدت در مقابله با بحران‌های طبیعی بی‌دفاع هستیم. پرسنل کافی نیست که در آخرین نمونه در سیل در شهرستان‌های سبزوار اقدامی برای جبران خسارت نشد. بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان ضرر متوجه مردم شد و اقدامی هم صورت نگرفت.

عنابستانی با انتقاد از مصوبه اخیر معاون سیاسی وزیر کشور مبنی بر ممنوعیت تغییر در حوزه مدیران اظهار کرد: اگر فرمانداری ضعیف باشد چرا نباید آن را تغییر داد؟ اراده ملت بر تغییر چرخ کشور است. آقای رییس جمهور حرف از تعامل با مجلس شورای اسلامی می‌زند اما تعامل یک طرفه نیست و دو سویه می‌باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha