• سه‌شنبه / ۳ تیر ۱۳۹۹ / ۱۳:۳۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99040302435
  • خبرنگار : 50163

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان:

حضور مردم در تجمعات نگران‌کننده است

حضور مردم در تجمعات نگران‌کننده است

ایسنا/زنجان معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: حضور مردم در تجمعات نگران‌کننده است.

محمدرضا صائینی عصر دیروز (۲ تیرماه) در جلسه کارگروه سلامت شهرستان خرم‌دره با بیان اینکه بر اساس قانون مدیریت بیماری‌ها وقتی بیماری در جایی شعله‌ور می‌شود؛ در واقع کانون خفته بیماری در آن مکان افزایش می‌یابد، اظهار کرد: از اینرو بیماری هر چند وقت یکبار ممکن است شعله کشیده و شهرستان‌ها را درگیر کند.

وی با اشاره به این‌که کرونا هنوز هم پیشتازی می‌کند و باید حواس‌مان را جمع کنیم، عنوان کرد: تعداد موارد کرونا در شهرستان خرم‌دره نسبت به جمعیت آن بالا است.

این مسئول با اشاره به نرم‌افزار ماسک که نشان‌دهنده نقاط آلوده هر استان و شهرستان است، اظهار کرد: این نقشه بر اساس موارد بستری در بیمارستان و موارد حادث شده بعد از بیماری شکل می‌گیرد.

صائینی با اشاره به این‌که در بررسی‌های صورت گرفته ۵۰ درصد افراد مبتلا به کرونا که آزمایش‌شان مثبت بوده، بدون علامت هستند، عنوان کرد: این امر بیان‌گر این است که فاصله‌گذاری اجتماعی با جدیت و پیش از پیش دنبال شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان با اشاره به این‌که جهش ژنتیکی بیماری یکی از دغدغه‌های حوزه مبارزه با کرونا بهشمار می‌رود، افزود: در علائم جدید کرونا شاهد اسهال و استفراغ نیز هستیم، از اینرو به جرأت می‌توان گفت که این ویروس یک ویروس هزار چهره است.

وی با تاکید بر این‌که باید به زندگی با کرونا عادت کنیم، اظهار کرد: اگر می‌خواهیم با کرونا زندگی کنیم باید این بیماری را جدی بگیریم؛ پس فاصله‌گذاری‌ اجتماعی را رعایت کرده و استفاده از ماسک را نیز فراموش نکنیم.

این مسئول با اشاره به دغدغه‌ این روزهای حوزه بهداشت و درمان در زمینه شکل‌گیری تجمعات، اظهار کرد: حضور مردم در تجمعات اغلب بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی است، به یک نگرانی عمده تبدیل شده است؛ به‌ طوری‌ که بعد از هر عروسی و عزا شاهد افزایش آمار مبتلایان و درگیری افراد حاضر در آن مراسم هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha